کد خبر: ۲۳۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 28 May 2016
استاندار قزوین گفت: در خصوص شبکه ریلی راه آهن قزوین به رشت اگر اعتبارات ۴۰۰ میلیارد تومانی پروژه تخصیص یابد امسال کار به پایان می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی در دیدار با شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنایع کشور آذربایجان در بازدید از خط راه آهن قزوین - رشت بیان کرد: قزوین استانی با قدمت تاریخی، علمی و فرهنگی و ظرفیت های بالای صنعتی، سکشاورزی و گردشگری است به گونه ای که از زمینه های مناسبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی برخوردار است.

 

وی افزود: استان قزوین مهد علما، ادبا و شعرا، فلاسفه و فقها و شخصیت های بزرگی در دوره های مختلف تاریخی از گذشته تا دوران معاصر و کنونی است و مقبره چهار تن از پیامبران بنی اسرائیل در این شهر است.

 

استاندار قزوین تصریح کرد: در حال حاضر 68 مرکز و واحد دانشگاهی با 130 هزار دانشجو در استان قزوین مشغول تحصیل هستند و تنها دانشگاه بین المللی که به تربیت و تدریس زبان فارسی برای دانشجویان خارجی فعالیت دارد در این استان مسقر است و هم اکنون یک هزار دانشجو از کشورهای مختلف در این مرکز علمی به تحصیل مشغول هستند.

 

وی اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از دیگر ظرفیت ها و مراکز علمی و فنی کشور محسوب می شود که اقدامات و فعالیت های خوبی در حوزه رباتیک و همچنین تولید خودرو و موتور سیکلت برقی دارد .

 

همتی اظهار کرد: آماده توسعه همکاری های مشترک با کشور آذربایجان بویژه در بخش های صنعتی، علمی ، تجاری و اجرای طرح های جدید با سرمایه گذاری مشترک هستیم و از آن استقبال می کنیم.

 

وی با اشاره به راه اندازی خط راه آهن قزوین- رشت - آستارا توضیح داد: توسعه شبکه ریلی در مسیر کریدور شمال به جنوب و اتصال آن به خطوط بین المللی می تواند در صادرات کالا نیز موثر باشد و ما نیز در اجرای شبکه راه آهن قزوین به رشت و آستارا مصمم هستیم تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

 

استاندار قزوین گفت: این پروژه از مسیر سیاه چشمه تا رشت به مسافت ۱۶۷ کیلومتر در حال ساخت است و در امور زیربنایی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد و ۷۰ کلیومتر از این مسیر در استان قزوین قرار دارد که ۴۲ کیلومتر آن ریل گذاری شده است.

 

وی یادآور شد: در سال گذشته ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای شبکه ریلی راه آهن قزوین به رشت اختصاص یافت که ۲۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد و اگر اعتبارات ۴۰۰ میلیارد تومانی پروژه تخصیص یابد امسال کار به پایان می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار