کد خبر: ۳۱۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰ 21 October 2016
تابناک / نماینده مردم لنگرود درمجلس با بیان اینکه ۴۰ درصد از مطالبات چایکاران باقی مانده است،گفت:تغییرکاربری برخی اراضی چای نتیجه به صرفه نبودن تولید در این عرصه است.

مهرداد بائوج  لاهوتی درباره وضعیت مطالبات چایکاران،گفت:چای متاسفانه  با حداقل قیمت از کشاورز  خریداری می شود که این امر نمی تواند برای  وضعیت  اقتصادی چایکاران  مناسب  باشد؛بنابراین  باید نرخی برای خرید چای ایرانی تعیین شود تا در این راستا کشاورز از منظر اقتصادی متضرر نشود.

نماینده  مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:متاسفانه چایکاران مجبورند با نرخ پایین محصول را  به دولت بفروشند؛بنابراین اگرمجبور نبودند بطورحتم محصول چای را که با زحمت فراوان  تولید می کند را با چنین نرخی به دولت  بفروش نمی رساندند.

وی ادامه :زمانی که فصل برداشت محصول  تمام می شود،اما چایکاران طلب خود را دریافت نکرده اند،بدیهی است که  تولید چای  برای کشاورز  مقرون به صرفه نخواهد بود.

بائوج لاهوتی افزود:شاهد تغییر کاربری برخی از اراضی چای درکشور  هستیم،این امر بطور حتم صنعت کشاورزی  را به سمت نابودی  می کشاند و این درحالی است که با این اوصاف کشاورزان  ما شاهد واردات چای نیز  هستند.

 وی با بیان اینکه برای توسعه کشاورزی باید به اقتصاد روستا اهتمام  ورزیده  شود،ادامه داد:توجه به اقتصاد  روستا عاملی است که می تواند از مهاجرت روستاییان به شهرهاجلوگیری کند؛بنابراین باید فرصت های اشتغال روستایی به نحو کارشناسانه ای  ایجاد شود.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات  مجلس  با بیان اینکه دولت زمانی که با خرید تضمینی محصول را از کشاورز  خریداری  می کند؛سزوار نیست پول کشاورز در زمان  مقرر پرداخت  نشود،یادآورشد:نزدیک  به 35الی 40 درصد از مطالبات چایکاران  را دولت پرداخت  نکرده  است.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار