کد خبر: ۲۸۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 23 August 2016
تابناک / رئیس اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان از اتمام آخرین فاز «موزه میراث روستایی» این استان تا پایان سال خبر داد.

رضا علیزاده در گفتگو با ایسنا، از اتمام فاز آخر موزه میراث روستایی گیلان تا پایان امسال خبر داد و گفت: فاز هفت و هشت پروژه‌ی «موزه میراث روستایی گیلان» در هفته‌ی میراث فرهنگی اردیبهشت‌ماه سال جاری افتتاح شد و در نظر داریم تا فاز آخر آن که مربوط به بخش الگوی «چوب ملل» است را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

او ادامه داد: پروژه‌ی «موزه میراث روستایی گیلان» ۹ الگوی معماری، مردم‌شناسی و فرهنگی داشت که تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه «جدا از این ۹ بخش اصلیِ پروژه‌ی «موزه میراث روستایی»، دو فاز دیگر هم برای تکمیل پروژه در نظر داریم»، اظهار کرد: قرار است فاز «پارک فرهنگی» این پروژه که مطالعاتش هم انجام شده است را در کنار موزه میراث روستایی اجرا کنیم؛ علاوه‌بر آن بازارچه‌ صنایع‌دستی کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر هم پس از انجام فاز مطالعاتی‌اش بصورت مجموعه‌ای یکپارچه در کنار «موزه میراث روستایی گیلان» ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به این بازارچه، افزود: در این بازارچه علاوه بر عرضه محصولات که از تمامی حرفه‌ها و شاخه‌های هنری صنایع دستی این منطقه هستند، در همان‌جا تولید هم خواهند شد.

رئیس اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برنامه‌های هفته دولت این اداره گفت: در این هفته قرار است چندین پروژه اقامتی افتتاح شود که از آن‌ها می‌توان به افتتاح دو هتل آپارتمان بارنیک و یسری در بندر انزلی، فاز اول مجتمع اقامتی گردشگری ستاره ابریشمی در لاهیجان و هتل ستاره زیتون، اشاره کرد. همچنین یک دفتر خدمات مسافرتی، دو کارگاه خراطی و سفال‌گری و یک کارگاه دوخت لباس محلی نیز در این هفته نیز افتتاح خواهد شد.

او با اشاره به میزان اشتغال‌زایی برنامه‌های هفته دولت، ایجاد شغل دائم برای ۱۰۰ نفر و برای ۳۰ نفر ایجاد شغل موقت عنوان کرد و گفت: از آن‌جا که پس از هفته دولت، هفته گردشگری را در مهرماه خواهیم داشت، بخشی دیگر از پروژه‌های گردشگری را در آن هفته افتتاح می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار