تابناک بررسی می کند ؛
تابناک / موضوع بیکاری و اشتغال جوانان خصوصا تحصیل کرده ها موضوع جدید و نوظهوری نیست که به تازگی سر باز کرده باشد بلکه از دولت های گذشته وجود داشته و روز به روز نیز در حال افزایش است.
کد خبر: ۲۵۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 23 June 2016
تابناک / موضوع بیکاری و اشتغال جوانان خصوصا تحصیل کرده ها موضوع جدید و نوظهوری نیست که به تازگی سر باز کرده باشد بلکه از دولت های گذشته وجود داشته و روز به روز نیز در حال افزایش است.

به گزارش تابناک گیلان،
همین چندی پیش بود که سازمان ملی آمار تعداد بیکاران کشور را بیش از 2میلیون و 500هزار نفر اعلام کرد که پس از آن یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه کشور این آمار را بیش از 5 میلیون نفر دانست و حتی وزیر رفاه نیز در توصیف وضع فاجعه بار بیکاری طی نشستی اعلام کرد میزان فارغ التحصیلان بیکار تا 5 سال آینده به 11 میلیون نفر خواهد رسید که باید برای رفع این بحران عظیم تصمیمی عاجل اتخاذ کرد.

این تنها بخشی از این اوضاع نا به سامان جوانان و خانواده های آنان است ؛ خانواده هایی که جوانان خود را با هزار امید و آرزو روانه دانشگاه میکنند تا پس از کسب علم و تخصص لازم وارد عرصه بازار کار و تولید شده تا در جهت پیشرفت و آبادانی کشورشان مفید فایده باشند.

اما کسانی نیز هستند که فارغ از هرگونه دغدغه ایی چه با داشتن مدرک تحصیلی و یا حتی بدون آن و به صرف داشتن رابطه در جاهایی که حتی تخصص آن را نیز ندارند مشغول به کار می شوند.

نمونه این مورد را در برخی شهرداری های گیلان ، از جمله شهرداری لنگرود شاهد هستیم.






اتفاقی که به گفته رضا کحالی ، پس از برکناری شهردار سابق(افشین گلباغی) و در زمان سرپرستی تقی شریفی، توسط اعضای شورای شهر اتخاذ شد و طی یک مصوبه رسمی مقرر شد که هر یک از اعضا یک نفر از بستگان خود را در شهرداری استخدام کنند.

اما پس از آن بود که صدای اعتراضات مردم و حتی مسئولین بالا دستی درآمد، و از آن روز تا کنون تغییری حاصل نشد ؛ تا اینکه همین چند وقت پیش استاندار و بعد از آن فرماندار شهر طی مصاحبه هایی جداگانه صراحتا اعلام کردند افرادی که از این طریق وارد شهرداری شده اند، جذب شان غیر قانونی بوده و باید کنار گذاشته شوند.

شهردار لنگرود نیز متعاقب این مصاحبه ها اعلام کرد که این افراد را از شهرداری بیرون خواهد کرد اما خلاف این موضوع را در عمل شاهد بودیم.

ولی این بی توجهی به خواست مردم و اجرای عدالت و همچنین عدم توجه به تذکرات مسئولین شهری و استانی ، این نظریه را در ذهن به وجود می آورد که آیا شهردار لنگرود توان ایستادن در برابر این بی عدالتی را ندارد یا اینکه خواهان این موضوع نیست و فعلا این درگیری را به صلاح خود نمی داند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار