تابناک گیلان / صد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر رشت در عمارت تاریخی شورا برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 12 June 2016
تابناک گیلان / صد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر رشت در عمارت تاریخی شورا برگزار شد.

فرهاد شوقی بعنوان منشی جلسه فرازهایی از وصیتنامه شهید علی باقری را قرائت کرد.

17:01؛ محمدعلی رفیعی نوده نیز ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، شهادت حسینعلی پور ابراهیمی درگاه را تسلیت گفت.

17:17؛ منوچهر جمالی عضو سابق شورای شهر رشت با حضور در صحن علنی شورا ضمن سپاسگزاری از مردم شهر رشت بخاطر اعتمادی که به وی در انتخابات شورا کردند، اظهار داشت:  عضویت من در شورای شهر رشت از الطافی بود که خداوند بزرگ به بنده عطا فرمود.

وی ادامه داد: در طول مدت عضویت ام همواره سعی کردم وظایف ام را به نحو احسن انجام دهم.

جمالی ضمن حلالیت از مردم رشت، اعضای شورای شهر و کارمندان شهرداری تصریح کرد: از مردم رودبار بخاطر اعتمادی که به بنده داشتند صمیمانه قدردانی می کنم و امیدوارم نماینده رازقی در مجلس شورای اسلامی باشم.

وی ادامه داد: خاطرات خوبی در شورای شهر رشت دارم و جدا شدن از این مجموعه برایم سخت است، اما خوشحالم که فردی لایق از فرزندان این شهر بجای من وارد شورا شده اند که یقیناً موثر خواهند بود.

جمالی افزود: اتحاد، وفاق و همدلی مهمترین چیزی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همه ما باید پاسخگوی نسل های بعد باشیم تاکید کرد: به همین دلیل باید در انجام وظایف مان کوشا باشیم.

عضو سابق شورای شهر رشت با اذعان بر اینکه در طول شورای چهارم مسائل زیادی از اعضاء یاد گرفتم، تصریح کرد: امیدوارم در آینده نیز اعضاء شورای شهر راهنما و کمک حال من باشند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهار داشت: در طول نمایندگی ام در مجلس، هرکاری که بتوانم برای شهر رشت انجام خواهم داد و بعنوان چهارمین فرد در کنار سه نماینده دیگر رشت، از حقوق مردم دفاع خواهم کرد.

17:46؛ در ادامه با لوح سپاس و هدیه از منوچهر جمالی تقدیر بعمل آمد.

17:49؛ محمود باقری خطیبانی بعنوان ناطق دیگر جلسه گفت: من مخالف شهردار نیستم و به عملکرد وی انتقاد دارم.

وی ادامه داد: بارها اعلام کرده ام که اسنادی از شهرداری دارم و برخی انتقاد کردند. بنده تمامی این اسناد را در اختیار دارم و هر رسانه ای که میخواهد  آن را در اختیارشان می گذارم.

عضو شورای شهر افزود: در نشست شهردار که با پول ما برگزار کردند گفتند اعضای شورا دنبال باجند در حالی که شهردار بارها گفته محمود دنبال منافع مردم است!

باقری به کیوسکهای بانک شهر در رشت اشاره و تصریح کرد: تعداد ۶کیوسک در اختیار این بانک قرار داده اند که هنوز چگونگی واگذاری آن برای مردم و اعضاء شورا مشخص نیست.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: در نشستی که شهردار با هزینه شورا برگزار کرد اظهار داشت سازمان های شهرداری منحل نشد و ادغام شد و اکنون منتظر پاسخ وزارت کشور ایم! سؤال ما این است چگونه بدون مصوبه و اطلاع شورا، منتظر پاسخ وزارت کشور هستند!؟

عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت افزود: ۴۹ میلیون تومان بابت هزینه مسکن به شهردار رشت بدهکاریم!! شهرداری در بهترین منطقه شهر رشت خانه سازمانی ویلایی دارد، این خانه کوچک است؟ حیاط اش خوب نیست؟ چه ایرادی دارد؟

وی ادامه داد: شهردار در نشست خود گفت دو میلیون تومانی که کارت به کارت شد برای زایمان زنش بود، دومیلیون تومان دیگر علی الحساب پرداخت گردید!!! چرا یک میلیون تومان به رفتگری که از نوخاله می آید رشت و حقوقش زیر یک میلیون تومان است،علی الحساب نمی دهید؟!

باقری از رئیس شورا خواست طی نامه ای به شهردار رشت، میزان تهاترهای انجام شده در سال ۹۴ و ۹۵ میزان تقسیط ها و تعداد پایان کارها را اعلام کند.

باقری همچنین به جذب نیرو بدون برگزاری آزمون در شهرداری اشاره و این کار را تخلف دانست.

وی اصرار شهرداری برای خرید لوله از شرکت اصفهانی را تأمل برانگیز دانسته و عنوان کرد: درد است برای رشت میهمان خارجی بیاوریم و بعد پذیرایی کنیم و همان پذیرایی هایی که آقای رفیعی در حرم حضرت معصومه گفتند! و بعد پول آن را از کارپردازی پرداخت کنیم! فقط می‌گویم خاک بر سر ما ... و سکوت می‌کنم.

وی در خاتمه خواستار اعلام میزان حق الجلسه مدیران شهرداری و اعضاء شورای شهر رشت شد.

18:19؛ محمدعلی رفیعی نوده نیز گفت: شهردار رشت در ایام رحلت امام خمینی نشست خبری برگزار کرد که در آن اتهاماتی به اعضاء وارد کرد. ما به احترام آن ایام سکوت کردیم و اکنون اعلام می کنم بعنوان رئیس شورا از شهردار شکایت کیفری کرده ام. ایشان باید هم در دادگاه و هم در جلسه شورا حاضر شوند، نام شش نفر باج بگیر را اعلام کنند و مستندات خود را هم ارائه دهند.

وی ادامه داد: شهردار رشت پیشتر از این نامه ای زده بودند که ۳۵۰ نیرو می خواهیم! و بعد از مدتی اعلام کرد که چون شورا ترتیب اثری نداد، ۱۰۰ نیرو گرفته ایم!

18:25؛ حجت جذب به جای منوچهر جمالی به عضویت کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی در آمد.

18:26؛ با استعفای فرهاد شوقی از کمیسیون ترافیک موافقت و مسعود کاظمی جایگزین وی در این کمیسیون شد.

18:34؛ لایحه اخذ کرایه از بانک شهر جهت کیوسکهایی که در سطح شهر نصب کرده، در شورا رد و با رأی اکثریت مصوب شد که این کیوسکها از مجاری قانون جمع آوری گردد.

18:40؛ جلسه بعدی شورا، روز یکشنبه ساعت ۱۶ برگزار می گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار