کد خبر: ۳۱۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 19 October 2016
تابناک - استاندار گیلان تکریم ارباب رجوع را یکی از موضوعات اصلی حقوق شهروندی خواند و گفت: حفظ کرامت و ارزش های انسانی بویژه در مراجعات مردمی به کلانتری ها و پاسگاه ها بسیار حائز اهمیت است و باید بیش از پیش مورد اهتمام باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در همایش رئیسان کلانتری ها و پاسگاه های استان گیلان در رشت که با حضور سردار شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا برگزار شد، افزود: رهبر معظم انقلاب ایجاد امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی، روحی و روانی را از مهمترین مسئولیت های نیروی انتظامی می دانند.
 
وی لازمه برقراری امنیت در جامعه را اقتدار دانست و خاطرنشان کرد: این اقتدار در نظام مردم سالاری دینی باید همراه عدالت، مروت و مهربانی باشد.
 
استاندار گیلان با بیان اینکه مردم آرامش را در کنار پلیس لمس می کنند، گفت: نیروهای نظامی و انتظامی باقوت همیشه در کنار ما هستند.
 
وی به حضور مستمر بخش های مختلف نیروی انتظامی در کنار دستگاه های اجرائی اشاره و اظهار کرد: کارهای مشترکی بین دستگاه های اجرایی و نظامی وجود دارد که با تعامل و همکاری محقق می شود.
وی افزود: یکی از مسائلی که در انقلاب اسلامی به جهت حفظ ارزش ها از اهمیت خاصی برخوردار است و دولت یازدهم بصورت بویژه به آن می پردازد، حقوق شهروندی است.
نجفی توجه به حقوق متهمان در بازداشتگاه ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: احترام گذاشتن نسبت به متهمی که هنوز مجرم بودن او به اثبات نرسیده، باید رعایت شود.
وی ایجاد امنیت را بستری برای توسعه اقتصادی متوازن دانست و افزود: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به دنبال فضایی توأم با امنیت روحی و روانی کامل برای ایجاد کسب و کار هستند.
وی به کسب رتبه برتر گیلان در رونق فضای کسب و کار در سه سال متمادی اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: این فضای مثبت کسب و کار باعث شده تا حضور تعداد زیاد سرمایه گذاران را در گیلان شاهد باشیم.
استاندار گیلان به کاهش نرخ 15.6 درصدی بیکاری پایان سال 91 به 11 درصد در پایان سال گذشته (1394) اشاره کرد و گفت: رونق فضای کسب و کار باعث شد تا در فصل بهار امسال ، نرخ بیکاری استان به 9.3 درصد تقلیل یابد.
نجفی با بیان اینکه در 14 سال گذشته به میانگین نرخ بیکاری استان نیز نرسیده بودیم، افزود: در حال حاضر بیش از 2 درصد از میانگین اشتغال کشور جلوتر هستیم و این به معنای حل مشکل بیکاری نیست بلکه آن را بهبود بخشیده و نیازمند تداوم است.
وی همچنین به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مباحث تأکید شده در این سیاست ها ، جلوگیری از ورود نیروهای نظامی، انتظامی و اجرایی در دسته بندی جناح ها و گروه های سیاسی است.
وی افزود : زیبنده نیست که نیروهای نظامی، انتظامی و اجرایی در شهرستان، له یا علیه یک نامزد انتخاباتی تلاش داشته باشند.
وی گفت: امروز شورای تأمین استان یکی از بهترین، موفق ترین و با ثبات ترین شوراهای تأمین کشور است.
نجفی تلاش در جهت ایجاد مشارکت حداکثری مردم را بسیار مهم دانست و تصریح کرد : باید زمینه ای فراهم کنیم تا رأی دهنده احساس کند که رأی او به عنوان یک امانت است.
استاندار گیلان به تغییر رویکرد و نگرش دنیا براساس احترام متقابل نسبت به کشورمان پس از انتخابات سال 92 اشاره کرد و افزود: کسب نتایج مثبت در مذاکرات ناشی از حضور مردم، نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و رویکرد موفق دیپلماسی دولت بوده که با هدایت و روشنگری عالمانه رهبر معظم انقلاب شکل گرفت.
وی در خاتمه سخنانش به ورود ماهانه 2.5 میلیون نفر مسافر به گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در استانی که به مهمان نوازی مشهور است، باید نیروهای انتظامی به عنوان صف مقدم مراجعه مردم در حفظ احترام به مسافران دقت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار