دو عضو شورای شهر لاهیجان ؛
تابناک / نائب رئیس شورای شهر لاهیجان با گلایه از مسدود بودن دو ساله کوچه ای در محله پردسر گفت: مردم ما شایسته بهترین خدمات هستند ؛ از صبوری اهالی منطقه پردسر قدردانی و تشکر می کنم.
کد خبر: ۳۲۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 31 October 2016
تابناک / نائب رئیس شورای شهر لاهیجان با گلایه از مسدود بودن دو ساله کوچه ای در محله پردسر گفت: مردم ما شایسته بهترین خدمات هستند ؛ از  صبوری اهالی منطقه  پردسر قدردانی و تشکر می کنم.
 
به گزارش تابناک گیلان، جواد نجار تمیزکار با اشاره  به نشست مشترک  شورای شهر با فرماندار وقت شهرستان لاهیجان ، مدیر کل میراث فرهنگی استان و دیگر مسئولین شهرستان و مکاتبات متعدد پیرامون تسریع در بازگشایی کوچه پردسر، افزود : با عنایت به گذشت حدود 2 سال از مسدود بودن کوچه بر اثر ریزش دیوار ساختمانی که اصالت آن ثبت میراث فرهنگی نیز نشده ، همچنان شهروندان و بویژه اهالی منطقه درگیر مشکلات مسدود بودن این کوچه می باشند و متأسفانه در طول این مدت هیچ اقدامی از سوی میراث فرهنگی جهت رفع انسداد این کوچه صورت نگرفته و تنها مرجعی که می تواند بصورت قانونی جهت بازگشایی آن اقدام نماید میراث فرهنگی است.

وی با تأکید بر اهمیت بازگشایی این کوچه، افزود: در صورت بروز آتش سوزی و حوادث احتمالی با توجه به در پیش بودن فصل سرما و بارش برف ، امکان خدمات رسانی مختل و احتمال بروز مشکلات دور از انتظار نیست.

تمیزکار، افزود : اگر این ساختمان از لحاظ قدمت و ابنیه ارزش حفظ ندارد ؛ مجوز تخریب آن را صادر کنند و اگرآنقدر مهم است که باید حفظ شود پس چرا با وجود این همه زمان سپری شده هیچ اقدام جهت مرمت آن صورت نگرفته است و جور آن را باید مردم بکشند ؛ در حالیکه که کوچه مذکور یکی ازکوچه های پررفت و آمد است و بازگشایی آن ضرورت دارد.

وی با بیان این که مردم ما شایسته بهترین خدمات هستند، گفت : از صبوری اهالی منطقه پردسر قدردانی و تشکر و از فرمانداری و شهرداری لاهیجان خواست هرگونه اقدام مقتضی را در جهت رفع مشکل شهروندان و ساکنین این کوچه معمول نماید.
 

 
 
 
همچنین ابراهیم مهربان ، عضو شورای شهر لاهیجان و مربی تیم ملی کشتی دانشجویان ایران در رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني دانشجويان جهان که روزهاي ۴ و ۵ آبان ماه در شهر كروم تركيه برگزار شد و تيم ايران در اين رقابت ها با ۵ مدال طلاي يونس سرمستي، رضا افضلي، محمدجواد ابراهيمي، امير محمدي و سيدرضا موسوي در اوزان ۵۷، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ كيلوگرم و سه مدال برنز مهران نصيري، ميثم حيدري و حامد رشيدي در اوزان ۶۱، ۶۵ و ۷۰ كيلوگرم و كسب ۷۴ امتياز به عنوان قهرماني رسيد در یادداشتی مطالبی را درخصوص ورزش گیلان و شهر لاهیجان عنوان کرد.
 
 
سالها پيش در دوره اول شوراها در يك اقدام قابل تقدير شورا وشهردارى مبادرت به ساخت يك سالن ورزشى با ظرفيت ٤٠٠٠نفر نمودند كه پس از پيشرفت ٥٤درصدى به دليل كمبود امكانات مالى ساخت آن متوقف شد و عملا به پايگاهى جهت انجام برخى ناهنجارى هاى اجتماعى مبدل گرديد.
 
در اواخر دوره دوم شوراها با توجه به حضور يك مدير كل كاربلد در اداره تربيت بدنى استان گيلان وهمكارى اعضا وقت شورا مقارن با رياست بنده در تربيت بدنى لاهيجان اين سالن نيمه تمام در اختيار سازمان تربيت بدنى وقت قرار گرفت تا پس از تكميل در اختيار جوانان همشهرى قرار گيرد تا بتوانند اوقات فراغت خود را به ورزش بپردازند.
 
اما امروز اين مكان ورزشى به محلى براى انتفاع مالى تبديل شده و اساسا واگذارى آن به بخش خصوصى با اهداف اصلى ساخت آن منافات دارد مطالبه و وصول شهريه هاى گزاف از جوانان متقاضى اين محل را تبديل به پايگاهى براى انجام فعاليتهايى كرده كه نه در راستاى سياستهاى وزارت ورزش بوده و نه به ورزش شهروندى كمك مينمايد.
 
هرچند اجاره بها آن توسط مستاجر به حساب دولت واگذار ميگردد اما بازگشت آن به حساب استان بر اساس سلايق مديران استانى وشهرستانى صرف اموراتى ميگردد كه به هيچ وجه به ورزشهاى پايه ومستعد كمكى نمينمايد و نمونه بارز آن تعطيلى كلاسهاى پينگ پنگ به دليل عدم توانايى هييت مربوطه در پرداخت اجاره بها ميباشد.
 
شايسته است شهردار لاهيجان با توجه به مالكيت مكان فوق به جد پيگير رفع مشكلات حقوقى آن بوده و با در اختيار گرفتن اين مكان موانع پيش روى علاقمندان وجوانان ورزشكار را به حداقل برساند اصلا منصفانه نيست كه نصف هزينه ساخت مكانى ورزشى توسط مردم پرداخت و امروز فرزندان و برادران و خواهران همان شهروندان كمترين بهره اى نبرند.  

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نامهربان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
بس است نامهربان. فقط داری ورزش لاهیجان را تضعیف میکنی. میدانی با آوردن این انزلیچی چند سال ورزش لاهیجان را به عقب بردی؟؟؟ فکر میکنی مردم نمیدامند عوامل فدراسیون را با پول بیت المال پذیرایی میکنی وتیم آماده و تمرین کرده را چند روز قبل از مسابقات بهت میدن بعد میری قهرمان میشی. اگر واقعا مربی بودی چهارتا قهرمان در لاهیجان درست میکردی. چقدر سرکوفت ورزش شهرهای مجاور را بخوریم. نامهربان ورزش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار