مدیر جهادکشاورزی رودسر خبر داد:
سال گذشته کشت مکانیزه برنج در یک هزار و 250 هکتار اجرایی شد و امسال حدود 40 درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۲۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 19 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، احسان‌الله مشتاق امروز در رودسر اظهار کرد: در 10 هزار و 700 هکتار اراضی شالیزاری رودسر 13 هزار بهره‌بردار برای تولید برنج فعالیت دارند.

وی با اشاره به آغاز نخستین نشای مکانیزه برنج در روستای لشکاجان بخش مرکزی رودسر افزود: «علی نصیری» کشاورز این روستا نخستین کشت مکانیزه برنج را در سطح پنج هزار متر مربع از نوع رقم هاشمی آغاز کرده است.

مدیر جهادکشاورزی رودسر از کشت نشای مکانیزه در بیش از دو هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته کشت مکانیزه برنج در یک هزار و 250 هکتار اجرایی شد و امسال حدود 40 درصد افزایش دارد.

وی کاهش هزینه‌های تولید، صرفه‌جویی در وقت و افزایش محصول، صرفه‌جویی در مصرف آب و بذر را از مزیت‌های مهم کشت مکانیزه برنج اعلام کرد.

مشتاق با بیان اینکه امروز نخستین نشای سنتی برنج در روستای خلیفه‌محله رودسر آغاز شده است، خاطرنشان کرد: «محمد شادرام» کشاورز این روستا نخستین کشت سنتی برنج را در سطح 6 هزار هکتار از نوع رقم هاشمی آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه نشای برنج در رودسر به طور رسمی از اوایل اردیبهشت ماه امسال آغاز می‌شود، متذکر شد: ارقام محلی برنج مانند هاشمی، علی کاظمی، دیلمانی و ارقام پرمحصول در شالیزارهای این شهرستان کشت می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: 9 هزار هکتار اراضی شالیزاری رودسر قابلیت طرح تجهیز و یکپارچه‌سازی دارد که تاکنون کار تسطیح بیش از 7 هزار هکتار آن به پایان رسیده است.

وی از اتمام حدود 100 درصدی کار خزانه‌گیری برنج رودسر خبر داد و افزود: کار شخم دوم 50 درصد از شالیزارهای این شهرستان نیز به اتمام رسیده است.

مشتاق با اشاره به خرید چهار هزار و 300 تن کود شیمیایی در رودسر، یادآور شد: از این مقدار تاکنون سه هزار و 500 تن کود شیمیایی از نوع  ازته، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان رودسر توزیع شده و همچنان ادامه دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار