کد خبر: ۳۲۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 06 November 2016
تابناک - شهردار کلانشهر رشت زباله را یک فرصت دانست و گفت: تهدید زباله در منطقه سراوان را بایستی به فرصت تبدیل کنیم.

محمدعلی ثابت قدم روز شنبه در مراسم افتتاح اولین سلول مهندسی بهداشتی دفن زباله در لندفیل سراوان رشت با بیان این که شاید ما بلد نیستیم که یک تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، افزود: بایستی تدابیری اتخاذ شود تا تهدید در سراوان را به فرصت تبدیل کنیم.
 
وی اظهار داشت: دفن زباله در سراوان، تنها تهدید برای این منطقه نیست بلکه تهدیدی برای کل مسئله زیستی استان گیلان است.
 
شهردار کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: نگاه امروز به شهر انسان محور، زیست پذیری و سالم است و این نگاه قطعا در محدوده شهر رشت خلاصه نمی شود.
 
وی با بیان این که راه اندازی اولین سلول مهندسی بهداشتی دفن زباله در لندفیل سراوان را نباید اقدامی کوچک بشماریم، تصریح کرد: این کار، اولین اقدام زیربنایی بعد از بیش از 30 سال است.
وی در رابطه با دفن بهداشتی زباله در منطقه سراوان و راه اندازی تصفیه خانه برای این کار بیان کرد: با تصویب مصوباتی در شورای اسلامی کلانشهر رشت، گام های مهمی در این رابطه برداشته خواهد شد.
* فرهنگ سازی کاهش تولید زباله اولین اصول مدیریت پسماند است
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این مراسم گفت: فرهنگ سازی کاهش تولید زباله، اولین اصول مدیریت پسماند است که در اجرایی شدن این اصل به مشارکت همه شهروندان نیاز داریم.
فرانک پیشگر افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری کلانشهر رشت در برنامه های فرهنگ سازی ، به مفاهیم و محتوای آن توجه بیشتری داشته باشد تا بیشترین بهره وری را داشته باشیم.
وی توسعه کارخانه کود آلی به ظرفیت 800 تن را اقدام اساسی دیگر برای رفع مشکلات برای دفن زباله در سراوان عنوان و اظهار کرد: با این کار می توانیم کمیت و کیفیت مواد دفن را به نحو مطلوبی کاهش دهیم.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت تصریح کرد: استفاده از زباله به عنوان سوخت در کارخانجاتی از جمله سیمان از دیگر راهکارهاست.
وی خاطر نشان کرد: با نگاه اصولی به موضوع دفن زباله، می توان مخاطراتی که برای سلامتی، آب و خاک همراه دارد را کاهش دهیم.
اولین سلول مهندسی بهداشتی دفن زباله در لندوفیل سراوان رشت روز شنبه در مراسمی افتتاح شد.
برای راه اندازی این سلول محفظه ای با ظرفیت 200 هزار متر مکعب ایجاد شده که کف محفظه زهکشی شده که به این طریق شیرابه های زباله ها در سراوان رشت به سمت مسیر زهکشی، هدایت می شود.
با راه اندازی این سلول مهندسی بهداشتی شیرابه ها در لایه های سطح زمین نفوذ نمی کند بلکه در انتهای مسیر سلول، یعنی محل احداث تصفیه خانه، هدایت می شوند.
روزانه بیش از 700 تن زباله در منطقه سراوان رشت دفن می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار