در روز انتخاب هیئت رییسه جدید ؛
تابناک / جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر رشت به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا لغو شد.
کد خبر: ۲۸۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰ 29 August 2016
تابناک / جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر رشت به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا لغو شد.

به گزارش تابناک گیلان، جلسه انتخاب هیات رئیسه جدید شورای اسلامی در سال چهارم و آخر شورای رشت، عصر دیروز (7 شهریور) به علت غیبت 6 نفر از اعضای شورا و به حد نصاب نرسیدن اعضای شورای شهر رشت لغو شد.

یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای رشت به انتخاب هیات رئیسه شورا اختصاص داشت که با عدم حضور برخی از اعضا به حد نصاب نرسید.

در این جلسه 9 نفر از 15 عضو شورا حاضر و محمود باقری خطیبانی، محمدحسین کارگرنیا، مسعود کاظمی، مجید رجبی، فرهاد شوقی و عباس صابر از غائبین بودند.

در این جلسه پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود ملی، رفیعی نوده، رئیس شورای شهر رشت با تبریک هفته دولت، با اشاره به عدم حضور تعداد کافی از اعضا برای رسیمت بخشیدن به جلسه، ختم جلسه را اعلام کرد.

مقرر بود فرماندار رشت در جلسه انتخاب هیات رئیسه شورای این شهر حضور داشته باشد که با تماس رئیس شورا از آمدن منصرف شدند.

حاجی پور، عضو دیگر شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه عدم حضور اعضای شورا در سال گذشته هم اتفاق افتاده است، گفت: قانون تکلیف ما را در این مواقع روشن کرده است.

وی افزود: رئیس شورا تا 12 شهریور فرصت برگزاری جلسه دارد و یا اینکه تاریخ برگزاری جلسه بعدی با نظر اعضای شورا تصویب شود که به علت عدم حضور کافی اعضا این امر امکان ندارد.

عضو شورای شهر رشت اعلام کرد: طبق قانون راه حل باقیمانده درخواست فرماندار برای برگزاری جلسه است. 
 
 
گفتنی است ؛ یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی رشت که قرار بود طبق روال هر هفته عصر یکشنبه برگزار شود به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا لغو شد و برای تشکیل این جلسه تنها ۹ تن از اعضای شورای رشت در ساعت مقرر در ساختمان شورای رشت حاضر شدند  در حالی که برای تشکیل جلسه رسمی به حضور ۱۰ عضو نیاز است.

اهمیت جلسه امروز به برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای رشت بود که با لغو آن این مهم انجام نشد. طبق قانون تا ۱۲ شهریور انتخابات هیات رئیسه شوراهای شهر و روستا باید برگزار و هیات رئیسه برای یک سال انتخاب شود اما با لغو جلسه ۱۵۴ شورای رشت، انتخابات به تاریخ دیگری موکول می شود.

بنا بر توضیحات رئیس شورای رشت در حاشیه جلسه لغو شده یکشنبه، از فرماندار رشت برای حضور در جلسه ۱۵۴ دعوت به عمل آمده بود اما با غیبت اعضا و به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر،  دعوت از فرماندار رشت پس گرفته شد.

محمدعلی رفیعی گفت: با حضور نیافتن اعضا در جلسه، از فرماندار خواسته می شود یک روز را برای برگزاری جلسه پیش از ۱۲ شهریور تعیین کند تا انتخابات هیات رئیسه در روز مذکور برگزار شود.

وی تصریح کرد: اگرچه سال گذشته نیز در زمان مقرر انتخابات هیات رئیسه شورای رشت برگزار نشد اما در تلاش هستیم که امسال این اتفاق نیفتد و پیش از دوازدهم شهریور هیات رئیسه اخرین سال فعالیت دوره چهارم شواری رشت تعیین شود.

باید دید که آیا لابی های برخی از اعضای شورا ، به جلسه روز یکشنبه نرسید و یا ماجرا چیز دیگری بوده است.
 
برای جلسه ۱۵۴، سید امیرحسین علوی، رضا رسولی، فاطمه شیرزاد، مظفر نیکومنش، فرانک پیشگر، سید رضا موسوی روزان و حجت جذب، محمدعلی رفیعی و اسماعیل حاجی پور حضور داشتند.
 
 

منبع: تابناک
برچسب ها: شورای شهر رشت ، رشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار