کد خبر: ۳۰۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸ 02 October 2016
تابناک / مدیر آکادمی برند ایران ساخت پیاده راه فرهنگی شهر رشت به عنوان دارایی ناملموس شهری را کاری بسیار شجاعانه دانست و گفت:اقدامات انجام شده در حوزه برند سازی شهر رشت بسیار پسندیده است.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان،نشست تخصصی برند سازی با حضور دکتر شهریار شفیعی متخصص حوزه برند سازی و مدیر آکادمیک برند ایران و با میزبانی شهرداری رشت در تالار گفتگوی ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.

مدیر اکادمی برند ایران با قدردانی از شجاعت و درایت مجموعه مدیریت شهری در زمینه برندسازی اظهار کرد: پرداختن به نیازهای اولیه شهروندان توسط شهرداری از شروط لازم است اما برند سازی شهری در لایه هایی پیچیده به مهندسی ذهن مخاطب می پردازد.

دکتر شفیعی ضمن قدردانی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری در ارائه رویکردهای برندسازی شهر رشت ،مدیریت شهری را پیچیده ترین مدیریت جهان دانست و گفت: از آنجایی که شهر یک موجود زنده و دارای مباحث کارکردی با بحث مدیریت ذهن است باید برای ان برنامه داشته باشیم.

وی ساخت پیاده راه فرهنگی شهر رشت به عنوان دارایی ناملموس شهری را کاری بسیار شجاعانه دانست و یادآورشد: اگر برای دارایی ناملموس برنامه نداشته باشیم این دارایی مانند برف در آب حل و از بین خواهد رفت.

دکتر شفیعی برگزاری جشنواره های متعدد در رشت را کار بسیار ستودنی شمرد.

دکتر سید محمد علی ثابت قدم در ادامه در راستای برند سازی شهر رشت اظهار کرد:شهرداری رشت در چهارچوب توان مدیریتی شهری و در فابلیت حاکمیت برنامه ای را تدوین کرد .

وی با اشاره به برند سازی رشت در سطح محله ای , ملی و فراملی اضافه کرد:در شهر رشت برند سازی و سرمایه گذاری با هم شروع شد و این امر باعث شد که عملا در برنامه های برند سازی فرامحله ای عمل کنیم و دراین مسیر با مشکلات متعددی روبرو شویم.

وی با اشاره به ضعف های موجود در مقیاس های محله‌ای تصریح کرد: در این شهر علاوه برتوجه به گردشگری با پرداختن به دیگر موضوعاتی همچون تنوع غذایی سعی در توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار شد.

دکتر ثابت قدم گفت: در برند سازی شهری می توان به اهداف توسعه اقتصاد پایدار دست یافت.

خروج شهر رشت از حالت ایستایی با بازآفرینی شهری

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در این نشست به ارائه مطالبی در خصوص پیشینه شهر پرداخت و گفت: شهر رشت روز به روز در حال گشترش است به گونه ای سه سال پیش فقط سه منطقه در شهرداری وجود داشت اما امروز این شهرداری دارای ۵ منطقه است که هرکدام از انها ویژگی های منحصر به فردی برای برند سازی دارد.

فاطمه قدیمی حرفه با تاکید برگام‌های مثبت دکتر ثابت قدم در مسیر برندسازی در طی۴ سال گفت: شهردار رشت در نگاه بازآفرینی شهر توجه به توسعه همه جانبه شهر در حوزه های اقتصادی کالبدی و.. را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به وجود دفتر همکاری های یونسکو در شهرداری رشت تصریح کرد:چشم انداز بازافرینی شهر رشت مبتنی برشهر اجتماع مدار تدوین شد.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت با تاکید بر اهداف خاص شهر اجتماع مدار یادآور شد: با شناسایی پتانسیل های موجود شهر رشت در حیطه های اقتصاد فرهنگ وهنر و با تعریف کمپین می رشت اقدام به بازآفرینی موضوعات مختلف در این شهر شد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت پیاده راه مرکزی شهر رشت را بزرگترین پیاده راه جهان دانست وگفت: اعتماد سازی محلی،جلب مشارکت های مردمی, برندسازی و جذب سرما یه و سرمایه گذار از رویکردهای بازآفرینی است.

فاطمه قدیمی حرفه افزایش میزان ایستایی مسافران در رشت را از دیگر اهداف بازافرینی برشمرد و گفت: با بازآفرینی همه جانبه شهر رشت این شهر از حالت گذار خارج خواهد شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار