کد خبر: ۳۷۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 02 February 2017
تابناک / سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گیلان گفت:پس از قطع بارش قطعا طی 72 ساعت آینده شاهد یخبندان در گیلان خواهیم بود.

مازیار غلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه سرد و ناپایدار در منطقه است  که شرایط برای ابرناکی و بارش برف تا بعدازظهر مهیا می کند. اما طی عصر و شب انتظار می رود در نواحی مرکزی و شرقی استان با تضعیف سامانه بارش زا، کاهش ناپایداری و کاهش ابر را شاهد باشیم. پس از قطع بارش قطعا طی 72 ساعت آینده شاهد یخبندان در گیلان خواهیم بود.

وی ادامه داد: هوای گیلان برای روز پنجشنبه ابری و مه آلود، بارش برف، وزش باد، طی عصر و شب با کاهش ناپایداری و ابر پیش بینی می شود.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گیلان گفت: هوای گیلان برای روز جمعه و شنبه نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با یخبندان پیش بینی می شود.

مشکلی در تامین مایحتاج مردم پس از بارش برف وجود ندارد

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان گفت:با توجه به بارش برف مشکلی در زمینه تامین مایحتاج عمومی و کالاهای مورد نیاز شهروندان عزیز وجود ندارد.

علی منتظری گفت: در پی بارش برف سنگین در مناطق مختلف استان و شهرستان رشت، به اطلاع شهروندان گرامی گیلانی می رساند، با تلاش و همکاری تمامی دستگاههای ذیربط بویژه اصناف فروشگاه‌های بزرگ و نانواییهای سطح استان، مشکلی در زمینه تامین مایحتاج عمومی و کالاهای مورد نیاز شهروندان عزیز وجود ندارد. طبق برنامه ریزی صورت گرفته فعالیتهای لازم برای عرضه کالا در واحدهای صنفی مربوطه صورت می گیرد و نانواییهای استان نیز عمدتا مشغول فعالیت خواهند بود.

وی تاکید کرد: در همین زمینه از مردم شریف استان درخواست می شود، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فعالیت واحدهای صنفی مراتب را از طریق سامانه 124 ستاد خبری این سازمان در سراسر استان اعلام کنند.

در گیلان قطعی گاز وجود ندارد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: گاز همه مشترکان گیلان وصل است و نیاز است برای تداوم این جریان صرفه جویی کنیم.

جمشید ظهیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به رغم بارش سنگین برف در همه مناطق گیلان جریان گاز مشترکین وصل است.

وی از شهروندان خواست برای جلوگیری از قطعی و افت فشار در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا در هیچ کدام از استانهای شمالی شاهد قطعی گاز نباشیم.

ظهیری افزود: شهروندان می توانند قطعی و یا خرابی گاز را با شماره تلفن 194 به شرکت گاز اطلاع دهند و به مردم  توصیه می‌شود برای جلوگیری از یخ زدگی، کنتورهای گاز را با پارچه و کیسه‌های نخی بپوشانند.

راه های اصلی گیلان باز اما رفت و آمد کند است

ناصر آل محمدی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه راه های روستایی 4 شهرستان رشت، لاهیجان، سیاهکل و شفت بسته است، به خبرنگار ایسنا گفت: آزادراه رشت – قزوین و راه های اصلی گیلان باز است. این شهرستان ها بیشترین بارش برف را دارند.

وی افزود: اگرچه آزادراه رشت – قزوین و راه های اصلی گیلان باز است، اما رفت و آمد خودروها با زنجیر چرخ و به کندی امکان پذیر است.

وی با اشاره به کندی رفت و آمد در جاده رشت – قزوین، عنوان کرد: به علت بارش برف و بسته بودن جاده های اردبیل و آذربایجان شرقی به تهران حدود 300 دستگاه اتوبوس مسافربری این 2 استان تغییر مسیر داده و برای سفر به پایتخت از جاده فومن – سراوان در حال تردد هستند که این مسئله باعث ایجاد ترافیک و کندی حرکت در این مسیر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود 200 نفر از کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به همراه 70 دستگاه ماشین برف در حال بازگشایی راه ها هستند از رانندگانی که از شهرهای شرق استان قصد سفر به تهران را دارند خواست به دلیل بسته بودن پل بزرگراه رشت – فومن – سروان از مرکز شهر رشت عبور کنند.

دستگاه‌های خدمات رسان تلاش‌هایشان را دوچندان کنند

استاندار گیلان پس از بازدید از سطح شهر رشت با بیان اینکه بیشتر مشکلات ناشی از بارش برف تا ساعاتی دیگر برطرف می‌شود، گفت: از همه دستگاه‌های خدمات رسان خواسته شده است تا تلاش‌هایشان را دوچندان کنند.

به گزارش ایسنا، نجفی  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق گزارش اداره کل هواشناسی از دو روز گذشته جلسه ستاد مدیریت بحران استان با حضور تمامی اعضاء و فرمانداران تشکیل شد، اظهار کرد: در این نشست اهتمام لازم جهت وجود آمادگی در دستگاه‌ها صورت گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه از بعد از ظهر روز گذشته بارش برف از غرب گیلان آغاز و در پاسی از شب به رشت، حوزه مرکزی و شهرستان‌های شرق منتقل شد، افزود: از ساعات اولیه بامداد ستاد مدیریت بحران در استانداری مستقر و تمهیدات لازم اندیشیده شد.

نجفی، ماشین آلات و امکانات برف روبی استان را در مقابل و حجم و وسعت برف محدود دانست و افزود: شهروندان عزیز که حقشان نیز است انتظار دارند که در حداقل زمان امکانات برف روبی در تمامی راه‌های اصلی، خیابان‌ها و حتی راه‌های فرعی نیز فراهم باشد اما با محدودیت‌هایی در این بخش مواجه هستیم.

دکتر نجفی ارتفاع برف در حوزه شهرستان رشت را در حدود 60 سانتی عنوان کرد و گفت: تا ساعت صبح امروز ارتفاع بارش برف در اطراف شهرستان و در برخی از شهرها در حدود 90 سانتی و در راه‌های کوهستانی نیز در حدود 1 متر گزارش شده و این میزان در حال افزایش می‌باشد.

استاندار گیلان افزود: براساس گزارش‌های هواشناسی بارش برف تا بعد از ظهر امروز قطع خواهد شد و اکنون در غرب گیلان بارش به حداقل رسیده است.

نجفی با بیان اینکه شهرداری‌ها، ادارات کل، ستاد مدیریت بحران، هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و راهور با تمامی امکانات خود مشغول به خدمات رسانی هستند، اظهار کرد: خوشبختانه راه‌های اصلی باز است و در مواردی بعضا به دلیل ورود اتومبیل‌ها، اتوبوس‌ و ماشین‌های سنگین فاقد امکانات ایمنی و زنجیر چرخ موجب مسدود شدن خیابان‌های ورودی شهر شدند که اقدامات لازم در جهت حل این مشکل صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه وسعت برف و سرعت باد در برخی از شهرها همانند انزلی به بالای 85 کیلومتر در ساعت موجب شد تا در ساعات اولیه شاهد حجم سنگینی از برف در مناطق مختلف باشیم، افزود: در سحرگاه امروز بازدید از مناطق مختلف شهر رشت داشتیم که عبور و مرور با کندی صورت می‌گرفت و تلاش بر این شد تا خط اصلی بازگشایی شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه خوشبختانه ارزاق به میزان کافی در استان وجود دارد، گفت: علی رغم محدودیت‌ها نانوایی‌ها مشغول پخت هستند.

 نجفی، افتادن درخت بر روی دکل‌های برق را از دلایل قطعی برخی مناطق عنوان و تصریح کرد: سنگینی و حجم و برف برف موجب صدمه دیدن شبکه توزیع برق و خاموشی ساعتی در برخی از شهرها شد که بعضا ممکن است، ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها بر این است که مردم در مضیغه نباشند، تصریح کرد: به منظور خدمات رسانی هر چه بیشتر حتی از امکانات دهیاری‌ها بهره گرفتیم.

وی اظهار کرد: به یاری خداوند تا امشب مشکلات تأمین برق برخی نقاط رشت و سایر بخش‌ها برطرف خواهد شد.

به گفته دکتر  نجفی، تا ساعاتی دیگر، شرایط به حالت عادی برمی‌گردد و از شهروندان می‌خواهیم طی این مدت، از ترددهای غیرضروری خودداری کنند تا روند امداد و خدمات رسانی نهادهای مسئول، بدون ایجاد مشکلی ادامه داشته باشد.

امدادرسانی هلال احمر گیلان به خودروهای گرفتار در برف گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت:در پی بارش شدید برف از شب گذشته و ادامه آن طی امروز ، به 90 خودروی گرفتار در برف از سوی این جمعیت هلال احمر امدادرسانی شده است.

مهدی ولی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به 90 خودرو گرفتار در برف امداد رسانی شد که این تعداد از خودروها با 367 سرنشین در محور رشت - آستانه اشرفیه به دلیل بارش سنگین برف امدادرسانی شد.

وی اظهار کرد: امدادرسانی به دو بیمار دیالیزی در آستانه اشرفیه و انتقال به بیمارستان این شهرستان از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر گیلان در پی بارش شدید برف در استان است. در زمان حاضر، 180 نیروی امدادی جمعیت هلال احمر گیلان در قالب 30 تیم امدادی در محورهای استان گیلان آماده باش هستند.

مدیران واحدهای صنعتی برف روبی و اوضاع را مدیریت کنند

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان گفت:مدیران واحدهای صنعتی تمهیدات لازم نظیر حضور پرسنل در واحدهای تولیدی، برف روبی و مدیریت اوضاع را جهت جلوگیری از بروز خسارت احتمالی برای کارخانجات بیندیشند.

علی منتظری گفت: با توجه به شرایط جوی و تداوم بارش برف سنگین در اغلب نقاط استان از تمامی مدیران واحدهای صنعتی و معدنی درخواست می شود، تمهیدات لازم نظیر حضور پرسنل در واحدهای تولیدی، برف روبی و مدیریت اوضاع را جهت جلوگیری از بروز خسارت احتمالی برای کارخانجات در نظر بگیرند.

وی افزود: در همین راستا مدیران شهرکها و نواحی صنعتی مربوطه و نیز مسئولان ذیربط در حوزه روابط عمومی و حوزه صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان جهت انعکاس مشکلات، راهنمایی و هماهنگی لازم در خدمت تولیدکنندگان استان خواهند بود.

سقوط بیش از 60 اصله درخت در رشت به دلیل بارش برف

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری رشت گفت: بر اثر بارش شدید برف از شب گذشته تاکنون، سقوط بیش از 60 اصله درخت در رشت  گزارش شده است.

محمدباقر بشردانش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بارش سنگین برف سبب سقوط  بیش از 60 اصله درخت در سطح رشت و به خصوص پارک قدس گزارش شده اما ممکن است آمار بیشتر باشد. نیروهای خدماتی شهرداری مناطق پنجگانه کلانشهر رشت در همان ساعات اولیه در گام نخست، برای کنارگذاشتن درختان از مسیر تردد اقدام کرده‌اند و در مرحله دوم در حال تکه تکه کردن و انتقال نهایی تنه درختان هستند تا مانعی برای عبور و مرور نباشد.

بشردانش خاطرنشان کرد: قطعا درختانی سقوط کرده دارای پوسیدگی از داخل بوده اند که با این میزان بارش دچار آسیب و در نهایت سقوط شده اند. عملیات هرس درختان در رشت طی روزها و ماههای گذشته انجام شده است و در غیر این صورت سقوط تعداد بیشتری از درختان حتمی بود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری رشت از شهروندان خواست تا از عبور و مرور در زیر درختان خودداری کنند و خودروهای خود را  در زیر درختان پارک نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار