تابناک / پرونده هفته دوم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور عصر امروز با برگزاری 9 دیدار در شهرهای مختلف بسته می شود.
کد خبر: ۲۷۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 13 August 2016
تابناک / پرونده هفته دوم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور عصر امروز با برگزاری 9 دیدار در شهرهای مختلف بسته می شود.




در مهمترین دیدارهای امروز ملوان بندر انزلی که در هفته اول با نتیجه 3-2 از سد آلومینیوم اراک گذشته بود پذیرای تیم راه آهن یزدان با مربیگری مهدی پاشازاده خواهد بود و طبیعی است که به 6 امتیازی شدن فکر کند. هر چند راه آهن در بازی نخست دست خالی میدان را ترک کرد و در این بازی به دنبال جبران مافات است. سپیدورد رشت با تلفیقی از بازیکنان ملوان و داماش در خانه تیم فجر سپاسی به میدان خواهد آمد و با پشتوانه سه امتیاز در بازی نخست همانند ملوان به دنبال شش امتیازی شدن است.

تیم پر مهره و کهکشانی لیگ یک یعنی خونه به خونه باید در خانه مس رفسنجان بازی را تجربه کند. این تیم هم سه امتیازی است و طبیعتا برای اینکه در همان هفته های آغازین گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید طبیعتا برای 6 امتیازی شدن بازی خواهد کرد. نگاهی کوتاه می اندازیم به دیدارهایی که قرار است امروز در چارچوب هفته دوم برگزار شود.


مس رفسنجان - خونه به خونه مازندران
جبران شکست هفته نخست


دو تیم در هفته نخست عملکرد متفاوتی داشتند. با این توضیح که مس رفسنجان میهمان بود و خونه به خونه میزبان. مس رفسنجان در بوشهر مغلوب پارس جنوبی جم شد و خونه به خونه در خانه از سد تیم استقلال اهواز گذشت. طبیعی است که مس در پی جبران سه امتیاز از دست رفته در بازی هفته نخست باشد و خونه به خونه هم همه توان خود را بکار می گیرد در مسیر صعود به لیگ برتر 6 امتیازی شود. با توضیحات ارایه شده باید گفت هر دو تیم به نیت کسب سه امتیاز به میدان می آیند و این می تواند بازی را زیبا و جذاب کند.


نساجی مازندران - نفت مسجدسلیمان
دوئل فوتبال شمال و جنوب


نساجی در هفته نخست بازی ای که یک بر صفر از اکسین پیش افتاده بود در نهایت 3-1 باخت تا شروع نا امید کننده ای داشته باشد. اما در نقطه مقابل نفت مسجد سلیمان در خانه اجازه نفس کشیدن به ایرانجوان نداد و سه گل به این تیم زد. هر چند باید به این نکته اشاره کرد اخراج بازیکن ایرانجوان در دقیقه 40 بازی به نفت مسجد سلیمان کمک کرد که به یک پیروزی قاطع و پر رنگ دست یابد.
این دیدار اولین بازی خانگی نساجی با حضور محمود فکری خواهد بود. آزمون نساجی با محمود فکری بی شک با حضور پرتعداد هواداران همراه خواهد بود و نتیجه این بازی ملاک قضاوت این مربی قرار می گیرد.


خیبر خرم‌آباد - پارس جنوبی جم
امتیاز گیری بدون مربی!


خیبر خرم آباد در هفته اول بدون سرمربی یک امتیاز از فولاد یزد گرفت و حال در دومین هفته میزبان تیم پارس جنوبی جم است. تیمی که اولین فصل حضور خود را در لیگ یک تجربه می کند و در اولین بازی هم یک گل به تیم مس رفسنجان زد و گام اول را محکم برداشت.
علی نیکبخت دو سه روزی است به تمرینات تیم خیبر خرم آباد اضافه شده و در این بازی روی نیمکت تیم خیبر می نشیند تا تیم سرمربی داشته باشد. در آنسوی میدان حضور مهدی تارتار روی نیمکت پارس جنوبی برای این تیم ایجاد انگیزه کرده و برای این تیم مسیر ماجراجویی را پیش آورده است.


فجرسپاسی شیراز - سپیدرود رشت
سودای صعود


فجر سپاسی بر خلاف آنچه که تصور می شد هنوز یارای مقابله را از دست نداده است. در حالی که زمزمه انصراف این تیم از بازی های این فصل پیش آمده بود در هفته نخست و در بازی با مس کرمان خوب فوتبال کرد و خوب امتیاز گرفت. با این اوصاف در فصل جاری هم باید فجر سپاسی را یکی از مدعیان صعود بر شمرد. بازی امروز فجر سپاسی با تیم سپیدورد است. تیمی که با تلفیقی از بازیکنان ملوان و داماش به تیم خوبی تبدیل شده است  در گام نخست هم با بردن بادران نشان داده تیمی قابل احترام است و شاید سودای صعود داشته باشد.


ملوان بندرانزلی - راه‌آهن یزدان
به یاد دیدارهای لیگ برتر


دو تیم فصل گذشته نبرد با یکدیگر را در لیگ برتر تجربه می کردند اما اکنون باید در لیگ یک برای صعود به لیگ برتر با هم مصاف دهند. ترکیب دو تیم به نسبت فصل گذشته تغییرات گسترده ای داشته و نمی شود برداشت های فصل گذشته را از ملوان و راه آهن داشت.
ملوان در هفته نخست و در خانه تیم آلومینیوم اراک شجاعانه بازی کرد و پیروزی خود را با نتیجه 3-2 جشن گرفت اما راه آهن در خانه 2-0 به گل گهر سیرجان باخت. هر دو تیم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند با این توضیح که تحمل مشکل در انزلی و ملوان بیشتر قابل تحمل است.

 


ایرانجوان بوشهر - مس کرمان
مسابقه ای به نیت پیروزی

 

ایرانجوان بوشهر در هفته نخست شکست سنگینی را متحمل شد. خوردن سه گل از تیم نفت شوک بزرگی برای ایرانجوان بود هر چند محمود خرمزی سرمربی این تیم می گوید اگر بازیکن ایرانجوان اخراج نمی شد شرایط و نتیجه بازی به گونه دیگری رقم می خورد. بازی با مس کرمان برای ایرانجوان ماجراجویانه خواهد بود چون سه امتیاز آن به خوبی می تواند نتیجه هفته نخست را جبران کند با این توضیح که مس هم در پی جبران دو امتیاز از دست رفته در بازی هفته نخست مقابل فجر سپاسی است. هر دو تیم با نیت پیروزی وارد میدان می شوند.


گل‌گهر سیرجان - اکسین البرز
در حسرت صعود


گل گهر سیرجان مسرور از پیروزی ای که در برابر راه آهن یزدان به دست آورد پذیرای تیم اکسین خواهد بود. زدن دو گل به راه آهن در تهران کار بزرگ شاگردان وینگو در هفته نخست بود هر چند که باید به این نکته اشاره کرد حریف گل گهر در بازی امروز هم هفته نخست را با قاطعیت پشت سر گذاشت. اکسین در خانه 3-1 از سد تیم نساجی گذشت و با این پیروزی نشان داد در اولین فصل حضور در لیگ یک به دنبال ماجراجویی است. وینگو بگوویچ تا اکنون هیچ تیمی را لیگ برتری نکرده است و می کوشد به این حسرت در تیم گل گهر پایان دهد.


بادران تهران - فولاد یزد
حضور شایسته


بادران تهران در اولین فصل حضور در لیگ یک به دنبال صعود به لیگ برتر است هر چند در هفته نخست با یک گل مغلوب سپیدورد رشت شد. اگر بادران تهران به دنبال هدفی غیر از این بود اکبر میثاقیان را به خدمت نمی گرفت.
حریف دوم بادران تهران تیم فولاد یزد است که در روزهای پایانی تصمیم به حضور در لیگ گرفت! نمی شود این تیم را دست کم گرفت و این طور گفت فولاد یزد حریف آسانی برای دیگر تیم ها خواهد بود. جالب اینکه در شرایط بد مالی باز هم این تیم نفرات فصل گذشته را حفظ کرده و با مربیان بومی به دنبال حضور شایسته است.


استقلال اهواز - آلومینیوم اراک
پیروزی در سایه گرما


استقلال اهواز در بازی با خونه به خونه نمایش خوبی داشت هر چند نتیجه را با یک گل واگذار کرد. آلومینیوم اراک هم در بازی نخست نتیجه را واگذار کرد اما بر خلاف استقلال اهواز در خانه. با این اوصاف هر دو تیم با نیت پیروزی وارد میدان می شوند تا شکست در هفته نخست را جبران کنند. گرمای اهواز بی شک کار را برای آلومینیوم اراک سخت خواهد کرد. این تیم برای پیروزی در این میدان سخت باید توان خود را در جریان بازی حفظ کند در غیر اینصورت زمانی که تیم میهمان از نفس بیافتد استقلال اهواز بخت برای پیروزی پیدا خواهد کرد. /ورزش3


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار