کد خبر: ۳۷۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 18 February 2017
تابناک گیلان / بارش برف سنگین، کولاک ، سیلاب، طغیان رودخانه ها و نبود ایمنی، 35 محور مواصلاتی برون شهری کشور را تا اطلاع بعدی مسدود کرده است.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی را اعلام کرد.

به گزارش اعتدال، در اکثر محورهای استان های مرکزی، تهران، قم، گیلان ، همدان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران و البرز ،  محور اشتهارد - ساوه استان قزوین و محورهای بروجرد - اراک و بروجرد - ملایر  استان لرستان بارش برف و در اکثر محورهای استان های هرمزگان و کرمان بارش باران گزار شده است.

اکثر محورهای استان خراسان رضوی، محور توره - بروجرد   استان مرکزی آزادراه ساوه - همداناستان همدان و محور اردبیل - آستارا و اردبیل - مغان استان اردبیل درگیر کولاک و یخ زدگی است.

تردد در کلیه محورها منوط به همراه داشتن و استفاده از زنجیر چرخ است.

فهرست محورهای مسدود عبارت است از:

محور کرج - چالوس روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 20:00 الی 05:30 روز بعد تا 20 اسفند (به علت ایمن سازی تونل امیرکبیر)

استان های تهران و البرز، محور شمشک - دیزین

تردد در محور رامیان - اولنگ – شاهرود واقع در استان های گلستان و سمنان و محور پونل – خلخال ، واقع در استان گیلان تا اطلاع بعدی بدلیل بارش شدید برف ، کولاک و نبود ایمنی کافی میسر نیست.

محور سروآباد – پاوه ( محدوده گردنه تته )، واقع در استان کردستان بدلیل بارش شدید برف ، کولاک و نبود ایمنی کافی و محور گنجنامه - تویسرکان ، واقع دراستان همدان تا اطلاع بعدی ، بدلیل نبود ایمنی کافی مسدود شده است.

رفت و آمد در محور سی سخت - پادنا ، واقع دراستان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل بارش بارف و نبود ایمنی کافی و محور نیکشهر - چاهان- زرآباد ، واقع در جنوب استان سیستان وبلوچستان ( ایرانشهر )، تا اطلاع بعدی ، بدلیل طغیان رودخانه و نبود ایمنی کافی امکانپذیر نیست.

محور بستک - خمیر، واقع در استان هرمزگان، تا اطلاع بعدی ، بدلیل نبود ایمنی کافی مسدود و تردد از مسیر جایگزین بستک – چاه سرمه – بندرعباس انجام می شود.

محور فرعی رودبار - قلعه گنج، واقع در جنوب استان کرمان، محور فرعی رودبار - کهنوج، واقع در جنوب استان کرمان ، تا اطلاع بعدی، بدلیل نبود ایمنی کافی مسدود خواهد بود.

محور سقز – مریوان، واقع در استان کردستان، تا اطلاع بعدی، بدلیل بارش شدید برف و نبود ایمنی کافی و محور شیراز – جهرم، واقع در استان فارس، تا اطلاع بعدی به علت نبود ایمنی کافی مسدود و تردد از مسیر جایگزین قطب آباد – کمربندی فسا – شیراز انجام می شود.

محور بندرلنگه – خمیر، واقع در استان هرمزگان، تا اطلاع بعدی بدلیل طغیان رودخانه و نبود ایمنی کافی مسدود و تردد از مسیر جایگزین محور قدیم د‍ژگان انجام می شود و محور تهم - چورزق، واقع در استان زنجان نیز تا اطلاع بعدی، بدلیل بارش شدید برف و نبود ایمنی کافی مسدود شده است.

محور روستایی اهرم- کلمه، واقع در استان بوشهر و محور بوشهر- شیراز، واقع در استان بوشهر تا اطلاع بعدی، بدلیل طغیان رودخانه و نبود ایمنی کافی مسدود شده است.

تردد در محور خورموج - کنگان، واقع در استان بوشهر، بدلیل طغیان رودخانه و نبود ایمنی کافی و محور زنجان - طارم، واقع در استان زنجان، تا اطلاع بعدی ، بدلیل بارش شدید برف و کولاک و نبود ایمنی کافی میسر نیست.

محورسرچم –اردبیل واقع در استان آذربایجان شرقی و محور بازفت - مسجد سلیمان واقع در استان چهارمحال وبختیاری، تا اطلاع بعدی، بدلیل بارش شدید برف و کولاک و نبود ایمنی کافی مسدود خواهد بود.

امکان تردد در محور فومن - سراوان، واقع در استان گیلان و محور مراغه - هشترود، واقع در استان آذربایجان شرقی و محور ابهر - خدابنده، واقع در استان زنجان، تا اطلاع بعدی، بدلیل بارش شدید برف و کولاک و نبود ایمنی کافی وجود ندارد.

آزاد راه رشت - قزوین، واقع در استان گیلان، محور سیاهکل - دیلمان، واقع در استان گیلان، محور سیاهکل - سنگر، واقع در استان گیلان، محور زنجان – دندی – تخت سلیمان، واقع در استان زنجان، تا اطلاع بعدی بدلیل بارش شدید برف و کولاک و نبود ایمنی کافی مسدود شده است.

رفت و آمد در محور خوسف - دیهوک، واقع در استان خراسان جنوبی، محور دیهوک - کرمان، واقع در استان خراسان جنوبی ،محور کرمان - بم، واقع در استان کرمان تا اطلاع بعدی، بدلیل طغیان رودخانه و نبود ایمنی کافی میسر نیست.

محور کرج – چالوس ( کندوان ) واقع در استان های مازندران و البرز، محور درگز - قوچان، واقع در استان خراسان رضوی تا اطلاع بعدی بدلیل بارش شدید برف و کولاک و نبود ایمنی کافی مسدود است.

همچنین تردد در محور سنگر - کوچصفهان، واقع در استان گیلان تا اطلاع بعدی بدلیل بارش شدید برف و کولاک و نبود ایمنی کافی و محور بوشهر - گناوه، واقع در استان بوشهرتا اطلاع بعدی ، بدلیل نبود ایمنی کافی امکانپذیر نیست.

محور هراز در استانهای مازندران و تهران نیز مسدود است
 
  همچنین عبور تریلی در کلیه محورهای استان گیلان به علت لغزندگی جاده تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

ترافيك نيمه سنگين در باند جنوبي آزادراه  كرج قزوين(از محدوده استاندارد تا پل فرديس) و باند جنوبي آزادراه تهران-كرج(از پل فرديس تا پل كلاك)


گشایش دوباره جاده چالوس

رئیس مرکزفرماندهی کنترل وترافیک پلیس راه استان البرز گفت: جاده کرج - چالوس که به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید و احتمال سقوط بهمن بامداد شنبه بسته شده بود، لحظاتی پیش بازگشایی شد.

سروان علی بابازاده افزود: اکنون این مسیر باز است و تردد در آن جریان دارد لیکن رانندگانی که قصد تردد در این جاده کوهستانی را دارند با خود زنجیر چرخ و لوازم ایمنی همراه داشته باشند.

وی اظهار داشت: به سبب بارش برف تمام راه های استان البرز امروز لغزنده است و رانندگان با احتیاط در این جاده ها تردد کنند.

مسیر زاهدان - کرمان مسدود شد

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: مسیر ارتباطی زاهدان - کرمان به دلیل تخریب پل های تخریب شده ناشی از سیلاب در استان کرمان از صبح امروز/ شنبه/ بسته شد.

منصور ملاشاهی اظهار داشت: با توجه به گزارش اداره کل مدیریت بحران استان کرمان در پی بارندگیهای اخیرمسیر کرمان به بم به صورت کامل بر اثر تخریب سه دهانه پل بسته شده و هیچگونه مسیر جایگزینی برای آن وجود ندارد که در نتیجه ارتباط این استان با سیستان و بلوچستان به طور کامل قطع شده است.

وی افزود: مسیر زاهدان - بم از سمت سیستان و بلوچستان مشکلی ندارد اما با توجه به مسدود بودن مسیر بم به کرمان برای جلوگیری از مشکلات برای مسافران این مسیر نیز از سمت سیستان و بلوچستان ساعت 9 صبح امروز بسته شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار