کد خبر: ۲۸۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 24 August 2016
تابناک / مدیرکل امور شهری استانداری گیلان با بیان اینکه روزانه ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود، گفت: ورود مسافران و گردشگران نیز منجر به تولید ۱۰۰۰ تن زباله اضافی در روز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ساحره میرسیدی پیش از ظهر امروز در هجدهمین گردهمایی مدیران و معاونین برنامه‌ریزی شهرداری‌های کلان شهرهای کشور که در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا رشت برگزار شد، اظهار داشت: استان گیلان یازدهمین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود که از این مقدار 60.3 درصد مربوط به جمعیت شهری و بقیه مربوط به روستاهاست.

وی با بیان اینکه استان گیلان جزو 8 استانی است که بیشترین شهر را داراست، بیان کرد: گیلان دارای 52 شهر است که 42 شهر زیر 20 هزار نفر جمعیت، 8 شهر بین 20 تا 100 هزار نفر جمعیت و 2 شهر بالای 100 هزار نفر جمعیت دارد.

مدیرکل امور شهری استانداری گیلان جمعیت اسکان یافته رشت در هر شب را بیش از 700 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در روز بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر در رشت تردد می‌کنند.

میرسیدی تصریح کرد: شهرداری رشت علاوه بر مسائل عمرانی به مسائلی چون بازآفرینی و مباحث فرهنگی اجتماعی پرداخته و نگاه خود را تنها به مسائل عمرانی محدود نکرده است.

وی نیروی انسانی در شهرداری‌ها را یک امر مهم عنوان کرد و گفت: باید به نیروی انسانی در شهرداری‌ها از جنبه‌های کمی و کیفی توجه شود و امروزه شهرداری‌ها از این نظر مشکلاتی دارند.

مدیرکل امور شهری استانداری گیلان میزان پسماند تولید شده در گیلان را روزانه بین 1800 الی 2000 تن اعلام کرد و گفت: با ورود مسافران حدود 1000  تن زباله اضافی نیز در روز تولید می‌شود و عدم توجه به پسماند، ما را با خطری بزرگ مواجه کرده است.

میرسیدی خاطرنشان کرد: نگاه به شهرداری‌ها باید متفاوت از سایر دستگاه‌های اجرایی باشد و امروزه دولت تلاش می‌کند منابع را به‌طور متعادل در شهرداری‌ها توزیع کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار