کد خبر: ۴۴۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۲ 25 June 2017
تابناک / رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت گفت: در رمضان امسال ۶۰ محفل انس با قرآن کریم، ۲۸دوره تفسیر و تدبر و۲۵ نمایشگاه قرآن و عترت در گیلان برگزار شده است.

 دکتر محمد حسن پور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رشت در حاشیه آیین اختتام محفل قرآنی سی روز با قرآن که عصر امروز(3 تیر) در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا (صلی الله علیه و آله) رشت برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و بندگی است.

 

وی با اشاره به تاکید روایات و احادیث بر توجه ویژه به قرائت قرآن کریم در ماه رمضان گفت: در رمضان امسال مانند سالهای گذشته محفل سی روز با قرآن در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء(صلی الله) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت برگزار شد.

 

حسن پور با بیان اینکه امسال نوزدهمین سال برگزاری محفل سی روز با قرآن کریم اداره ارشاد رشت است، افزود: علاوه بر قرائت روزانه یک جزء قرآن، تفسیر آن توسط کارشناسان برجسته علوم قرآنی انجام شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رشت، برگزاری مسابقات مفاهیم قرآن برای بزرگسالان و مسابقه فرهنگی برای نوجوانان را از دیگر بخش‌های محفل سی روز با قرآن اعلام کرد و گفت: تلاش شد تا همه طیف‌های سنی مخاطب این مراسم معنوی باشند.

 

وی درباره فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام شده همزمان با برگزاری محفل سی روز با قرآن، اعلام کرد: برپایی نمایشگاه قرآنی وقف، مراسم مشق نور و کتابت قرآن کریم و نمایش‌های خیابانی و نمایشگاه‌های هنری از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.

 

حسن پور از برگزاری 60 محفل انس با قرآن کریم در سطح گیلان در ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: برگزاری 16 نشست فرق و مذاهب، اجرای 30 نمایش خیابانی و 28 دوره تفسیر و تدبر ز دیگر فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این ماه مبارک بوده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: 10 کرسی تلاوت قرآن در تالش و رضوانشهر، 17 مراسم تواشیح در 16 شهرستان، اجرای 10 نمایش صحنه‌ای در رشت و لنگرود و ایستگاه پیام قرآن و تفسیر نهج البلاغه نیز در قالب برنامه قرانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار