کد خبر: ۲۸۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 03 September 2016
تابناک / رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با تاکید بر اولویت‌بندی پروژه‌های شهرداری رشت برای اجرایی شدن آنها، اظهار کرد: باید اعتبارات استانی برای پروژه‌های مهم شهرداری رشت در نظر گرفته شود.

کیوان محمدی در جلسه بررسی پروژه‌های مهم کلانشهر رشت با محوریت طرح‌های بازآفرینی شهر، با تاکید بر اولویت‌بندی پروژه‌های شهرداری رشت برای اجرایی شدن آنها، اظهار کرد: تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالا در شهر رشت از اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه گیلان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان افزود: باید اعتبارات استانی برای پروژه‌های مهم شهرداری رشت در نظر گرفته شود.

سید محمدعلی ثابت‌قدم، شهردار رشت نیز در این جلسه، به اهم پروژه‌های مهم شهر رشت اشاره کرد و گفت: طرح مرمت فضای تاریخی و میراثی با ارزش شهر، مسیر 2.7 کیلومتری تالاب عینک رشت، طرح حاشیه رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و طرح سکونت‌گاه‌های حاشیه‌ای شهر از جمله پروژه‌های مهم شهر رشت می‌باشد.

خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان نیز، در ارتباط با طرح بازآفرینی شهر رشت و نحوه استفاده از اعتبارات ملی، تصریح کرد: رشت اولین شهری است که دارای سند بازآفرینی و اجرای این طرح در آن است.

وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی شامل بافت‌های فرسوده و نیز شامل ساماندهی سکونت‌گاه‌های حاشیه شهر می‌شود، ادامه داد: مناطقی مانند سلیمانداراب رشت با ایجاد فضای کتابخانه و فضای ورزشی می‌تواند موجب نشاط جوانان و اقشار مختلف مناطق حاشیه شود.

رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان گیلان نیز در ادامه، بر ایجاد بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در شهر رشت و احیای منطقه تاریخی پیرسرا با حفظ هویت تاریخی و فرهنگی با کمک شهرداری تاکید کرد و یادآور شد: مرمت و بهره‌برداری از مجموعه تاریخی شهرداری رشت، هتل ایران، ساختمان پست در ردیف کاربری‌های فرهنگی و موزه‌ای می‌باشد.
برچسب ها: شهرداری رشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار