کد خبر: ۲۶۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲ 18 July 2016
تابناک / جلسه شورای شهر رشت به دلیل غیبت ۶ عضو شورای این شهر تشکیل نشد و رئیس شورا بابت این موضوع از اصحاب رسانه و شهروندان عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، صد و چهل و نهمین جلسه شورای شهر رشت که قرار بود همانند هفته های گذشته،  عصر یکشنبه در عمارت شورای این شهر راس ساعت ۱۸ برگزار شود به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا تشکیل نشد.  

در طی سه سال فعالیت شورای چهارم شهر رشت، بارها تاخیر اعضای شورا برای شروع جلسه و همینطور غیبت برخی از اعضا سبب لغو شدن جلسه علنی شورای این شهر شده است. در جلسه صد و چهل و نهم که قرار بود عصر کیشنبه برگزار شود تنها ۹ تن از اعضای شورای رشت راس ساعت مقرر در سالن جلسات حاضر شدند و با به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا، رئیس شورا مانع از پخش سرود ملی شد و لغو جلسه را با عذرخواهی از اصحاب رسانه ها اعلام کرد.  

اگرچه پس از لغو جلسه، سه عضو از اعضای شورای رشت به سالن جلسات وارد شدند و بر تشکیل شدن جلسه تاکید داشتند اما رئیس شورا با اعلام لغو جلسه و قانونی نبودن تشکیل مجدد جلسه فوق، بر لغو جلسه تاکید کرد.  

محمد علی رفیعی پس از اعلام رسمی لغو جلسه فوق، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رسمی شدن جلسه علنی شورا به حضور حداقل ۱۰ عضو شورا وابسته است اظهار کرد: متاسفانه برخی از اعضا با غیبت خود، موجب لغو جلسه رسمی و علنی شورای شهر شدند.

وی افزود: یکی از اعضای شورا به دلیل کسالت در بیمارستان بستری است اما پنج عضو دیگر در ساعت مقرر که بارها مورد تاکید شورا و رسانه ها بوده، حضور نیافتند و بدین ترتیب رسمیت جلسه زیر سوال رفته و جلسه لغو شد.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه بارها نسبت به تشکیل جلسه شورای شهر در ساعت مقرر تاکید شده است تصریح کرد: در جلسه امروز قرار بود پنج طرح و لایحه مورد بررسی اعضا قرار گیرد.

بنا بر قانون، در صورت غیبت متوالی شش جلسه ای یا غیبت غیرمتوالی به تعداد ۱۲ جلسه هر عضو شورا، عضویت وی در شورای شهر از وی سلب می شود.

رفیعی تصریح کرد: اگرچه هیچگاه در هیچ دوره از فعالیت شوراهای شهر چنین غیبت هایی به شرح قانون صورت نگرفته است اما نیامدن اعضای شورا در جلسه رسمی از پیش اعلام شده، بارها اتفاق افتاده است و غیبت اعضا سبب نارضایتی رسانه ها و سایر اعضای حاضر شده است.

وی افزود: آنچه که مسلم است اینکه نبود اعضا در جلسه و غیبت شان در صحن شورای شهر سبب به تعویق افتادن امور و رسیدگی به طرح ها و لوایح خواهد شد.

از جمله طرح ها و لوایحی که قرار بود در جلسه صد و چهل و نهم عصر یکشنبه(امروز)  شورا مورد بررسی قرار گیرد بودجه های سازمان های تابعه شهرداری رشت، ضوابط مالی شهرداری رشت و درخواست شهرداری مبنی بر ترک تشریفات شهربازی رشت بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار