فشارها به ثابت قدم شدت گرفت ؛
تابناک / عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهردار رشت توانایی مدیریت شهری را ندارد و در پرداخت به‌ موقع حقوق پرسنل با مشکل مواجه بوده بنابراین بهتر است استعفای خود را اعلام کند یا طرح استیضاح وی را مطرح می‌کنیم.
کد خبر: ۳۳۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 27 November 2016
تابناک / عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهردار رشت توانایی مدیریت شهری را ندارد و در پرداخت به‌ موقع حقوق پرسنل با مشکل مواجه بوده بنابراین بهتر است استعفای خود را اعلام کند یا طرح استیضاح وی را مطرح می‌کنیم.

فرهاد شوقی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر خواستار اعلام استعفای ثابت‌قدم شهردار رشت شد و اظهار کرد: اگر شهردار رشت قصد استعفا ندارد به عنوان یک عضو شورا تقاضای طرح سؤال و استیضاح شهردار را دارم.

وی با اعتراض به وضعیت نامناسب آسفالت رشت تصریح کرد: وضعیت آسفالت رشت بسیار نامطلوب بوده و پروژه‌های آسفالتی که عمر کوتاهی دارند و برای انجام آنها هزینه هنگفتی به بیت‌المال تحمیل شده، نیازمند ترمیم هستند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه بیشتر آسفالت‌های این شهر رشت تخریب شده که اسفناک است، افزود: ترافیک شهر رشت بسیار نگران‌کننده بوده و شهرداری رشت مدت‌هاست با گذاشتن یک بیل میکانیکی بزرگ در ورودی خیابان شهید مطهری رشت به دلیل اجرای پروژه روان‌آب‌های سطحی موجب ایجاد گره‌های ترافیکی بسیاری شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه روان آب‌های سطحی رشت به کندی حرکت می‌کند، گفت: این موضوع افزایش بار ترافیکی رشت را به همراه داشته است.

شوقی یکی دیگر از تذکرات به شهردار را پیرامون انجام پروژه‌هایی دانست که کمتر از دوسال از زمان افتتاح آنها می‌گذرد و افزود: این پروژه‌ها به دلیل کیفیت نامناسب، معیوب شده و بیشتر برای شهرداری جنبه تبلیغاتی دارد.

وی گفت: اجرای چنین پروژه‌هایی که افتتاح آنها برگزار شده اما هنوز عملاً به اتمام نرسیده، به جز تحمیل هزینه به بیت‌المال برای شهر فایده دیگری به همراه نداشته است.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر رشت، شهردار در آخرین جلسه استیضاح خود در صحن شورا اعلام کرد که یک نظام پرداختی برای پرداخت حقوق و دستمزد کارگران شهرداری رشت در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: با این ادعای شهردار شاهد تأخیر چند ماهه در پرداخت حقوق کارگران و پرسنل شهرداری رشت هستیم و شهردار عملاً به قول خود عمل نکرد.

شوقی با اشاره به وضعیت بیمه درمانی پرسنل شهرداری رشت بیان کرد: اخیراً تعدادی از کارگران شهرداری رشت با بنده تماس گرفتند و اعلام کردند که به دلیل نداشتن بیمه درمانی برای پرداخت هزینه‌های درمان خود و خانواده تحت تکفل خود با مشکل مواجه شده‌اند.

وی گفت: شهردار بارها قول داد تا موضوع تأخیر در پرداخت حقوق و بیمه پرسنل را برطرف کند اما این وعده‌ها هیچ‌گاه عملی نشد و همچنان شاهد مشکلاتی در این زمینه هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت یادآور شد: اگر قرار باشد اعضای شورا به طور مداوم بابت پرداخت حقوق و بیمه هر از چند گاهی به شهردار فشار بیاورند تا وی بخواهد به این تعهدات عمل کند پس مشکلات همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با شهردار تعارف نداریم، متذکر شد: اگر شهردار نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند و توانایی مدیریت شهری را ندارد بهتر است استعفا دهد در غیر این صورت موضوع طرح سؤال و استیضاح ثابت‌قدم را مطرح می‌کنیم.



مسعود کاظمی نیز ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی با تذکر به ثابت‌قدم شهردار این شهر اظهار کرد: شهردار رشت به جای رسانه‌ای کردن پرسش‌های اعضای شورا مشکلات شهری را برطرف کند.

وی با بیان اینکه هرگاه اعضای شورا طرح سؤالی را از شهردار رشت مطرح کردند به جای پاسخ او، پاسخ دسته‌جمعی شهرداران مناطق و مدیران شهرداری رشت را مشاهده کردیم، افزود: شهردار رشت به دنبال پرداخت به موقع مطالبات پرسنل شهرداری باشد و از انجام کارهایی که بار حقوقی دارد خودداری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه شهردار رشت با اقدام‌های غیرضروری و بدون هماهنگی با شورا از دوقطبی کردن شورا و شهرداری پرهیز کند، گفت: صحن شورا مکانی برای انتقال دغدغه‌های مردم بوده و نباید حاشیه‌سازی شود.

وی از محمدعلی ثابت‌قدم شهردار رشت خواست تا نسبت به برطرف کردن معضلات این شهر همت کند و به حاشیه نپردازد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در ادامه جلسه مذکور اظهار کرد: شأنیت شورا باید حفظ شود اما شرایط به گونه‌ای بوده که نامه‌های اداری شهرداری در سایت‌ها دیده می‌شود.

محمدعلی رفیعی‌نوده گفت: مدتی است که شاهد چنین رفتارهایی هستیم و هرگاه به شهردار رشت تذکری داده شد شهرداران مناطق در مقام پاسخگویی برآمدند.

این مسؤول با بیان اینکه چه ضرورتی دارد که برای افتتاح 22 پل عابر پیاده مکانیزه مراسم افتتاحیه با هزینه‌های هنگفت برگزار شود، تصریح کرد: این هزینه‌ها از جیب بیت‌المال انجام می شود و طبق قانون شهردار رشت باید پاسخگوی پرسش‌ها و تذکرات شورا باشد و شهرداران مناطق نباید دراین مباحث ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه پروژه زیر گذر شهید رجایی به عنوان یک پروژه بزرگ مطرح است، خاطرنشان کرد: نباید برای آسفالت یک کوچه مراسم افتتاحیه گرفته شود و از رئیس شورا می‌خواهیم با بررسی این موضوع از تکرار چنین رفتارهایی جلوگیری کند.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
sajad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
شما چرا موس موس جعفرزاده رو می کنید!!!!
مگر هتاکی نکرد, مگر از فتتنه دفاع نکرد, مگر مردمی که آیت الله پروایی را انتخاب کردند, آدم حساب داد؟؟؟؟
چرا می گید که بسیج دانشجویی اتهاماتی رو به جعفرزاده وارد کرده است؟!!!
خجالت بکشید و اینقدر از فتنه دفاع نکنید....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
من به عنوان یک اهوازی که چند سال است ساکن رشت هستم احساس میکنم سرعت رشد وزیباسازی شهر رشت بسیار مطلوب است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
من به عنوان یک اهوازی که چند سال است ساکن رشت هستم احساس میکنم سرعت رشد وزیباسازی شهر رشت بسیار مطلوب است
mahmoud
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
همانطور که گفته شد وضعیت آسفالت شهررشت بسیار اسفناک است . با ایجاد طرح زیبا سازی شهرداری کل شهر زیر بار ترافیکی رفته و در ساعات پیک تمام خیابانها قفل می گردد.
البته وضعیت آسفالت و انجام سریع پروژه ها در محله اعیان نشین گلسار از همه جای شهر بهتر است و این به این دلیل است که شهردار محترم و بیشتر مسئولین شهر در این محل ساکن هستند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار