تابناک / اگرچه شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو به ثبت رسیده اما سعی برآن است تا با برقراری ارتباط در سایر فیلدها چون موسیقی, ادبیات و هنرهای نمایشی اقدامات خوبی در برندسازی شهر رشت برداشته شود.
کد خبر: ۳۰۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۳ 23 September 2016

تابناک / اگرچه شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو به ثبت رسیده اما سعی برآن است تا با برقراری ارتباط در سایر فیلدها چون موسیقی, ادبیات و هنرهای نمایشی اقدامات خوبی در برندسازی شهر رشت برداشته شود.

 
فعالیت ارکستر سمفونیک گیلان با ویژگی شهر خلاق رشت

 

سیدمحمدعلی ثابت قدم با حضور در مراسم اجرای اولین ارکستر سمفونیک استان گیلان در خصوص برندسازی شهر خلاق رشت اظهار داشت: اتصال هنرهای مختلف در موضوع بازآفرینی هویت و خلاقیت در شهر رشت یکی از ارکان مباحث بازآفرینی است که ارتباط موضوعی با جهان بینی و ایدئولوژی شهرهای خلاق در کشور های مختلف دارد.

شهردار رشت با تاکید بر نگاه خلاقیت و بازآفرینی در محتوای موسیقی اذعان داشت: توجه در مفاهیم موضوعات گوناگون از جمله موسیقی و  لحاظ کردن نگاه هویت مدار در محتوای موسیقی میتواند کمک شایان توجه‌ای  در بازآفرینی، برندسازی و پویایی اقتصاد فعال و گردشگری در شهر رشت داشته باشد.

وی موسیقی را یکی از ابزارهای ارتباطی برشمرد و گفت: موسیقی در سطح استان و به خصوص شهر رشت از جلوه بسیارخوبی برخوردار است براین اساس با هم افزایی هنر موسیقی با هنرهای دیگر همچون شعر و ادب و...می‌توان گام‌های خوبی در برندسازی و بازآفرینی شهر با نگاه هویت مدار شهری برداشت.

رضا رسولی عضو شورای اسلامی ارکستر سمفونیک را یکی از داشته های بسیار ارزشمند استان دانست و گفت: ارکستر سمفونیک گیلان به صورت خودجوش به وسیله هنرمندان عرصه موسیقی تشکیل شد و امروز این ارکستر با لحاظ حمایت صدمیلیون تومانی در بودجه سال ۹۵ شهرداری و شورای در حال اجراست.

مدیرکل فرهنگ وارشاد استان گیلان با تاکید برعدم تقلیل در کاربرد واژه شهر خلاق اذعان داشت: کاربرد شهر خلاق باید به همه جنبه تعمیم یابد.به خصوص در شهر رشت که در زمانی نه چندان دور  در حوزه‌های گوناگونی خلاق بوده است.

فاضلی با اشاره بهاینکه ۶۰ درصد کارهای هنری در رشت اجرا می‌شود گفت: نسل جوان امروز انباشتی از خواسته هاست که بابد به دور از هرنگاه زینتی در احقاق این خواسته‌ها گام برداشت.

رسولی با تاکید بروجود شاخص‌های اعتبارسنجی حوزه روابط بین الملل در شهرهای مختلف یادآور شد: رعایت کردن ادبیات بین الملل و توسعه دیپلماسی شهری یکی از این شاخص هاست که خوشبختانه امروز شهرداری رشت با ایجاد ارتباط با دیگرهای شهرهای ایران و جهان در راستای توسعه دیپلماسی و بهبود شاخص ها گام های خوبی برداشته است.

وی افزود: هنر و فرهنگ که یکی از مهم‌ترین ابزار ارتباطی و بین المللی است که با تقویت این حوزه می‌توان به شاخص‌های بین المللی وارتباطات انسانی در ابعاد کلان دست یافت.

رسولی با اشاره به فرصت‌های خوب بازآفرینی وبرند سازی در حوزه تئاتر یادآور شد:  با توجه به اینکه شهر رشت سابقه دیرینه‌ای در حوزه تئاتر دارد، شهرداری رشت می‌تواند با اجرای جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر و سینما ضمن جذب مخاطب در سطح کلان گام هایی در در راستای گفت‌وگوی بین تمدنها بردارد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با اشاره به مولفه‌های موجود در برندسازی  رشت اظهار داشت: مولفه‌های برندسازی شهر رشت در چندین بخش کالبدی، عمرانی و ... در حال تحقق است.

فاطمه قدیمی حرفه برگزاری ارکستر سمفونیک گیلان را به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار در اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی برشمرد و خاطرنشان کرد: از این پس ارکستر سمفونیک گیلان با ویژگی شهر خلاق رشت ادامه فعالیت خواهد داد.

مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق رشت، با اشاره به پیوستن شهر رشت به شبکه شهرخلاق در یونسکو در سال گذشته بیان داشت: اگرچه شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو به ثبت رسیده اما سعی برآن است تا با برقراری ارتباط  در سایر فیلدها چون موسیقی، ادبیات و هنرهای نمایشی اقدامات خوبی در برندسازی شهر رشت برداشته شود.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت از حمایت صد میلیون تومانی شهرداری و شورای اسلامی شهر در اجرای کنسرت یاد شده خبرداد و گفت: این کنسرت با رونمایی از فرم شهر خلاق پیش می‌رود که در آینده نزدیک شاهد اجراهای متعدد کنسرت سمفونیک گیلان خواهیم بود.

ناصر وحدتی نیز ضمن قدردانی از حسن توجه شهردار رشت در حمایت از گروه کنسرت سمفونیک گیلان گفت: شایسته تا مدیران استان توجه ویژه‌ای در پاسخ به نیازهای به حق هنرمندان استان داشته باشند. به خصوص گروه کنسرت سمفونیک گیلان که به صورت خودجوش در حال فعالیت هستند.

وحدتی تخصیص حقوق ثابت و تامین بیمه درمانی این هنرمندان را مهم ترین دغدغه و مشکلات آنان عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار