کد خبر: ۲۹۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 06 September 2016
تابناک / هفتمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان که از روز شنبه در این شهر جریان داشت دوشنبه شب با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد لاهیجان برگزارشد معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان ، فرماندارلاهیجان ، شهردار، مدیرکل نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،برخی از هنرمندان تئاتر و سینما و بازیگران پیشکسوت کشوری و استانی و اقشار مختلف مردم هنر دوست استان گیلان و شهر لاهیجان حضور داشتند.

شهردار لاهیجان در این مراسم اظهارداشت: مدیریت شهری لاهیجان به عنوان حامی فرهنگ و هنر از اجرای جشنواره های فرهنگی و هنری در سطح این شهر حمایت می کند.
سعید آگشته افزود: جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به همت مدیران شهری و هنرمندان با هفت ساله شدن در این شهر برای همیشه ثبت شد و این درخت به ثمر رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری متفاوت آن در سال های آینده در تمامی زوایا ، همت دسته جمعی وجود دارد و با حمایت بیش از پیش مسوولان این جشنواره هر سال در این شهر با بهتر از گذشته ادامه خواهد یافت.

شهردار لاهیجان گفت: 178 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره مورد بررسی قرار گرفت که 20 اثر از 20 استان کشور امکان حضور در آن را پیدا کردند.
وی با قدردانی و تشکر از تمامی نهاد هایی که در برگزاری این جشنواره همکاری کردند ،یادآورشد: با توجه به استقبال مردم آمادگی برای برگزاری سال آینده این جشنواره فراهم شده است و از فردای اختتامیه کلید می خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این اختتامیه هنر را روح جامعه دانست و گفت: اگر جامعه هنر نداشته باشد جامعه ای بی روح و مرده است.

پیروز فاضلی افزود: یکی از ویژگی های هنر این است که انسان را با زندگی درگیر می کند به همین خاطر هیچگاه فراموش نمی شود.
وی با اشاره به پیشینه هنری مردم استان گیلان اظهارداشت:خانمی بنام سونا خانم گرجی از رشت اولین زنی بود که در ایران در صحنه تئاتر ظاهر شد.

در این اختتامیه از سوی هیات داوران به بازیگران ،کارگردانان و نقش آفرینان جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان طی مراسمی و با حضور مسوولان لوح تقدیر و هدایایی اهداء شد و جایزه ویژه جشنواره نیز به گروه موسیقی جشنواره تعلق گرفت.

هفتمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از روز شنبه سیزدهم تا دوشنبه پانزدهم شهریور در مکان های گردشگری لاهیجان ادامه داشت که با استقبال گرم شهروندان و مسافران قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار