کد خبر: ۲۷۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 05 August 2016
تابناک - طرح استیضاح محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت امروز (پنجشنبه) در جلسه فوق العاده شورای اسلامی این کلانشهر مسکوت ماند و یک ماه و نیم برای رفع مشکلات مطرح شده، به او فرصت داده شد.

طرح استیضاح شهردار رشت با رای هشت نفر از اعضای شورای اسلامی این کلانشهر به صورت مسکوت باقی ماند.

با اعلام وصول طرح استیضاح شهردار رشت در جلسه یکشنبه گذشته (یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت ) قرار شد تا شهردار امروز (پنجشنبه) در جلسه فوق العاده شورای اسلامی حاضر و به شش سئوال اعضاء پاسخ دهد.

شهردار رشت صبح امروز با حضور در صحن شورا به هر یک از سئوالات شامل چرایی نصب باجه های بانک شهر در معابر بدون دریافت مجوز، بحث مربوط به ساختمان دانا، تاخیر در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل، جابجایی مکرر مدیران، تاخیر در پرداخت بیمه اجباری کارکنان و وضعیت نابسامان سازمان اتوبوسرانی به اعضای شورا پاسخ داد.

در این جلسه هر یک از موافقان و مخالفان نظرات خود را بیان و بعد از آن اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت برای تصمیم گیری نهایی، نیم ساعت جلسه را ترک کردند.

بعد از برگشت مجدد اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت به صحن شورا ، سید امیرحسن علوی یکی از اعضای شورا گفت: در 10 روز گذشته اتفاقات زیادی در مورد استیضاح شهردار رشت اتفاق افتاد.

وی اظهار کرد: شورا برخاسته از رای مردم است و در زمینه حراست از منافع عمومی از هیچ کاری فروگذار نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان کسی که استیضاح شهردار را امضاء کرده ام، از بخش عمده ای از پاسخ های شهردار قانع نشده ام.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت بیان داشت: مردم مطمئن باشند که اعضای شورای چهارم یکی از سالم ترین شوراهای دوره های گذشته هستند.

علوی تصریح کرد: شهردار رشت توان اجرایی بالایی دارد و ما باید برای حفظ منافع مردم، فرصتی دیگر به او بدهیم.

*فرصت یک ماه و نیم به شهردار کلانشهر رشت

به شهردار کلانشهر رشت فرصتی یک ماه و نیم داده شد تا برای رفع مشکلات اقدام کند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه گفت: از جواب های ثابت قدم شهردار قانع نشده ام اما بایستی به اکثریت نظر همکاران تمکین کنیم.
محمدعلی رفیعی اظهار داشت: شهردار رشت بایستی در فرصت داده شده نسبت به مشکلات مختلف در رابطه با جمع آوری باجه های بانک شهر، پرداخت به موقع حقوق کارکنان و ... اقدام کند. وی خاطر نشان کرد: شهرداری بایستی انرژی خود را برای رفع مشکلات شهر و شهرداری بگذارد.
رفیعی بیان داشت: ما اعضای شورای اسلامی رشت دلمان برای این کلانشهر می سوزد و تمام تلاش مان برای عمران و ابادانی این شهر است و هیچ منافع مادی نداریم.
* البته قبل از رای گیری نسبت به مسکوت ماندن طرح استیضاح شهردار کلانشهر رشت، موضوع فرصت یک ماه و نیم به شهردار اعلام شده بود که با مخالفت مجید رجبی ویسترودی یکی از اعضای شورای اسلامی رشت مواجه شد که با این مخالفت، رای گیری انجام شد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 15 عضو دارد.
جلسات هفتگی شورای اسلامی کلانشهر رشت عصرهای یکشنبه هر هفته برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار