پانزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید ، در روزهای پایانی نخستین ماه فصل بهار سال 94، با سفر به گیلان انجام شد و حدود یکصد خبرنگار و عکاس، برنامه های این سفر را پوشش خبری دادند.
کد خبر: ۲۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 16 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، پانزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید ، در روزهای پایانی نخستین ماه فصل بهار سال 94، با سفر به گیلان انجام شد و حدود یکصد خبرنگار و عکاس، برنامه های این سفر را پوشش خبری دادند. 

در این سفر، برخلاف سفرهای استانی پیشین؛ پوشش خبری برنامه ها بدون حضور خبرنگاران کشوری انجام شد که مورد توجه و رضایت رسانه های استانی بود. 

برای اولین بار در محل های اجرای برنامه های رییس جمهوری، جایگاه هایی ویژه با امکانات ارتباطی مناسب فراهم شده بود به گونه ای که خبرنگاران، می توانستند به سهولت، اخبار سفر را به رسانه های متبوع خویش مخابره کنند. 

تکریم و احترام به خبرنگاران محلی، در این سفر بیش از هر زمانی قابل توجه بود به گونه ای که ماموران حفاظت، نهایت همکاری را با اهالی رسانه داشتند و به خواسته های آنان احترام می گذاشتند. 

موضوع دیگری که نشان از شناخت کافی مسوولان و مدیران رسانه ای نهاد ریاست جمهوری از پتانسیل خبرنگاران داشت، این بود که در تمامی مراسم های این سفر، خبرنگاران و تصویربرداران مجاز بودند از تلفن همراه خود استفاده تا از این طریق، اخبار را با سرعت بیشتری مخابره کنند. 

رییس جمهوری در اولین روز سفر پس از سخنرانی در ورزشگاه شهید عضدی رشت، با علما، ایثارگران و برگزیدگان دیدار داشت و سپس در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان حضور یافت. 

دکتر حسن روحانی در دومین روز سفر به گیلان، صبح امروز (پنجشنبه) از منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین بازدید و سپس در جلسه شورای اداری استان که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، شرکت کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی حدود ساعت 12 و سی و پنج دقیقه روز پنجشنبه، وارد سالنی که برای برگزاری نشست خبری در نظر گرفته شده بود، شد و آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت و محمدعلی نجفی استاندار گیلان، وی را همراهی کردند. 

در این نشست خبری؛ همچنین حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهوری، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رییس جمهوری، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری و محمدباقر نوبخت سخنگوی گیلانی دولت تدبیر و امید و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز حضور داشتند. 

حجت الاسلام روحانی پس از مدت ها انتظار خبرنگاران، در جایگاه ویژه قرار گرفت و در ابتدای سخنان خود، از حضور پرشور مردم گیلان و استقبال کم نظیر آنان از کاروان تدبیر و امید در نخستین سفر استانی در سالی که به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده، قدردانی کرد. 

رییس جمهوری اضافه کرد: اگرچه خود من نتوانستم به همه شهرستان های گیلان سفر کنم، اما وزرا و معاونان، به تمامی شهرستان های استان سفر کرده و مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار دادند. 

حجت الاسلام روحانی همچنین از اختصاص 795 میلیارد تومان برای 18 طرح گیلان خبر داد و گفت که این طرح ها در سال 94 یا 95 اجرایی خواهند شد و سعی کردیم موارد وعده داده شده در دولت یازدهم، محقق شود و اگر هم نشد، به مردم توضیح بدهیم. 

آنچه در گفت وگو ها ، دیدارها ، سخنرانی ها و مصاحبه های رییس جمهوری در خصوص استان گیلان جلب توجه می کرد؛ تسلط و شناخت کافی وی به تمامی ابعاد زیست محیطی، اقتصادی، کشاورزی و فرهنگی استان بود. 

هواپیمای حامل رییس جمهوری حدود ساعت 14 ، در میان بدرقه آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه رشت و محمدعلی نجفی استاندار گیلان و دیگر مسوولان و مدیران استانی؛ آسمان رشت مرکز استان گیلان را به سوی پایتخت ترک کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار