دوخبرنامه تابناک ؛
تابناک / امام جمعه قروه گفت: برگزاری هفته فرهنگی کردستان در بندر انزلی آن هم با حضور بدهکاران به گندم‌کاران کردستانی جای سؤال دارد.
کد خبر: ۲۹۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 17 September 2016
 
نکته مهمی که امام جمعه قروه به مدیران انزلی گفت
 
 
تابناک / امام جمعه قروه گفت: برگزاری هفته فرهنگی کردستان در بندر انزلی آن هم با حضور بدهکاران به گندم‌کاران کردستانی جای سؤال دارد.

حجت‌الاسلام حسن باباییان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: هفته فرهنگی کردستان از 20 تا 26 شهریور ماه در بندر انزلی در حال برگزاری است که این برنامه می‌توانست نقطه مثبت و فرصتی برای پیگیری مطالبات و برنامه‌های استان باشد.

وی با ابراز تاسف از عدم برگزاری این برنامه شاخص فرهنگی در استان فرهنگی کردستان، گفت: برای همه مردم جای سوال است که هفته فرهنگی کردستان چه ارتباطی با با بندرانزلی دارد؟

به گفته امام جمعه قروه این برنامه باید در خود استان و در مناطق بکر و دیدنی این استان همچون سراب قروه، زریوار مریوان و یا پالنگان کامیاران برگزار می‌شد و بردن آن به بندرانزلی آن هم با برنامه‌هایی ضعیف، هیچ توجیهی ندارد.

امام جمعه قروه به حجم مراجعه منتقدین به دفتر امام جمعه در اعتراض به این حرکت از سوی مسؤولان امر، اظهار داشت: علاوه بر این عکس‌های منتشر شده از این برنامه که با حضور افرادی با پوشش نامناسب را به تصویر کشیده است، جای نگرانی دارد.

باباییان با بیان اینکه بسیاری از تصاویر منتشر شده از این مراسم نشان دهنده وضعیت نامناسب حجاب بانوان است، گفت: متاسفانه بسیاری از این تصاویر نشان دهنده آن است که عده‌ای همانند مانکن های تبلیغاتی در این مراسم حضور داشته‌اند.

امام جمعه قروه به انتشار خبر و تصاویری از سوی  خبرگزاری از این سفر با عنوان «بازدید استاندار کردستان از پروژه‌های صنعتی منطقه آزاد انزلی» اشاره کرد و افزود: این خبر می‌تواند برای این باشد تا شاید اذهان را به سمتی رهنمون شود که چون قرار است در کردستان هم منطقه آزاد راه‌اندازی شود دولتمردان هم رفته‌اند تا منطقه آزاد انزلی را ببینند و با کوله‌باری از تجربه بازگردند.

وی خطاب به مسؤولان استان کردستان، گفت: یک هفته  امور منطقه را رها کرده و  به انزلی رفته‌اید که جای سوال است.

امام جمعه قروه با انتقاد از این که تا کنون در کجای کشور برنامه‌های مشابه این هفته فرهنگی اجرایی شده است، افزود: رها کردن امور به حال خود منطقی نیست.

باباییان خواستار انتشار لیست کاروان حاضر در این برنامه فرهنگی برای قضاوت مردم درباره ضرورت حضور اعضای آن کاروان شد.

امام جمعه قروه با بیان اظهارات مسئولین استان مبنی بر تامین هزینه حضور آنان در انزلی از سوی، منطقه آزاد انزلی، گفت: هرچند باور این مساله سخت است اما، حتی اگر اینگونه هم باشد، باید به فکر پرداخت طلب گندم‌کاران کردستانی بودید تا تامین هزینه سفر خود به انزلی.



 
 
توصیه آماری امام جمعه موقت رشت به مسئولان گیلانی 
 

تابناک / امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن از مهرماه آغاز می شود، گفت: مسئولان با آمارهای غلط مردم را ناامید نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی زاده در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با بیان اینکه در امامت حضرت مهدی(عج) در سن پایین شبهه وجود ندارد، اظهار کرد: امام هادی(ع) نیز در دوران کودکی به امامت رسید. این دوران بسیار سخت بود و ایشان با بدترین خلفای بنی عباس هم عصر بودند.

امام جمعه موقت رشت حسد، طمع، تکبر و خودبرتربینی را از موانع تعالی مومن دانست و افزود: مومنان از خصلی هتی ناپسند شیطانی مانند کبر و غرور دوری می کنند.

حجت الاسلام شفیعی زاده با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم، تصریح کرد: تربیت و تعلیم ما و دانش آموزان ما بر عهده آموزش و پرورش بوده است و باید همواره به آن توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، این دوران هشت ساله را دارای برکات فراوان دانست و تصریح کرد: کشور در جنگ تحمیلی خسارات زیادی دید، زیرا همه قدرت های جهان با ایران وارد جنگ شده بودند اما با تقدیم 250 هزار شهید حقارتی که در قراردادهای گلستان و ترکمن چای بر کشور وارد شده بود، از بین رفت و حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه با مراجعه به تاریخ گذشته کشور مقوله مذکور به وضوح پیدا است، افزود: دفاع مقدس برای جمهوری  اسلامی ایران، عزت و افتخار به ارمغان آورد.

این کارشناس دینی با اشاره به دشمنی آمریکا با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: آمریکا همواره توان نظامی ایران را رصد می کند لذا افزایش قدرت نظامی و توان دفاعی برای کشور از ضروریات است. تصور اینکه صرف بودجه کشور درخصوص موشک و تجهیزات جنگی نادرست است، یک تصور عبث و اشتباه است و بیان این‌ گونه سخنان از مسئولان نظام جمهوری اسلامی به هیچ‌گونه قابل قبول نیست.

وی گفت: متاسفانه برخی در داخل خودزنی می کنند و می گویند نیازی به تجهیزان نظام نیست؛ این در حالی است که عوام و افراد بی‌سواد نیز می‌دانند نیاز به قدرت دفاعی داریم.

حجت الاسلام شفیعی زاده با گرامیداشت دهه امامت و ولایت، گفت: امام علی(ع) بعد از پیامبر(ص) برترین انسان است لذا باید این دهه را بزرگ بشماریم نسبت به مسئله غدیر معرف کسب نماییم. جامعه اسلامی باید ولایت‌مدار باشد و مردم ایران ولایتمداری خود را ثابت کردند.

وی «همه مسئول هستیم» را شعار دهه امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: دهه امر به معروف و نهی از منکر همزمان با فرا رسیدن ماه محرم آغاز می شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به نقش آل سعود در حادثه 11 سپتامبر، متذکر شد: آل ‌سعود پرورش‌دهنده تروریسم در منطقه است، اما آمریکا هنوز به دنبال عوام فریبی است. روزی تمامی اقدامات این خاندان خبیثه ملعونه آشکار می‌شود و آل سعود به نابودی می‌رسد.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته قول افتتاح راه‌آهن قزوین – رشت را داده بودند، اظهار کرد: اکنون این امر اتفاق نیفتاده و بار دیگر مسئولان قول افتتاح این پروژه را تا پایان امسال دادند و به نظر می‌رسد باز هم تحقق پیدا نمی‌کند.

حجت الاسلام شفیعی‌زاده همچنین از مسئولان خواست تا در ارائه آمار بیکاری به جامعه توجه داشته باشند و گفت: از سوم مهرماه سرشماری عمومی نفوس و مسکن آغاز می شود لذا مسئولان با آمارهای غلط مردم را ناامید و بی اعتماد نکنند. همچنین ارائه آمارهای غلط و نادرست گناه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار