تابناک / صد و نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی رشت بعد از تلاوتی چند از آیات قرآن مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید.
کد خبر: ۴۵۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ 02 July 2017
تابناک / صد و نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی رشت بعد از تلاوتی چند از آیات قرآن مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید.

10:37؛ فاطمه شیرزاد، اسماعیل حاجی پور، محمدحسین واثق کارگرنیا، سید امیرحسین علوی، مجید رجبی، عباس صابر، حجت جذب، محمود باقری، محمدعلی رفیعی نوده، رضا رسولی، مظفر نیکومنش، سیدرضا موسوی روزان، مسعود کاظمی در این جلسه حضور دارند.

10:45؛ مسعود کاظمی، ریاست شورا با عرض تبریک آغاز فصل تابستان به شهروندان گفت: امروز مصادف است با شهادت چهارمین شهید محراب که از یاران باوفای امام خمینی (ره) بوده را تسلیت و بر روح پاک آیت الله صدوقی درود میفرستیم.

وی گفت: روز قلم را به همه ی قلم به دستان و اصحاب رسانه  تبریک عرض می کنم و سالگرد سقوط هواپیما و کشته شدن هموطنان عزیزمان را گرامی میداریم.

10:53؛ شیرزاد به عنوان ناطق اول گفت: امیدوارم پرداخت حقوق تعویقی و به موقع پاکبانان و فضای سبز در دستور جدی سرپرست وقت شهرداری قرار گیرد.

وی افزود: پارک بانوان منظریه در بخش بهسازی و نوسازی احتیاج مبرم دارد، بودجه اش اختصاص یافته، بحث مطالعاتش شکل گرفته، همانطور که این‌ پارک در منطقه دو رشت قرار دارد امیدوارم وضعیت اش هر چه سریعتر توسط شهرداری مشخص شود. در پارک ها باید سالن حجاب شکل بگیرد، هنوز برخی از پارک ها سالن حجاب برای بانوان ندارند.

شیرزاد ادامه داد: بخش احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود باید روند خودش را پیش بگیرد، احیای این رودخانه باید به صورت جدی در دستور کار همه ی ارگان های ذیربط قرار بگیرد.

11:04؛ محمود باقری به عنوان دومین ناطق گفت: بنده هم از ریاست شورا و هم از ریاست کمیسیون برنامه بودجه چند سؤال دارم. آیا شهرداری می تواند با مالک زمینی که رفته شکایت کرده و دادگاه رأی را به نفع شورا صادر کرده است به توافق برسد؟ شهرداران می توانند بدون اجازه شورا و دادگاه حکم ابطال کند؟

وی افزود: شورا در بازارچه تختی سه باب مغازه را اجاره داده، شهرداری برای خود به توافق می رسد! پاکبانان حقوق نگرفته اند، به ما پیامک می زنند، چرا حقوق تعویق افتاده کارگران پرداخت نمی شود؟ آقای سرپرست شهرداری به فکر حقوق کارگران باش، این حقوق های تعویق افتاده را پرداخت نمایید.

باقری ادامه داد: 19 مشاور جدید در شهرداری روی کار آمده اند، این مشاوران دختران و پسران چه کسانی هستند؟ چرا با ورود اینها برخورد قانونی نمی شود؟ ساختمان شهرداری در میدان گیل در سال ها قبل قرار بود تاسیس شود، چرا آن ساختمان را تاسیس نمی کنند؟ انحرافی که در ساختمان میدان گیل اتفاق افتاده در کل دنیا بی نظیر است!

11:02؛ شروع طرح ها و لویح

لایحه خرید 19 دستگاه اتوبوس و 3 دستگاه مینی بوس با استفاده از تسهیلات پست بانک به دلیل کمبود ناوگان اتوبوسرانی.

این لایحه با رای اعضای شورا به صورت دو فوریت تصویب شد.

رییس تاکسیرانی به همراه مشاورش به جهت توضیح این طرح وارد صحن شد.

11:17؛ رییس تاکسیرانی در راستای کمبود ناوگان اتوبوسرانی و خرید دستگاه اتوبوس و مینی بوس به اعضای شورا گفت: چندین بحث در خرید این دستگاه ها برای ما در الویت قرار داشت. شرکت های مختلفی برای بستن قرارداد وجود داشت اما موضوعاتی از قبیل بحث اقلیمی، مالی، گارانتی و خدمات پس از فروش برای ما در خرید این دستگاه ها در الویت قرار داشت.

11:21؛ کاظمی رئیس شورا گفت: چگونه با کارشناسی، سبلان خودرو را برای رشت در نظر گرفتید؟ برای ما گزارشی آورده اند که این ماشین ها خراب شده اند؟ این کارشناسی ها چگونه بوده اند؟

11:24؛ موسوی روزان نیز افزود: چه اصراری دارید که این ماشین ها خراب نشده اند؟ شما اگر کارشناسی کرده اید، چگونه رطوبت رشت را در نظر نگرفتید؟ چرا این ماشین ها به این زودی خراب شده اند؟

روزان در ادامه اظهار کرد: شما این کارشناسان را که هربار با کارشناسی به این نتیجه می رسند که با شرکت سبلان خودرو قرارداد ببندیم را تغییر دهید.

11:25؛ فرانک پیشگر وارد صحن شد.

11:34؛ رسولی گفت: اینقدر به دنبال حاشیه هستیم که دیگر نظر فنی هیچ نقشی ندارد.

وی ادامه داد: تفاوت قیمت ها در بین شرکت ها زیاد نیست. تا به الان در طول دو دوره، 20 عدد اتوبوس خریداری شده است. در حال حاضر که دو دوره خریداری کرده ایم دیگر لزومی ندارد شرکت خرید اتوبوس ها را تغییر دهیم.

12:28؛ به دلیل کمبود ناوگان اتوبوسرانی و فاصله قابل توجه تعداد ناوگان فعال موجود با تعداد استاندارد کشوری و همچنین برآوردهای طرح حمل و نقل همگانی یکپارچه شهر رشت، خرید 19 دستگاه اتوبوس و 4 دستگاه مینی بوس با رای گیری در بین اعضای شورای شهر پس از بحث مفصل و ارائه گزارش های مختلف توسط رییس اتوبوسرانی با 12 رای اعضای شورای شهر تصویب شد.

خرید این دستگاه خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی با وام اقساط 60 ماهه، سود 13 درصدی (9 درصد به عهده ی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، 4 درصد به عهده ی شهرداری رشت) و با دوره تنفس 8ماهه خواهد بود.

12:29؛ به پیشنهاد عباس صابر و موافقت سایر اعضای شورا، به جای 4 دستگاه مینی بوس نیز اتوبوس خریداری خواهد شد.

12:36؛ لایحه احداث خیابان کندرو و بهسازی بازارچه حد فاصل خیابان سعدی به تختی رای نیاورد و به صورت یک فوریت پیگیری می شود.

12:39؛ ضابطه مند نمودن تخفیفات هزینه های تدفین سازمان آرامستان های شهر رشت توسط اعضای شورا به تصویب نرسید و به صورت عادی پیگیری خواهد شد.

12:48؛ لایحه ی واگذاری ملک 24 واحدی گلسار به سازمان تامین اجتماعی استان گیلان با 8 رای اعضای شورا تصویب شد.

13:03؛ پیشگر در صحن شورا در جلسه علنی کار یکی از ارباب رجوعانش را انجام میداد که با تذکر جدی ریاست شورا به وی منجر شد.

تذکر جدی ریاست شورا منجر به ناراحتی پیشگر و ترک صحن توسط وی می شود و وی خطاب به کاظمی می گوید: شما از رفت و آمد رانندگانتان در صحن جلوگیری کنید!

13:05؛ ترک پیشگر از جلسه، صحن علنی را از رسمیت می انداخت که با حضور حاجی پور در صحن جلسه به رسمیت رسید.

پیشگر خطاب به باقری که در حال میانجیگری بود می گوید: "باید شعور داشته باشد"

13:08؛ لایحه کمک مالی به کارمند شهرداری منطقه 3 به صورت دو فوریت وصول شد و با کمک مالی به این کارمند شهرداری موافقت گردید.

13:15؛ جلسه بعدی شورا یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

13:18؛ ختم‌جلسه توسط ریاست شورا اعلام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار