کد خبر: ۲۷۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 15 August 2016
  • نخست وزیر برنامه اول توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی کشور را امروز به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

 

  • دومین مجمع جهانی حرکت اسلامی دانشجویان با پیام رئیس جمهور آغاز به کار کرد.

 

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی بعنوان نماینده قوه مقننه در شورای سرپرستی صدا و سیما انتخاب شد.

 

  • دو تروریست اقتصادی بعنوان مفسد فی الارض محکوم به اعدام شدند.

 

تقدیم برنامه 5 ساله توسعه کشور از سوی  نخست وزیر به مجلس

نخست وزیر امروز برنامه پنجساله توسعه اقتصادی، اجتماعی فرهنگی کشور  را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

 آقای میر حسین موسوی پس از تقدیم این برنامه به مجلس طی سخنانی درباره خط مشی و اصول کلی برنامه تقدیمی و فرایند تدوین آن گفت: :رهبر انقلاب وظیفه دولت اسلامی را به تبع رسالت پیامبران و انبیا و گسترش معنویت و اقامه عدل دانسته‌اند هیچ دولتی نمی‌تواند بدون برافراشته نگهداشتن پرچم شعارهای عدالت خواهانه نام اسلامی به خود بدهد. تکیه به مستضعفین و کمک به آنها وظیفه هر دولت اسلامی است..امروز نه تنها مستضعفین و محرومین کشور خودمان بلکه همه محرومان و مستضعفان جهان به ما چشم دوخته‌اند که چگونه به حمایت از مستضعفین و محرومان برمی‌خیزیم و چگونه پرچم عدل اسلامی را در سرزمین خودمان به عنوان الگویی برای همه ملتهای در بند و محروم جهان به اهتزاز در می‌آوریم به یقین مجلس نیز بر این باور است که تلاش بی‌امان در جهت رفع تبعیض‌ها و رفع محرومیتها باید ادامه یابد و تمام نیروهایی که برای برگرداندن نظام ارزشی طاغوت و نظام حکومت زورمندان و زرمندان تلاش می‌کنند از میان راه برداشته شوند.

نخست وزیر تاکید کرد :محو آثار بی‌عدالتی‌های دوران طاغوت و اتخاذ سیاستهای مناسب برای کمک به اقشار مستضعف و ادای حقوق حقه آنها از اجزای اساسی برنامه‌های اقتصادی دولت در آینده محسوب می‌شود. در نتیجه این نکته که سهم فزاینده‌ای از افزایش تولید داخلی بایستی به اقشار مستضعف جامعه تعلق گیرد از جههگیریهای دیگری است که در چارچوب آینده نگری بلند مدت تعیین گردیده است. (1)

پیام آیت الله خامنه ای به مجمع جهانی حرکت اسلامی دانشجویی

از سوی آیت الله خامنه ای رئیس جمهور  پیامی خطاب به مجمع جهانی حرکت اسلامی دانشجویی که روز گذشته در تهران گشایش یافت صادر شد.

در بخشی از این پیام آمده است : نگرانی و اضطراب رژیم های وابسته به استکبار جهانی که آنانرا به حرکت دیوانه وار و ناموفقی علیه جمهوری اسلامی ایران برانگیخته ناشی از تجربه موفقی است که نوید تکرار آن را در سراسر جهان اسلام به همه دلهای آگاه الهام شده است و دانشجویان بدون شک یکی از طلایه داران این حرکت پر امید در همه کشورهای مسلمان هستند.

این پیام می افزاید : موفقیت کامل این مبارزه بلند مدت به این است که توده های مردم به شکل کامل میدان دار مبارزه شوند و مبارزه از اتکا به افراد و قشرها خارج گردد.(2)

هاشمی نماینده مجلس در صدا و سیما شد

در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد اولین دستور جلسه علنی انتخاب دو نماینده قوه مقننه در شورای سرپرستی صدا و سیما بود که پس از رای گیری مخفی اقای هاشمی رفسنجانی با 110 رای به عنوان عضو اصلی و آقای زواره ای با 54 رای بعنوان عضو علی البدل قوه مقننه در شورای سرپرستی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند.(3)

2 مفسد اقتصادی به اعدام محکوم شدند

هفت تن از اعضای یک باند که با صدور نامه های تقلبی ادارات و وزارتخانه ها و دریافت حواله های آهن الات از مرکز تهییه و توزیع فلزات به نام یک شرکت واهی  آهن الات تحویل می گرفتند و در بازار آزاد به چندین برابر قیمت می فروختند در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ویژه  امور صنفی تهران به ریاست حجت الاسلام محمود عزیزیان حاکم شرع و رئیس دادگاه محاکمه شدند. بر اساس این گزارش دادگاه 2 تن از اعضای این باند را مفسد فی الارض شناخت و به اعدام محکوم کرد. بقیه اعضای باند نیز به زندان های طویل المدت وشلاق محکوم شدند.(4)

پی نوشت:

1. اطلاعات، 25 مرداد 62 ،ص 4
2. کیهان،25 مرداد 62 ،ص 26
3. اطلاعات، 25 مرداد    62 ،ص1
4. اطلاعات، 25 مرداد 62 ، ص2

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار