وی همچنین با اشاره به برخی دیگر از دستاوردها سفر استانی پانزدهم رییس جمهوری و هیات دولت به گیلان اشاره و تصریح کرد: دولت اهتمام برای تامین آب کشاورزی دارد؛ از اینرو، در این سفر، اعتبارات لازم برای تکمیل وساخت 11سد لاستیکی اختصاص یافت
کد خبر: ۲۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 30 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، محمدعلی نجفی عصر چهارشنبه در همایش روز ملی شوراها که با حضور شهرداران و شوراهای اسلامی سراسر استان برگزار شد، افزود: با تخصیص این اعتبارات تا سال 95 باید پروژه آبرسانی به این روستاها به بهره برداری برسد.

وی همچنین با اشاره به برخی دیگر از دستاوردها سفر استانی پانزدهم رییس جمهوری و هیات دولت به گیلان اشاره و تصریح کرد: دولت اهتمام برای تامین آب کشاورزی دارد؛ از اینرو، در این سفر، اعتبارات لازم برای تکمیل وساخت 11سد لاستیکی اختصاص یافت. 

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص 500 میلیارد ریال اعتبار به منظور احیای دو رودخانه زردجوب و گوهررود خاطرنشان کرد: سالیان طولانی آرزوی مردم این بود که این دو رودخانه از مشکل زیست محیطی نجات پیدا کنند که در این سفر از سوی دولت تحقق یافت.

وی به تأکید دولت بر بهره مندی روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز اشاره کرد و افزود: در سال جاری 700 روستا گازرسانی می شود.

وی با اشاره به اذعان اعضای هیات دولت درخصوص حضور پرشور سرمایه گذاران خارجی در سفر رئیس جمهور به گیلان گفت: در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان و نیز جلسه اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر تجار خارجی اعلام آمادگی خود را برای حضور در عرضه سرمایه گذاری در گیلان اعلام آمادگی کردند.

نجفی خواستار اقتصادی کردن فضای کاری شهرداریها برای اجرای طرح های عمرانی شد و افزود: تحرک و پویایی در اندیشه های مدیران شهری این امکان را به سرمایه گذار می دهد تا با رغبت لازم وارد فضای توسعه گردشگری، فضای سبز، مبلمان شهری و ساماندهی پسماند شوند.

وی در ادامه بر ضرورت تقویت و توسعه فضای سبز در شهرهای استان تأکید و خاطر نشان کرد: سرانه فضای سبز برای هر فرد در استان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و در این بخش منابع طبیعی استان آمادگی خود را برای امضای تفاهم نامه با شهرداری های استان در خصوص ایجاد پارک و فضای سبز اعلام کرده است.

وی همچنین به احداث پارک 450 هکتاری در شهر رشت اشاره کرد و افزود: در هفته آینده طی تفاهم نامه سه جانبه ای که بین استانداری، منابع طبیعی و شهرداری رشت به امضا می رسد، این زمین به منظور احداث پارک در اختیار شهرداری رشت قرار خواهد گرفت.

استاندار گیلان با تأکید بر پایبندی شوراهای اسلامی و شهرداران استان به قانون ادامه داد: افتخار می کنیم در نظامی هستیم که بر اهمیت حضور شوراها در قانون اساسی تاکید شده و این به معنی پایبندی به قانون و اجرای صحیح آن است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به شعار دولت و ملت همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: نماد بارز این شعار باید در ارتباط تنگاتنگ بین شوراها و شهرداران تبلور یابد.

نجفی با اشاره به اینکه جایگاه شورا گرایش به جناح و یا اندیشه ای خاصی را نمی پذیرد، گفت: زیبنده نیست موضوعات و اختلافات درونی شورا و شهرداری وارد فضای رسانه های عمومی شود.

وی استیضاح، طرح سوال و تغییر شهرداران را از اختیارات شوراهای اسلامی عنوان کرد و افزود: البته باید در کنار استفاده از این اختیارات فرصت لازم کار کردن برای شهرداران و دهیاران وجود داشته باشد.

استاندار بر ضرورت تشویق شوراهایی که در فضای سبز و محیط زیست خوب عمل کرده اند، تأکید کرد و افزود: بحث پسماند،افزایش فضای سبز و حفظ محیط زیست مطالباتی است که خواستار تسریع در اجرای آن هستیم.

وی همچنین بر ضرورت انضباط مالی در شهرداری ها و شوراهای استان اشاره کرد و یادآور شد: تخلفات مالی در هیچ حوزه ای توجیه ندارد گرچه این مساله در گیلان بسیار اندک است.

نجفی خواستار پرداخت مطالبات دستگاه های دولتی از سوی شهرداری ها شد و افزود: قانون، شهرداری ها را مکلف به پرداخت بخشی از عوارض و درآمد خود به آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه ها کرده است که باید به نحو احسن به اجرا در آید.

وی همچنین به طرح های نیمه تمام موجود در استان در سال های 92 و 93 اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود طرح های نیمه تمام، دولت شروع طرح های جدید را در دستور کار ندارد و تمرکز دولت بر اتمام طرح های نیمه تمام است.

نجفی همچنین به پروژه راه آهن رشت - آستارا و بندر کاسپین اشاره کرد و افزود: پروژه راه آهن رشت - آستارا مطالعاتش آغاز شده است و بندرکاسپین نیز به خاطر گستردگی چند پست اسکله در امسال افتتاح خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بحث توسعه پایدار در روستاها گفت: باید هرگونه امکانات لازم را به روستاها ببریم تا از مهاجرت روستاها به شهرها جلوگیری شود.

نهم اردیبهشت ماه ، روز شوراهای اسلامی شهرو روستا نامگذاری شده است.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار