مسئول امور حقوقی و املاک اداره‎کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از اخذ و صدور سند مالکیت تک برگ دولتی و به نام بنای تاریخی موزه چهارفصل اراک خبرداد.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸ 11 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،آرش مشعشعی با اعلام این خبر گفت: این اداره کل در راستای ساماندهی اسناد مالکیت آثار تاریخی و فرهنگی در سطح استان، نسبت به تک‎برگ کردن سندتک برگ و ساماندهی آنان اقدام کرده است.


وی گفت: سند شش‌دانگ حمام و موزه تاریخی چهارفصل اراک با پیگیری‌های فراوان اداره حقوقی سند تک برگ دولتی بنفش رنگ آن به نام این وزارتخانه و اداره‌کل استان مرکزی صادر شد.


مشعشعی اظهار کرد:برای اخذ سند تک برگی این موزه همکاری خوبی میان این اداره کل و اداره ثبت‌اسناد و املاک استان برای اجرایی شدن موضوع صورت گرفت.

او هدف از این اقدامات را تعیین وضعیت دقیق مالکیت‌ بناهای تاریخی و عرصه و حریم دانست و افزود: با توجه به دستورالعمل‌ها می‌بایست همه اسناد دفترچه‌ای مالکیت اراضی به اسناد تک برگی بدل شود؛ که در این باره واحد حقوقی متولی اجرای آن شد.


ایشان با تاکید بر اینکه تا کنون سند 26 بنای تاریخی استان مرکزی تک برگی شده‌اند افزود: آثار و بناهای تاریخی عمدتاً با اهدافی چون آزادسازی حرائم آثار ملی و جهانی، حفاظت و یا مرمت آن‎ها به مالکیت میراث‌فرهنگی درمی‎آیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار