کد خبر: ۳۰۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵ 04 October 2016
تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: امسال 410 ناشر از کل کشور و 40 ناشر گیلانی در این نمایشگاه غرفه دارند لذا گنجاندن این تعداد ناشر در این مکان محدود جزو با هنر ممکن نیست.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان، فیروز فاضلی در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان، با اشاره به تقارن ماه محرم و افتتاح این نمایشگاه، اظهار کرد: عاشورا و نهضت امام حسین(ع) کتاب ایثار و شهادت در همیشه تاریخ است.

وی با بیان اینکه در چنین روزی از تاریخ، معزالدوله دیلمی به طور رسمی دستور برگزاری عزاداری برای امام حسین(ع) را صادر کرد، افزود: آل بویه افتخار گیلانیان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب برای دوازدهمین سال متوالی، تصریح کرد: امسال 410 ناشر از کل کشور و 40 ناشر گیلانی در این نمایشگاه غرفه دارند لذا گنجاندن این تعداد ناشر در این مکان محدود جزو با هنر ممکن نیست.

این مسئول فرهنگی از فروش 58 هزار عنوان کتاب خبر داد و گفت:‌ در صورتی که شهروندان با دریافت بن کتاب، کتاب مدنظر خود را در نمایشگاه کتاب پیدا نکنند می‌توانند تا زمان پایان تاریخ نمایشگاه، کتاب مدنظر خود را از کتاب فروشی‌ها تهیه نمایند.

فاضلی از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواست کتاب‌های مورد نیاز خود را از ناشران استانی خریداری کنند و افزود: ناشران به خرید حمایتی و وام‌های کم‌بهره نیاز دارند. اگر ناشران داخلی مورد بی توجهی قرار بگیرند به تهران می‌روند.

وی با بیان اینکه در دنیای مدرن امروز هنوز کتاب جایگاه خودش را حفظ کرده است، خاطرنشان کرد:‌ هرچقدر برای کتا وقت و سرمایه بگذاریم باز هم کم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار