کد خبر: ۳۰۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸ 27 September 2016
تابناک - استاندار گیلان گفت: ظرفیت نصب قفس پرورش ماهی در دریا تا پایان امسال در گیلان به 10 هزار تن خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی عصر سه شنبه در کارگروه پرورش ماهی در قفس با اشاره به مصوبه سفر دکتر روحانی به گیلان برای پرورش 10 هزار تن ماهی در قفس گفت: این مصوبه تا پایان سال محقق می شود و پرورش ماهی در قفس با توجه به میزان اشتغال آن در اولویت استان قرار دارد .
 
وی با اشاره به نصب هشت قفس برای پرورش ماهی در ساحل انبارسر بندرکیاشهر با ظرفیت تولید 500 تن در سالجاری گفت: طبق گزارش های اولیه قرارداد حدود چهار هزار تن پرورش ماهی در قفس منعقد و موانع زیست محیطی آن نیز برطرف شده است.
 
نجفی گیلان را جزو اولین استان هایی دانست که موفق شد موارد زیست محیطی این طرح را در داخل استان حل کند و افزود: برای هشت هزار تن دیگر نیز سرمایه گذارانی اعلام آمادگی کرده و طرح پذیرفته و مقرر شده در کنار پیشرفت کارهای زیرساختی در ساحل ، ارزیابی های زیست محیطی نیز صورت گیرد.
استاندار گیلان همچنین با یادآوری تفاهم نامه همکاری پرورش ماهیان خاویاری میان استان های گیلان، مازندران و گلستان با بنیاد مستضعفان به میزبانی رشت خاطر نشان کرد : تاکنون 9 سرمایه گذار برای پرورش ماهیان خاویاری در خط ساحلی با استفاده از آب دریا برای دریافت 110 میلیارد ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شده اند که 2.5 درصد از سود تسهیلات توسط استانداری گیلان پرداخت می شود.
وی افزود : بر اساس تفاهم صورت گرفته مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال از منابع استانی برای یارانه سود تسهیلات پرورش ماهیان خاویاری اختصاص داده است.
پرورش ماهی در قفس، یکی از روش های متداول در دنیا برای استفاده بهتر از منابع آبی به منظور تولید پروتئین است. پرورش ماهی در قفس در ایران برای نخستین بار سال 1389 توسط اداره کل شیلات گیلان در دریای خزر به صورت آزمایشی اجرا شد.
گیلان با تولید بالغ بر 47 هزار تن ماهیان گرمابی و سردآبی، از استان های برتر در تولیدات شیلاتی است.
استان گیلان از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهی در کشور نیز محسوب می شود و دارای سه مرکز تکثیر ماهی شامل مرکز شهید انصاری در رشت، شهید بهشتی در سنگر و مرکز سیاهکل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار