کد خبر: ۳۱۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸ 19 October 2016
تابناک / عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه ۹۰ درصد بودجه شهر رشت در مرکز شهر هزینه شد گفت: شهرداری از حاشیه شهر غافل بوده و حتی یک متر آسفالت هم انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مجید رجبی ویسرودی، عضو شورای شهر رشت امروز(۲۸ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه اشتغال نخستین وعده های کاندیداهای انتخابات مختلف جهت کسب رأی است اظهار کرد: اشتغال یا از طریق دولت یا در قالب شهرک های صنعتی و یا پروژه های عمرانی صورت می گیرد که در سال های اخیر بسیار کمرنگ است.

 

وی با تصریح اینکه قاطبه مردم با شورا به دلیل پارلمان محلی بودن ارتباط چهره به چهره دارند افزود: هدف از تشکیل شوراها ارتباط بین مردم و دولت بود تا مردم سالاری دینی اجرا شود و ناظر بر عملکرد شهرداری باشد که عملا این  مهم تحقق نیفتاده است.

 

رجبی مصوبات شورا را لازم الاجرا برای شهردار دانست و گفت: تمام کارهایی که امروز انجام می گیرد جهت برند شدن اشخاص است و از بیت المال برای منافع شخصی استفاده شده و پروژه ها نیز جهت عوام فریبی مردم است.

 

وی در ادامه به ظرفیت گردشگری شهر رشت اشاره و اذعان کرد: توسعه گردشگری نیازمند تامین زیرساخت، هتل، امکانات تفریحی و حمل و نقل است که در شهر رشت این عوامل بسیار کم است.

 

این عضو شورا با ابراز تاسف از فراهم نکردن زیرساخت های گردشگری در شهر رشت به تشدید درگیری قومیت ها در این شهر اشاره و اظهار کرد: درگیری بر اساس قومیت ها چون ترک، گیلک، تالش و غیره در شهر در حال افزایش است و عدم انسجام و قومیت گرایی به ضرر شهر و مردم خواهد بود.

 

وی در ادامه به مصوبات شورای چهارم در خصوص لندفیل سراوان اشاره و بیان کرد: در سال نخست شورا جهت بهسازی سراوان(۶ میلیارد) و اجرای زباله سوز(۴ میلیارد)حدود ۱۰ میلیارد مصوب شد که درس سال دوم و سوم هم تکرار شد اما متاسفانه اجرا نشد.

 

رجبی بیان کرد: متاسفانه شهرداری از این بودجه برای احداث پیاده راه فرهنگی استفاده کرد در حالیکه موظف بود از کد مربوطه در همان خصوص بهره گیرد. همین جابجایی کدها و اجرای آن موجب انحراف بودجه شهرداری شد.

 

وی همچنین به کد ۱۶ و ۱۷ در اختیار شورا جهت کمک به مردم و احزاب اشاره و اذعان کرد: هزینه جشن ها و مسافرت های شهردار همچون روز رشت، جشنواره بازی، خوراک شناسی، جوکول، سفر به ایتالیا، آلمان، سوئد و غیره گرچه فی نفسه کار بدی نیست اما حرکت انتخاباتی است و می شد از این هزینه ها جهت اجرای لندفیل سراوان بهره برد.

 

این عضو شورا با بیان اینکه ۷۰۰ خانوار در سراوان زندگی می کنند و در معرض مبتلا شدن به بیماری های بسیار خطرناک هستند گفت: شیرابه حاصل از زباله های سراوان به رودخانه های رشت می ریزد و این تهدیدی برای تمام مردم شهر است وباید هر چه سریعتر اقدامی جدی انجام داد.

 

وی تاکید کرد: ۲۰ میلیارد برای احداث پیاده رو فرهنگی شهر که اولویت نبوده هزینه شد در حالیکه ساماندهی لندفیل سراوان نیازمند ۱۸ میلیارد اعتبار بود، همه چیز آماده بود اما مردم سراوان را فریب دادیم.

 

رجبی اذعان کرد: بیشتر کارهای شورای شهر و شهرداری رشت نمایشی است تا خود را تقویت کنیم و اگر خدمتی نمی کنیم مردم را اذیت هم نکنیم.

 

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد بودجه شهر رشت در مرکز شهر هزینه شد گفت: از حاشیه شهر غافل بوده و حتی یک متر آسفالت هم انجام نشده است.

 

رجبی به ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود اشاره و بیان کرد: تا قبل از اختصاص ۵۰ میلیارد اعتبار توسط دکتر نوبخت برای این کار کسی قدم پیش نگذاشت اما بعد از اختصاص همه متولی شدند و درگیری بین شهرداری، آب منطقه ای و آب و فاضلاب است و به دلیل عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی، این ساماندهی متولی مشخصی ندارد.

 

وی با بیان اینکه تعامل کامل بین شورا و شهرداری وجود ندارد افزود:  همین عدم تعامل موجب اجرایی نشدن مصوبات و سلیقه ایی عمل کردن شهرداری می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار