کد خبر: ۲۹۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹ 04 September 2016
تابناک / انتخابات هیات رئیسه جدید شورای اسلامی کلانشهر رشت عصر امروز (شنبه) با حضور سید عیسی مهدوی فرماندار رشت به دلیل ترک هفت نفر از اعضای شورا و حضور کمتر از دو سوم اعضا، برگزار نشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه انتخابات هیات رئیسه سال آخر دوره چهارم شورای اسلامی کلانشهر رشت بعد از لغو دو جلسه در یکشنبه و چهارشنبه هفته گذشته، عصر امروز (شنبه ) نیز برگزار نشد.
 
یکشنبه گذشته شورای اسلامی کلانشهر رشت با دستور جلسه برگزاری انتخابات هیات رئیسه جدید به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا برگزار نشد.
 
طبق قانون برای برگزاری جلسات شورای اسلامی بایستی دو سوم اعضا حضور داشته باشند اما در جلسه یکشنبه گذشته شورای اسلامی کلانشهر رشت تنها 9 نفر حضور داشتند.
 
فاطمه شیرزاد، فرانک پیشگر، اسماعیل حاجی پور، رضا رسولی، سید امیرحسین علوی، حجت جذب، مظفرنیکومنش، سیدرضا موسوی روزان و محمدعلی رفیعی از حاضران بودند.
البته در جلسه یکشنبه گذشته، محمدحسین کارگرنیا، مسعود کاظمی، عباس صابر، مجید رجبی ویسترودی و محمود باقری خطیبانی در شورا مشاهده شدند اما در صحن شورا نیامدند.
انتخابات هیات رئیسه جدید شورای اسلامی کلانشهر رشت، در جلسه فوق العاده عصر چهارشنبه گذشته نیز برای دومین بار برگزار نشد.
در جلسه عصر چهارشنبه گذشته شورای اسلامی کلانشهر رشت برای برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورا، هشت نفر از اعضا شامل فاطمه شیرزاد، فرانک پیشگر، اسماعیل حاجی پور، رضا رسولی، امیرحسین علوی، مظفر نیکومنش، حجت جذب و سیدرضا موسوی روزان در صحن حضور یافتند.
محمدعلی رفیعی، محمود باقری خطیبانی، فرهاد شوقی، عباس صابر، مسعود کاظمی ، محمدحسین کارگرنیا و مجید رجبی ویسترودی از غایبان جلسه بودند.
و بالاخره این که در جلسه عصر امروز (شنبه) که برای سومین بار به منظور برگزاری انتخابات هیات رئیسه جدید شورای اسلامی کلانشهر رشت برپا شد؛ بعد از قرائت قرآن و سخنرانی فرماندار شهرستان رشت و دستور وی، انتخابات رسما آغاز شد.
اولین انتخاب برای ریاست شورا اعلام و از اعضا خواسته شد تا هر کس تمایل دارد، خود را برای نامزدی ریاست شورا معرفی کند.
فرانک پیشگر اولین عضوی بود که خود را برای نامزد رئیس شورا معرفی کرد اما بعد از گذشت لحظاتی کوتاه، هفت نفر از اعضا شامل فاطمه شیرزاد، رضا رسولی، اسماعیل حاجی پور، مظفر نیکومنش، رضا موسوی روزان، سید امیرحسین علوی و حجت جذب صحن را ترک کردند.
با دستور فرماندار همگان حدود 20 دقیقه منتظر ماندند اما به دلیل این که تنها کمتر از دو سوم اعضا در صحن حضور داشتند، پایان جلسه اعلام شد.
قرار است که انتخابات هیات رئیسه جدید شورای اسلامی کلانشهر رشت فردا شب برگزار شود.
فرماندار شهرستان رشت پنجشنبه گذشته در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفته بود، بهانه ها برای تعویق برگزاری انتخابات هیات رئیسه جدید شورای اسلامی کلانشهر رشت، کار درستی نیست.
سید عیسی مهدوی بیان داشت: طی یک ماه گذشته به همه شوراهای اسلامی نامه نوشتیم که رایزنی های لازم را انجام دهند و انتخابات هیات رئیسه جدید را بموقع قبل از 12 شهریورماه، به پایان برسانند.
وی با بیان این که انتخابات هیات رئیسه جدید در همه شهرها به پایان رسیده، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه در مدیریت شهری مشکلی پیش نیاید، با اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت همراهی می کنیم.
همکاری با رئیس شورا در اداره جلسات و حفظ نظم و انضباط ، تدوین برنامه ها، همکاری برای انسجام، کارآمدی و ارتقاء عملکرد شورا، همکاری با رئیس شورا در زمینه اولویت بندی برنامه ها، تهیه و تنظیم دستور جلسات، ثبت مذاکرات شورا ، کمیسیون ها، تنقیح، ارسال پیگیری و اجرای مصوبات شورا، تلاش برای حفظ جایگاه ، اقتدار و دفاع از حقوق شوراها ، همکاری با رئیس شورا در نظارت بر حسن اجرای آیین نامه داخلی ، قانون و مقررات در جلسات شورا، همکاری در حل و فصل مسائل و مشکلات کمیسیون ها و تلاش برای ارتقاء عملکرد آنها از جمله وظایف هیات رئیسه شوراها است.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 15 عضو دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار