کد خبر: ۲۶۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 23 July 2016
تابناک / محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد گفت: شورای برنامه‌ریزی شورایی است که به تمام مسائل مهمی که در استان و کشور رخ می‌دهد می‌پردازد.

استاندار گیلان با بیان اینکه شورای برنامه‌ریزی باید عامل نظم, انضباط و قانون‌گرایی باشد افزود: به مدیران شرکت کننده و فرمانداران تاکید می‌کنم در جلسات شورای برنامه‌ریزی به‌موقع حاضر شوند.

نجفی با اشاره به اینکه تمام جلسات استان به جز شورای برنامه‌ریزی بعد از نماز و ساعت 14 تشکیل شود تاکید کرد: مردمی که در ادارات حاضر می‌شوند نباید معطل جلسات ما باشند و این مسئله باید به‌صورت یک مصوبه در بیاید.

وی با اشاره به اینکه بنای اقتصاد مقاومتی کشور از رفتارهای اجتماعی و فرهنگی مردم به‌دست می‌آید بیان کرد: شکوفایی و افزایش رفاه عمومی از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در کشور است و رویکرد اقتصاد مقاومتی مردم بنیاد است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه به مسائل فرهنگی,کشاورزی و جوانان کمتر پرداخته می‌شود مطرح کرد: یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی خودکفایی در تولیدات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه بین 36 تا 38 درصد برنج کشور در گیلان تولید می‌شود تصریح کرد: در مبحث برنج حمایت‌های لازم از سوی دولت, وزارت جهاد کشاورزی و مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود و امسال نیز این قول داده شده که در فصل تولید و توزیع برنج واردات برنج به حداقل برسد.

نجفی با اشاره به اینکه در 3 سال اخیر با رویکرد خوب دولت با افزایش کمی و کیفی چای مواجه بودیم عنوان کرد: امسال با توجه به بارش خوبی که داریم می‌توانیم افزایش کمی و کیفی تولید چای را داشته باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مطابق آمار سازمان چای, چای‌های سال گذشته در انبار باقی نمانده است گفت: نباید به چایکار بدهکار باشیم  زیرا رویکرد ما حمایت از تولید است و کشاورز چایکار تنها به چای متکی است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با مقایسه چای با گندم بیان کرد: مگر مطالبات گندم‌کاران 4 ماه عقب می‌افتد که چای عقب بیفتد بنابراین باید همگی کمک کنیم پرداخت مطالبات چایکاران زودتر انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار