کد خبر: ۳۴۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 10 December 2016
تابناک / شاهرخ یوسف‌زاده چابک موضوع سلامت را برای ارزیابی توسعه‌یافتگی در کشور مهم دانست و تاکید کرد: اگر کشوری بتواند به استانداردهای توسعه دست پیدا کند به هدف خود می‌رسد.

او هدف از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی را حفظ و ارتقای سلامت جامعه دانست و افزود: این مسیر تداوم دارد و ارتقای سلامت جزو اهداف مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاسیس این نهاد در استان را در سال ۶۴ عنوان کرد و گفت: هشت دانشکده علوم پزشکی، هشت بیمارستان در رشت و ۲۶ بیمارستان در گیلان مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه در احداث خانه‌های بهداشت پیشتاز هستیم و اکنون روستاهای گیلان به لحاظ پوشش بهداشتی وضعیت مطلوبی دارند.

یوسف‌زاده چابک عدم تناسب تعرفه را برای مردم چالش‌برانگیز خواند و تاکید کرد: مراکز ارائه کننده خدمات سلامت چالش محسوب می‌شود و پرداخت فرانشیز در روستاها سه درصد و شهرها نیز ۶ درصد در طرح نظام سلامت بوده و فرسودگی بیمارستان‌ها یکی از مواردی محسوب می‌شود که در ارائه خدمات به بیماران تاثیر گذاشته و گیلان برای رسیدن به شرایط استاندارد نیازمند دو هزار تخت بیمارستانی است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، این استان در مجموع نیازمند پنج هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به گردشگران است.

او در این رابطه گفت: با توجه به وجود گردشگران در گیلان نیاز به یک‌هزار تخت بیمارستانی در رشت داریم که در منطقه لاکان این شهر پیش‌بینی شده است.

این مقام از ساخت ششبیمارستان در گیلان خبر داد و تاکید کرد: بیمارستان‌های آستارا و رضوانشهر دو ماه دیگر افتتاح می‌شود و در شهرهای لاهیجان و لنگرود و بیمارستان پرفسور سمیعی رشت در سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسند.

یوسف‌زاده چابک با بیان اینکه سه اورژانس در بیمارستان‌های حشمت، رازی و پورسینای رشت بیماران را پذیرش می‌کنند، گفت که به‌زودی پروژه اورژانس بیمارستان رازی رشت افتتاح می‌شود.

او با اشاره به اینکه یک دستگاه سی‌.تی‌.اسکن ۱۶ اسلایس برای بیمارستان پورسینای رشت خریداری شده است، خبر داد که یک دستگاه سی‌.تی‌.اسکن دیگر نیز برای بیمارستان انزلی خریداری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار