کد خبر: ۲۹۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 08 September 2016
تابناک / سید کاظم دلخوش پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر گیلان در سالن غدیر استانداری این استان حوزه تعاون در دولت گذشته را خوب ندانست و اظهار کرد: در دولت گذشته نتوانستیم جایگاه خود را در بیرون پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه زمانی در گیلان 70 هزار تن چای تولید می‌شد، افزود: امروز تولید باغ‌های چای در این استان به 18 هزار تن رسیده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی وضعیت ابریشم در گیلان را نامناسب خواند و تصریح کرد: زمانی بزرگ‌ترین کارخانه ابریشم در گیلان بود اما امروز وجود ندارد و دوسوم باغ‌های توت از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز از تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف حمایت نشود در آینده حرف برای گفتن نخواهند داشت، ادامه داد: جمعیت روستایی کمتر از شهرها شده و به دلیل مشکلات بد اقتصادی همه به شهرها می‌روند.

دلخوش نرخ رشد زاد و ولد در استان را منفی دانست و گفت: سن ازدواج بالا رفته و بیکاری افزایش یافته و از 9 هزار واحد تولیدی در کشور بیش از یک‌هزار و 100 واحد در گیلان غیرفعال است.

وی با اعلام حمایت فراکسیون تعاون مجلس از تعاونی‌های کشور، خاطرنشان کرد: برای کمک به صنایع گیلان و تعاونی‌ها به لحاظ تسهیلات و پیگیری مشکلات آماده کمک هستیم.

رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی است، یادآور شد: باید از این ظرفیت استفاده کنیم و تاکنون هر چه خواسته‌ایم انجام داده‌ایم و اگر بخواهیم می‌توانیم باز هم کارهای بسیاری را به سرانجام برسانیم و توان تعاونی‌ها را افزایش دهیم.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از تعدادی تعاونی‌داران برتر گیلان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار