رییس شوراهای شهر استان گیلان به تابناک گفت ؛
تابناک / اخیر سازمان حج و زیارت استان گیلان، میدان حشمت را که از سالیان دراز نام گذاری شده به میدان شهدای منا تغییر داد.
کد خبر: ۲۹۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 13 September 2016
تابناک / اخیر سازمان حج و زیارت استان گیلان، میدان حشمت را که از سالیان دراز نام گذاری شده به میدان شهدای منا تغییر داد.
 
به گزارش تابناک گیلان، حسینعلی خدایگانی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد : این اقدام خارج از عرف و قانونی سازمان حج و زیارت گیلان درحالی است که حتی اگر یک سازمان نظامی بخواهد یک طرحی را بسازد برای نام گذاری آن باید از طریق نهادهای مربوطه و اخذ مجوز های لازم اقدام کند نه اینکه خودسرانه و از روی احساسات چنین تصمیماتی را اتخاذ کند و اقدام سازمان حج و زیارت خودسرانه و از روی احساس بود.
 
رییس شوراهای شهر استان گیلان تصریح کرد: هیچ نهاد و ارگانی حق این را ندارد که بدون کسب مجوز های لازم از شهرداری و شورای اسلامی شهر، کوچه خیابان، معابر، یا میادین را تغییر نام دهد و مبنای قانونی این حرف هم در بند 24 ماده 71 قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا انعکاس یافته و این اقدام خودسرانه سازمان حج و زیارت کاملا خلاف قانون مصوب کشوری است.
 
خدایگانی افزود: اگر سازمان حج و زیارت گیلان همچین تصمیمی را دارد باید پیشنهاد خود را به صورت مکتوب تقدیم شهرداری کند و پس از آن شورای اسلامی شهر با تشکیل جلسه و کمیته ایی مخصوص متشکل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، ثبت احوال و معاونت خدمات شهری شهرداری برای بررسی این موضوع تصمیم مناسب را بر طبق قانون اتخاذ میکنند ؛ که نمونه ی این اقدام یکی از سازمان ها پیشنهاد نام گذاری یکی از میادین به نام میدان بصیرت را دادند که برطبق اصول و موازین قانونی پیش رفت و اینکار صورت پذیرفت.
 
این عضو باسابقه شورای شهر لاهیجان در پایان خاطرنشان کرد: شهدای مظلوم منا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بسیار برای ما عزیز و دارای جایگاه ویژه هستند و اگر سازمان حج و زیارت چنین تصمیمی برای گرامیداشت یاد این شهدا دارند باید از راه اصولی و قانونی خود پیش روند و انجام اینگونه تصمیمات یکجانبه سبب هرج و مرج و دخالت در وظایف یکدیگر خواهد بود و مطلوب است که آقایان از مسیر قانونی عبور کنند.
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
براي فردي كه فرق چهارراه و ميدان را نمي داند واقعا متاسفم كه رئيس شوراي استان است من يك شهروند عادي هستم متوجه شدم كه چهارراه بي نام و تشان بنام شهداي مظلوم منا شده است اما اين آقا ....
هنوز نمي داند موضوع چيست فقط خواست مطرح شود اين كار را انجام داده
ضمنا با بررسي خبرها متوجه مي شويد اين كا از سوي شهرداري صورت گرفته كار غير قانوني سازمان حج چيست؟
آقاي رئيس شورا جانباز عزيز دقت كن شما الگو هستيد حرفهايي نزنيد كه فردا شرمنده شهدا باشيد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار