رئيس اداره شيلات بندر مرزي آستارا از كاهش شديد صيد ماهيان استخواني توسط صيادان تنها شركت تعاوني صيد اين شهرستان خبر داد
کد خبر: ۲۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 25 April 2015
رئيس اداره شيلات بندر مرزي آستارا از كاهش شديد صيد ماهيان استخواني توسط صيادان تنها شركت تعاوني صيد اين شهرستان خبر داد.

به گزارش تابناک گیلان ،صادق خاصی پور، رئیس اداره شیلات بندر مرزی آستارا از کاهش شدید صید ماهیان استخوانی توسط صیادان خبر داد و اظهار کرد: در فصل صيد 94 – 93 بالغ بر 15 تن انواع ماهيان استخواني به ارزش يك ميليارد و 275 ميليون ريال در 131 بار پره كشي توسط صيادان تنها شركت صید اين شهرستان صيد شد كه نسبت به مدت مشابه فصل صيد گذشته 30 درصد و نسبت به مدت مشابه فصل صيد 92 - 91، تا حد 52 درصد كاهش داشته است.

وي با بيان اينكه از اين ميزان ماهي صيد شده، كفال با 13 تن بيشترين ميزان صيد را به خود اختصاص داده است، افزود: پس از ماهي كفال، ماهي سفيد با 1700 كيلو و الباقي به ساير گونه ها از قبيل كپور، آزاد، كولمه، كولي، صوف، ماش، اردك ماهي و زالون اختصاص يافته است.

خاصی پور آلودگي ناشي از مواد شيميايي، كودها و سموم دفع آفات نباتي را از مهمترين دلايل كاهش ذخاير ماهيان استخواني برشمرد و توضيح داد: صيد بي رويه و غير مسئولانه ماهیان در دوران تخم ریزی و عدم تكثير مصنوعي در هيچيك از رودخانه هاي شهرستان آستارا به علت ناامن بودن و آلودگي آب از ديگر عوامل اين كاهش مي باشد.

رئیس اداره شیلات آستارا عدم توجه به بحث تكثير طبيعي در رودخانه هاي شهرستان به خصوص رودخانه مرزي آستاراچاي و چلوند را هشداري جدي دانست و در پايان تأكيد كرد: اگر تكثير مصنوعي در كارگاه ها و فرهنگ سازي در حفاظت از منابع آبزي و صيد مسئولانه محقق نگردد، به طور يقين در آينده اي نزديك با كاهش بيش از اين مواجه خواهيم بود.

به گزارش ايسنا، صيادي يكي از مهمترين روش هاي كسب و كار و امرار معاش مردم شهرستان مرزي بندر آستارا مي باشد كه 49 نفر صياد سهامدار و 15 نفر كارگر با بهره مندي از 4 فروند قايق موتوري، يك فروند كرجي و 4 دستگاه تراكتور در شركت تعاوني موج گل سيبلي آستارا به صيد به روش پره مشغول هستند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار