تابناک / مراسم تجلیل از قهرمانان گیلانی رقابت های آسیایی کاراته اندونزی پیش از ظهر امروز برگزار شد. هر 4 ورزشکار گیلانی عازم به این رقابت ها توانستند به مدال دست پیدا کنند و افتخاری برای ورزش گیلان در رشته کاراته کسب نمایند.
کد خبر: ۳۳۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 05 December 2016
تابناک / مراسم تجلیل از قهرمانان گیلانی رقابت های آسیایی کاراته اندونزی پیش از ظهر امروز برگزار شد. هر 4 ورزشکار گیلانی عازم به این رقابت ها توانستند به مدال دست پیدا کنند و افتخاری برای ورزش گیلان در رشته کاراته کسب نمایند.

هرچند مراسم تجلیل از این ورزشکاران امروز با حضور مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و فرماندار رشت برگزار شد اما علی رغم پوشش خبری گسترده این مراسم، آن چه که زنگ خطر را برای کاراته کشور و به تبع آن گیلان به صدا درآورد، افت مرغوبیت مدال های کسب شده به صورت واضح بود.

تیم کشورمان در حالی با 25 مدال شامل 6 طلا، 4 نقره و 15 برنز به عنوان نائب قهرمانی این رقابت ها رسید که ژاپن با کسب 20 طلا، 3 نقره و 8 برنز با اختلاف فاحش نسبت به ایران در رتبه اول این مسابقات قرار گرفت. این اختلاف زمانی جدی تر می شود که به یاد بیاوریم در دوره قبلی این مسابقات که در مالزی برگزار شد تیم کشورمان با کسب 13 طلا، 5 نقره و 6 برنز قهرمان بلامنازع آسیا شده بود و ژاپن با 9 طلا، 9 نقره و 5 برنز در جایگاه دوم ایستاده بود و این یعنی ژاپن در این دوره از مسابقات توانسته به تنهایی 20 مدال طلا از 36 طلای توزیع شده را کسب نماید! البته فاصله کم کشورمان با تیم های سوم و چهارم هم بر نگرانی ها مبنی بر افت محسوس کاراته کشورمان می افزاید.

در گیلان هم نتایج به اندازه کافی دلخواه نبوده است. هر چند هر 4 ورزشکار گیلانی حاضر در این رقابت ها به مدال دست پیدا کردند اما سهم گیلان تنها یک مدال طلا بوده و افت سارا بهمنیار هم محسوس به نظر می رسید. وی که پیشتر در رقابت های جهانی مدال نقره جهان را کسب کرده بود، در این دوره از رقابت های آسیایی تنها به کسب مدال برنز قناعت کرد! قابل تامل آن که بهمنیار در چهاردهمین دوره از همین مسابقات در مالزی به مدال طلا دست پیدا کرده بود!

این نتایج در پانزدهمین دوره از این مسابقات در حالی برای  گیلان رقم خورد که در دوره قبلی این مسابقات در مالزی تنها دختران گیلانی موفق به کسب یک مدال طلا و دو نقره شده بودند چرا که علاوه بر طلای بهمنیار در مالزی، مهتاب اسماعیلی در رده سنی امید در وزن منهای 61 کیلو گرم نایب قهرمان شد و آویشن باقری هم در رده سنی جوانان در وزن منهای 59 کیلوگرم مدال نقره کسب کرده بود. با مقایسه اجمالی این مدال ها می توان به راحتی دریافت، گیلان که در چهاردهمین دوره این رقابت ها تنها در رده دختران یک طلا و دو نقره کسب کرده بود در این دوره با افت محسوسی در مرغوبیت مدال های کسب شده روبرو شد.

البته وضعیت کاراته گیلان در رده بزرگسالان هم برای کسب مدال طلا در المپیک آتی را می توان از اظهارات رهنما در این مراسم دریافت. جایی که وی صراحتاً می گوید: انتظار ما از هیات کاراته استان گیلان نیز این است که در رده سنی بزرگسالان نماینده داشته باشیم و بتوانیم در رقابت های المپیک 2020 ، کاراته کاری از گیلان حضور داشته و مدال نیز کسب کند.

در پایان هرچند باید تصمیم گیری در خصوص روند پیشرفت یا پسرفت کاراته گیلان در سال های اخیر مخصوصاً از زمان حضور رهنما در راس اداره کل ورزش و جوانان گیلان را بر عهده کارشناسان امر گذاشت اما با توجه به میزبانی ژاپن در المپیک 2020 و فاصله کاراته این کشور با ایران به خصوص در مسابقات اخیر، عملی شدن وعده رهنما مبنی بر کسب مدال المپیک توسط کاراته کاران گیلانی در هاله ای از ابهام است! /خزر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار