کد خبر: ۲۸۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 24 August 2016
تابناک / اجباری کردن گذراندن دوره ارولوژی برای اینترن های دختر از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حالی صورت گرفته که گذراندن بخش های ارتوپدی، پوست، چشم و نورولوژی برای اینترن های دختر اختیاری است!!! و ضرورت این تصمیم اخیر بر عقلای دانشگاه همچنان پوشیده است!

هفته گذشته خبری با عنوان " وضعیت غیراخلاقی و هتک حرمت دختران دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان" با موضوع عدم ضرورت گذراندن بخش ارولوژی(جراحی کلیه و مجاری ادراری) برای دانشجویان پزشکی دختر در دوره کارورزی یا همان دوره اینترنی منتشر شد که با استقبال بخش عمده ای از جامعه دانشگاه علوم پزشکی مواجه شد.

اجباری کردن گذراندن دوره ارولوژی برای اینترن های دختر از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حالی صورت گرفته که گذراندن بخش های ارتوپدی، پوست، چشم و نورولوژی برای اینترن های دختر اختیاری است!!! و ضرورت این تصمیم اخیر بر عقلای دانشگاه همچنان پوشیده است!

گفتنی است دانشجویان پزشکی در دوره کارآموزی یا همان اکسترنی در خصوص بیماری های ارولوژی آموزش های لازم را می بینند و طبق برنامه آموزشی هر یک از کارآموزها در این دوره موظف به انجام پروسیجرهای روتین در درمانگاه سرویس ارولوژی هستند و اجباری کردن گذراندن بخش ارولوژی برای اینترن های دختر مخصوصاً با توجه به مواجه شدن مکرر روزانه آنها با برخی از معاینات خاص که سونداژ مردان تنها یک نمونه ساده از آنها است ضرورتی ندارد به ویژه از آن جهت که حضور و گذراندن دو ماهه بخش زنان برای آنها به ویژه با توجه به کاربرد آن در دوران اشتغال معقول به نظر می رسد.

 تصمیم چند ماه اخیر دانشکده پزشکی رشت و عدم توجه به شرایط خاص معاینات بالینی ارولوژی برای اینترن های دختر که همچنان اصرار بر تداوم آن دارد در حالی صورت گرفته که بسیاری از مدیران آموزش دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مجامع مختلف خود را ایثارگر و انقلابی و یا از مدافعان راستین ارزش های اسلامی و انقلابی معرفی می نمایند.

باید منتظر ماند و دید  که سرانجام تصمیم عجیب آموزش دانشکده پزشکی چه خواهد شد. /گیلان انلاین
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار