محمود زمانی‌قمی استاندار مرکزی؛
تابناک مرکزی: محمود زمانی قمی با بیان اینکه همه چیز در توافق برجام با هدایت رهبر انقلاب انجام شده است و این افتخاری برای انقلاب و ایران اسلامی است و به عنوان متولی دولت حق حمله و زیر سؤال بردن برجام را نداریم تصریح کرد: صنایع بزرگ استان نظیر آذرآب، هپکو، ماشین سازی اراک، کمباین و واگن سازی تحت تاثیر شرایط گذشته و سیاست های گذشته و البته تحریم های اعمال شده از سوی بدخواهان علیه ملت ایران وضعیت مناسبی ندارند
کد خبر: ۳۴۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱ 12 December 2016

 به گزارش تابناک مرکزی، محمود زمانی‌قمی استاندار مرکزی، در نشست فعالان اقتصادي و صنعتي استان مركزي که با حضور رئيس و اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي صبح امروز در سالن الغدیر استانداري مركزی برگزار شد گفت: استان مرکزی در حوزه فرهنگ و تمدن، بزرگانی چون امام خمینی (ره)، آیت‌اله اراکی و آیت‌اله نراقی، در حوزه سیاست دولتمردان مفاخری چون امیرکبیر و در حوزه علم و تجربه نیز بزرگانی چون دکتر قریب را پرورش داده است.

استاندار مرکزی ویژگی بارز دیگر این استان را در حوزه تولید و اقتصاد نام برد و با بیان اینکه هر چند استان مرکزی صنعتی است اما در حوزه کشاورزی نیز درآمد خوبی دارد ادامه داد: ۱۵۰ هزار تن مصرف گندم‌ استان مرکزی در مقابل ۴۰۰ هزار تن تولید گندم است

وی افزود: شهرستان زرندیه و ساوه دارای محصولاتی با کیفیت و باغات پسته ارگانیک هستند و انار ساوه نیز زینت‌بخش سفره‌های شب یلدای ایرانیان است که متأسفانه امسال به دلیل فرا رسیدن سرمای زودهنگام کشاورزان دچار آسیب شدند.

استاندار مرکزی در خصوص اقدامات دولت در بهبود وضعیت واحدهای تولیدی استان مرکزی ابراز کرد: واحدهای موجود صنعتی استان 2743 است که از این تعداد 32 درصد در صنعت فلزی، 32 درصد صنعت غیر فلزی، 26 درصد صنعت شیمیایی، 21 درصد صنعت غذایی، 6 درصد صنعت نساجی، 6 درصد صنعت سلولزی،  5 درصد صنعت برق و الکترونیک و  4 درصد صنعت بازیافت را شامل می شود.

نماینده دولت در استان مرکزی، محصولات پتروشیمی، ماشین آلات و تجهیزات کارخانه ای و نیروگاهی،  ماشین آلات سنگین، انواع لوکوموتیو، شیشه، آلومینیوم و عایق های رطوبتی را عمده محصولات تولیدی و بنام استان نام برد و خاطر نشان کرد: 16 میلیون لیتر بنزین مصرفی کشور در شازند تولید می شود که نشان دهنده سهم اقتصاد استان و تاثیر آن بر اقتصاد ملی است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه صنایع بزرگ استان نظیر آذرآب، هپکو، ماشین سازی اراک، کمباین و واگن سازی تحت تاثیر شرایط گذشته و سیاست های گذشته و البته تحریم های اعمال شده از سوی بدخواهان علیه ملت ایران وضعیت مناسبی ندارند اظهار کرد: استان های مرزی کشور در جنگ با عراق صدمات فراوان دیدند استان های اقتصادی و صنعتی ایران در جنگ تحریمی دچار آسیب های فراوان و بزرگ شدند.

وی ادامه داد: صدمات دریافت شده در حوزه صنعت در طول هشت سال با یک سال و دو سال و چند ماه نمی توان حل کرد اما دولت تدبیر و امید بایستی برای حل مشکلات چاره اندیشی کند خاطر نشان ساخت: برخی از صنایع استان در دوران تحریم دچار آسیب جدی شدند که با جلسات اقتصاد مقاومتی و تصمیمات خارج از بخش‌نامه نمی‌توان آنها را احیا کرد که از کمیسیون صنعت در مجلس درخواست داریم تدابیری برای حل مشکلات این واحدها اتخاذ کنند.

زمانی قمی با تاکید بر این نکته که من نمیخواهم بگویم همه چیز سفید است بلکه عنوان می کنم همه چیز سیاه نیست خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری جدید در حوزه تولید یکی از رویکردهای مدیریت ارشد استان مرکزی است چرا که نزدیکی به قطب های بزرگ جمعیتی، مسیرهای راه، راه آهن، خوشه های صنعتی فرصتی مناسب را برای سرمایه گذاری های جدید فراهم کرده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه از فرصت برجام برای سرمایه گذاری استفاده کردیم و به عنوان متولی دولت حق حمله و زیر سؤال بردن برجام را نداریم تصریح کرد: ما معتقدیم تیم هسته ایران یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های سیاسی جهان و تاریخ ایران را حل و فصل کرده است و طبیعی است برای استفاده و بهره گیری از این فرصت برای خدمت بیشتر استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: هر حادثه و رخدادی می تواند دارای منتقدان منصفی باشد اما انتقاد با جدل و تخریب فرق می کند آنکه تخریب می کند می داند میخواهد حقیقتی را زیر پا بگذارد.

استاندار مرکزی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی یک هزار و 200 واتی با همکاری شرکت بلژیکی در شهرستان ساوه را بخشی از دستاوردهای برجام در استان مرکزی دانست و عنوان کرد: کارنامه دولت یازدهم خالی از وعده های دروغ، سیاست های نادرست، تحریف دیگران بدون جهت در سیاست خارجی است و به آن افتخار می کنیم.

وی افزود: همه چیز در توافق برجام با هدایت رهبر انقلاب انجام شده است و این افتخاری برای انقلاب و ایران اسلامی است و اگر برتری منطق را ثابت کردیم در واقع برتری انقلاب را در عرصه جهانی به رخ کشیده ایم.

وی بیان کرد: سال گذشته کالاهای استان مرکزی به 48 کشور جهان صادر می شد که این تعداد در سالجاری به 56 کشور افزایش یافته و تحقق این مهم یکی از دستاوردهای برجام برای استان و کشور محسوب می شود.

نماینده دولت با بیان اینکه هیچ راهی جز انتشار و پمپاز امید برای عبور از مشکلات در حوزه اقتصاد و حوزه های دیگر نداریم و با ناامیدی هیچ کشور و جامعه ای به جایی نرسیده است گفت:  بر اساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در بهار امسال، هفت و پنج دهم درصد بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 10 و سه دهم درصد و به میزان 2.8 درصد کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
سلام من اصلاح طلبی بودم که بخاطرتفکراصلاح طلبان جان خودم راهم حاضربودم دراین راه تقدیم کنم.ولی اعتراف میکنم که احمق بودم .نفهمیدم.واقعا بعدازچهارسال بی عرضگی وعامدانه مردم رااذیت کردن.این پاسخ مردم صبوره؟ توازبرجام انتقادنبایدکنی چون مقامتو خیلی دوس داری.سیاست دولت افزایش غمها ودردهای مردمه.مسولی که بیش ازسه سال همه کاره استان هست حتی نمیتواند ده خدمت دولت دراین استان رابشمارد.اصلاح طلبان کاسبکارودزد هم که .............خیلی عزیزند؟؟؟؟؟!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار