بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 25 May 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



واکنش هاشمی به نتیجه انتخابات هیات رئیسه


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات هیات رییسه خبرگان، در فضایی آرام، سریع و بدون هیچ گونه مشاجره انجام شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی در اولین واکنش به انتخابات هیأت رئیسه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری گفت: ترکیب هیأت رئیسه این دوره خیلی خوب است.



«همجنسگرایی در فوتبال بانوان» واقعیت دارد؟


مسئول پرونده فساد و تبانی در فو‌تبا‌ل به انتشار نقل قولی از سوی خود در یکی از رسانه‌ها با موضوع همجنسگرایی حوزه فوتبال بانوان واکنش نشان داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: مسئول پرونده فساد و تبانی در فو‌تبا‌ل به انتشار نقل قولی از سوی خود در یکی از رسانه‌ها با موضوع همجنسگرایی حوزه فوتبال بانوان واکنش نشان داد.

خالقی"عبدالرحمن شاه‌حسینی" مسئول پرونده فساد و تبانی در فو‌تبا‌ل در گفتگو با خبرنگار در واکنش به انتشار خبری مبنی بر وجود معضل همجنسگرایی در فوتبال و فوتسال بانوان در یکی از روزنامه‌ها به نقل از وی گفت: بنده در پاسخ به سوال آن‌ها در رابطه با وجود مشکل همجنسگرایی در فوتبال و فوتسال بانوان بدین صورت اشاره نکرده‌ام.

وی ادامه داد: چند روز پیش خبرنگار یکی از روزنامه‌ها با بنده تماس گرفت و گفت که چند نفر از بازیکنان تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان در مصاحبه با آن‌ها وجود یکسری از تخلفات را در این حوزه تصدیق کرده‌اند و حال شنیده‌ایم قرار است موضوع فساد برخی اشخاص در این حوزه در کمیسیون اصل نود مورد رسیدگی قرار بگیرد، آیا شما این موضوع را تأیید می‌کنید.

شاه‌حسینی با اشاره به پاسخ خود به این سوال تاکید کرد: موضوعات مختلفی در پرونده فساد در فوتبال طی دو سال و نیم اخیر مطرح شده که مورد تحقیق هم قرار گرفته و بارها نیز مصادیق این موضوعات از تبانی گرفته تا شرطبندی در رسانه‌ها اعلام شده است.

رییس اسبق کمیته‌ انضباطی تصریح کرد: گزارش مفصل 60-70 صفحه‌ای را اخیرا پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود به بنده تحویل داد که در مورد تخلفات حوزه فوتسال و فوتبال بانوان بود البته یک گزارش خام بود هرچند که توسط یکی از نهادهای نظارتی وزارت ورزش و جوانان و یا حتی خارج از ورزش مورد بررسی قرار گرفته بود.

وی در ادامه افزود: اما این بخش از گزارش جزو مواردی بود که در صحن مجلس در زمان قرائت گزارش فساد در فوتبال خوانده نشد و هنوز مفتوح باقی مانده که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

مسئول پرونده فساد و تبانی در فو‌تبا‌ل بیان داشت: بنده به آن روزنامه اعلام کردم که با اتمام ماموریت مجلس نهم قطعا اشخاصی که در کمیسیون اصل نود دور دهم مجلس انتخاب می‌شوند با توجه به مفتوح بودن این پرونده به قضیه رسیدگی کرده و آن را ادامه خواهند داد و به تناسب نتیجه حاصل شده از طریق مراجع مربوطه رسیدگی می‌کنند.

شاه‌حسینی اظهار داشت: آن روزنامه بسیار بر نکته همجنس‌گرایی در حوزه فوتسال و فوتبال بانوان اصرار می‌ورزید و می‌گفت آیا این امر در این گزارش مطرح شده است یا خیر، که بنده به وی پاسخ دادم موضوعات مختلفی در این گزارش آمده و بنده بیشتر از این نمی‌توانم موضوعات را باز کنم.

وی با بیان اینکه انتشار این موضوع را بدین شکل در جامعه صحیح نمی‌دانم، گفت: معتقدم موضوع همجنسگرایی در فوتبال و فوتسال بانوان باید بسیار دقیق مورد رسیدگی و تحقیقات قرار بگیرد و در صورت اثبات این موضوع باید توسط قوه قضاییه در فضایی آرام و بدون غوغاسالاری، هیاهو و جنجال مورد رسیدگی قرار بگیرد.

رییس اسبق کمیته‌ انضباطی همچنین تاکید کرد: از طرفی دیگر هم باید به نحوی با این موضوع برخورد شود که اکثریت بانوان فعال و پاک حوزه فوتبال و فوتسال چه در سطح آماتور و چه حرفه‌ای خدشه‌ای به شأن و شخصیت‌‌شان وارد نشود زیرا مطمئنا قاطبه این بانوان خواستار این هستند که اگر قشر اندکی از آنها دچار تخلفات شده و یا خواهند شد به طریق صحیح مورد برخورد قرار بگیرند تا خدای نکرده بی‌جهت افراد مورد اتهام قرار نگیرند.

مسئول پرونده فساد و تبانی در فو‌تبا‌ل خاطرنشان کرد: باید منتظر ماند و دید که رئیس کمسیون اصل نود و اعضای آن در دور دهم مجلس چه کسانی خواهند بود اگرچه خبرنگاران نیز باید پرونده‌های نیمه تمام مجلس نهم را در مجلس آینده پیگیری کنند.

شایان ذکر است؛ روزنامه قانون روز دوشنبه سوم خرداد در گزارشی مفصل به موضوع همجنسگرائی در ورزش بانوان به ویژه تیم‌‌های ملی‌ فوتبال و فوتسال پرداخت و نوشت که پرونده این موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رفته و عبدالرحمان شاه‌حسینی که زمانی‌ رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بود، در حال بررسی آن است.

این روزنامه در ادامه نوشت: شاه‌حسینی، همجنسگرائی را بخشی از پرونده "آلودگی‌ها در ورزش ایران" می‌‌داند و می‌‌گوید "پرونده همجنسگرایی در فوتبال و فوتسال بانوان این اواخر به دست ما رسیده و مفتوح است. این گزارش ۸۰-۷۰ صفحه است و به زودی بررسی می‌شود."



 هدیه خاص برای نمایندگان مجلس نهم


نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با انتشار یادداشتی کوتاه گفت که نمایندگان در روز آخر مجلس نهم زندگینامه مقام معظم رهبری را به عنوان هدیه دریافت کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا تابش در یادداشت کوتاهی که در کانال تلگرام خود منتشر کرد، نوشت:

به نام خدا

در روزهای جلسه علنی به رسم مالوف؛ چند صفحه قران می خوانم. در آخرین روز جلسه علنی مجلس نهم (٩٥/٣/٤) سوره "ص" را که ثواب زیادی بر تلاوت آن مترتب است تمام کردم.

در آیات انتهایی آن پیامبر(ص) هدف از رسالت خویش را نجات و سعادت بشر ذکر می کند و پاداش آن را از خدا می طلبد و سخنان خویش را خالی از ابهام و صریح و روشن می داند و هدف از نزول قران را تذکری برای جهانیان و تفکر و اندیشه در آن ذکر می کند تا مردم از غفلت به در آیند.

امید آنکه خداوند به ما توفیق عمل به آموزه های قرآن کریم و تاسی به روش و منش رسول الله (ص) عطا نماید. آمین!

این هم چیزهایی که آخرین روز مجلس نهم به ما دادند:

-لوح تقدیر ریاست محترم مجلس

-کتاب معرفی نمایندگان نه دوره مجلس شورای اسلامی

-زندگی نامه مقام معظم رهبری

-مذاکرات مجلس نهم در یک فلش



 شریعتمداری: چرا جنتی؟


حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت:

دیروز نمایندگان مجلس خبرگان رهبری که برگزیدگان ملت از سراسرکشور و ترجمان خواست و اراده  توده‌های مردم هستند، آیت‌الله جنتی را به ریاست پنجمین دوره این مجلس انتخاب کردند. انتخاب حضرت آیت‌الله‌جنتی با توجه به هیاهوی تبلیغاتی گسترده و پرحجمی که دشمنان بیرونی و برخی از جریانات آلوده و بدسابقه و یا فریب‌خورده داخلی علیه ایشان به راه انداخته بودند، می‌تواند برای طیفی از سیاست‌ورزان که به سیاست بازی شهرت دارند، درس‌ها و عبرت‌هایی را به دنبال داشته باشد.

1- آیت‌الله جنتی در دو دوره قبلی انتخابات ریاست مجلس خبرگان علی‌رغم اصرار فراوان نمایندگان این مجلس حاضر به نامزدی برای تصدی ریاست نشده بود و نهایتا این مسئولیت را ابتدا مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی و سپس آیت‌الله محمدیزدی برعهده گرفتند و این هر دو بزرگوار نیز از جمله اصرارکنندگان به آیت‌الله جنتی برای نامزدی ریاست خبرگان بودند.

اما در دوره اخیر اگرچه باز هم حضرت آیت‌الله جنتی از پذیرش نامزدی ریاست خبرگان سر باز می‌زد ولی نهایتا در مقابل اصرار فراوان بسیاری از نمایندگان، نامزدی برای ریاست خبرگان را پذیرفت، اما چرا؟! یک خبر موثق حکایت از آن دارد که نمایندگان مجلس خبرگان برای آقای جنتی توضیح داده بودند قصد دارند با انتخاب ایشان، پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده‌ای به دشمنان بیرونی، مخصوصا انگلیس و آمریکا بدهند که حجم انبوهی از تبلیغات رسانه‌ای خود را به پیشگیری از حضور آیت‌الله جنتی در مجلس خبرگان اختصاص داده بودند، چه رسد  به ریاست ایشان بر این مجلس. خبرها حاکی از آن است که آیت‌الله جنتی علی‌رغم میل باطنی و خواست شخصی خود و صرفا برای سامان دادن به حرکتی که از ماهیت انقلابی و ضداستکباری مجلس خبرگان رهبری حکایت می‌کند، نامزدی برای ریاست مجلس خبرگان را پذیرفته‌اند.

2- تقریبا تمامی اعضای مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت برخورداری این مجلس از هویت انقلابی و ضداستکباری تأکید داشته و دارند و این ویژگی را بارها در مواضع و عملکرد خویش نشان داده‌اند از این روی با جرأت می‌توان گفت که انتخاب برخی دیگر از نامزدها، از جمله حضرت آیت‌الله امینی نمی‌توانست از هویت انقلابی و ضداستکباری مجلس خبرگان رهبری بکاهد ولی از آنجا که تبلیغات گسترده دشمنان بیرونی و برخی از جریانات آلوده داخلی روی پیشگیری از حضور آیت‌الله جنتی در مجلس خبرگان - و صد البته جلوگیری از ریاست ایشان بر این مجلس- متمرکز شده بود، انتخاب ایشان به ریاست مجلس خبرگان برای ضرب شست نشان دادن به دشمنان موضوعیت و اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده بود و بایستی به دشمن کینه‌توز بیرونی نشان داده می‌شد که خبرگان رهبری دقیقا به سمت و سویی می‌روند و کسی را به ریاست مجلس برمی‌گزینند که از آن نگران و گریزان بوده و هستید و اگر چنین ضرورتی در میان نبود، میان نامزدهای ریاست مجلس خبرگان تفاوت چندانی نبود و حضرت آیت‌الله جنتی نیز مانند گذشته به نامزدی برای ریاست خبرگان رضایت نمی‌دادند. توجه به این نکته از این جهت ضروری است که حریف پرحرف بیرونی بعد از شوک شدیدی که از انتخاب آیت‌الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان دریافت کرده است، می‌کوشد سایر نامزدهای ریاست را غیرانقلابی  و مجلس خبرگان رهبری را از این زاویه به دو بخش استکبارستیز و بی‌تفاوت در مقابل کینه‌توزی قدرت‌های استکباری معرفی کند! و البته نباید از نظر دور داشت که مواضع برخی از جریانات داخلی در امید بستن دشمن به کار آمدی این ترفند بی‌تاثیر نبوده و نیست!

3- «دانیل لرنر» یکی از نظریه‌پردازان بلندآوازه جنگ نرم در کتاب معروف خود «گذار از جامعه سنتی» می‌نویسد؛ «عملیات روانی باید به گونه‌ای طراحی شود و به اجرا درآید که در نهایت، درک حریف را از رخدادها تغییر دهد و این برداشت را در ذهن طرف مقابل تقویت کند که مقاومت بی‌فایده است و خواسته‌های خود را فقط با پذیرش پیشنهادها و راه‌کارهای ارائه شده از سوی کشوری که آن را دشمن می‌داند، به دست خواهد آورد».

تبلیغات گسترده و پرحجم داخلی و خارجی علیه آیت‌الله جنتی، اگرچه سابقه‌ای درازمدت دارد ولی در چند هفته نزدیک به انتخابات خبرگان، این تبلیغات، دامنه وسیع و کم سابقه‌ای پیدا کرد، تا آنجا که بی‌بی‌سی - رسانه دولتی انگلیس - به صراحت اعلام کرد انتخاب آقایان جنتی، یزدی و مصباح می‌تواند به تنش‌های موجود میان ایران و غرب دامن بزند و - به زعم خود - از مردم خواسته بود به آنان رأی ندهند. بعد از بی‌بی‌سی، صدای فارسی‌زبان آمریکا - VOA - نیز طی گزارش مفصلی بر ضرورت دست کشیدن ایران از هویت انقلابی و نزدیک شدن به آمریکا تاکید ورزیده و انتخاب آیات محترم جنتی، یزدی و مصباح را مانع این نزدیکی و از سوی دیگر، باعث ادامه حرکت‌های انقلابی جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور و منطقه ارزیابی کرده و با نشان دادن در «باغ سبز» از مردم خواسته بود، به آنان برای حضور در مجلس خبرگان رهبری رأی ندهند. انتخاب آیت‌الله جنتی به ریاست خبرگان تودهنی محکمی بود که قدرت‌های استکباری از نمایندگان برگزیده ملت برای مجلس خبرگان دریافت کردند.

4- اشاره به این نکته نیز ضروری است که هر چند آقایان یزدی و مصباح به مجلس خبرگان راه نیافتند و دشمنان بیرونی اصرار داشتند این رخداد را به حساب توصیه‌های تبلیغاتی خود بنویسند ولی با جرأت می‌توان گفت اعتناء به تبلیغات آمریکا و انگلیس تهمت ناروایی است که به اکثریت رأی‌دهندگان تهرانی زده‌اند، و شواهد موجود به وضوح حکایت از آن دارد که رأی‌آوری لیست کامل 16 و 30 نفره موسوم به لیست امید در تهران حاصل بهره‌گیری مجموعه مدعیان اصلاحات و کارگزاران و اعتدالیون از «رانت دروغین دستاوردهای برجام» بوده است. فقط نیم‌نگاهی به تبلیغات گسترده و پردامنه  این طیف درباره «دستاوردهای برجام»! کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد که این تبلیغات در صورت باور مردم می‌توانست آراء بسیاری را به سبد طیف‌یاد شده سرازیر کند.

آفتاب تابان! فتح‌الفتوح! گشایش اقتصادی! پایان دوران سختی معیشت! رونق کسب و کار! سرازیر شدن سیل سرمایه‌گذاران خارجی به ایران! برطرف شدن سایه شوم جنگ از سر مردم! نزدیک شدن به تورم تک رقمی، عبور از رکود اقتصادی! پایان دوران بیکاری! بازگشت‌ دارایی‌های مسدود شده! و...

اکنون خودتان قضاوت کنید آیا باور این وعده‌ها نمی‌توانست آراء جمع‌فراوانی از توده‌های مردم را به سوی لیست انتخاباتی معرفی شده از طرف وعده‌دهندگان جلب کند؟! پاسخ این پرسش، به یقین و بی‌تردید مثبت است و رویکرد بسیاری از مردم به وعده‌های طلایی جماعت یاد شده طبیعی بوده است. اما، اکنون که از آن مقطع زمانی عبور کرده‌ایم و پوچ بودن بسیاری از آن وعده‌ها برای همگان آشکار شده است، آیا باز هم از فهرست انتخاباتی مورد اشاره استقبال خواهند کرد؟ جواب این سؤال نیز به وضوح منفی خواهد بود. امروزه نه فقط همگان از بی‌دستاورد بودن برجام باخبرند - و یا دستاورد بسیار اندکی برای آن  قائلند - بلکه برخی از دولتمردان و حامیان قبلی برجام هم زبان به گلایه گشوده‌اند و دستاوردهای آن را «تقریبا هیچ» معرفی می‌کنند.

تردیدی نیست که اگر امروزه فهرست انتخاباتی موسوم به امید در میدان رأی مردم قرار بگیرد، نه فقط از استقبال قبلی برخوردار نخواهد بود، بلکه بعید نیست که  بسیاری از نامزدهای معرفی شده در لیست 30 نفره و برخی از نامزدهای لیست 16 نفره رأی لازم برای ورود به مجلس‌های شورای اسلامی و خبرگان را نداشته باشند. این نکته درباره لیست امید برای مجلس شورای اسلامی مصداق بیشتری دارد، چرا که بسیاری از نامزدهای معرفی شده در این لیست برای مردم ناشناخته بوده و هنوز هم ناشناخته هستند، بنابراین شناخت نسبت به نامزدهای لیست نمی‌تواند توضیح قابل قبولی برای رأی‌آوری آنها باشد، چرا که از یکسو این لیست به عنوان فهرست نامزدهایی که با برجام موافق هستند ارائه شده بود و از سوی دیگر، برجام را حلال همه مشکلات معرفی کرده بودند... و این رشته سر دراز دارد.

5- انتخاب حضرت آیت‌الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان در همان ساعات اولیه پس از انتخاب ضمن ایجاد موج گسترده‌ای از خشنودی در میان مردم، با عصبانیت همراه با نارضایتی شدید از سوی قدرت‌های استکباری و برخی از جریانات داخلی روبرو شد. نیویورک‌تایمز، انتخاب یک روحانی تندرو - بخوانید انقلابی - به ریاست خبرگان را برای غرب ناامیدکننده دانست، بی‌بی‌سی، با عصبانیت مدعیان اصلاحات را ملامت کرد که باید علاوه بر انتخابات به فکر بعد از انتخابات هم بودند! دویچه وله، رویترز، آسوشیتدپرس، فرانس‌پرس و... نیز انتخاب آیت‌الله جنتی را نشانه ادامه بینش و منش انقلابی جمهوری اسلامی ایران تفسیر کردند و...

و بالاخره، نمایندگان مجلس خبرگان با انتخاب آیت‌الله جنتی به ریاست این مجلس، نشان دادند که به مصداق آیه شریفه «و من یکفر بالطاغوت و یؤمن بالله فقد استمسک بالعروة الوثقی» عمل کرده‌اند.




پیشنهاد عجیب شاهزاده جعلی عربستان برای اپل + عکس



یک فرد شوخ خود را به جای شاهزاده عربستان جا زد و پیشنهاد عجیبی به اپل استور داد.

یک فرد ساکن شهر کاردیف خود را به جای شاهزاده عربستان جا زد و برای خود بادیگارد گرفت و سعی کرد اپل استو را بخرد.

صنعان اختر در مغازه‌های شهر کاردیف گشت می‌زد اما نه با هویت خودش بلکه با هویت شیخ صنعان، شاهزاده عربستان که 78 زن دارد.

دزدیدن هویت شاهزاده عربستان + عکس

او با دو بادیگاردی که به همراه داشت سعی کرد که کل اپل استور را بخرد و قبل از آن فریاد زد: آیفون را برای همه آزاد کنید.

صنعان حتی یک ساعت مچی جدید هم گرفت در حالی که با 6 میلیون دلار در مغازه آمده بود و ادعا می‌کرد که پدر او صاحب کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای است. در اواسط گردش هم با دوستان خود که به عنوان بادیگارد با خود برده بود عکس انداخت.

دزدیدن هویت شاهزاده عربستان + عکس

صنعان 20 ساله درباره این کار خود می‌گوید: من همیشه فکر می‌کردم که انجام دادن این کار در مرکز شهر خیلی جالب باشد پس این کا را کردم تا ببینم چه می‌شود. صنعان اختر هرچند وقت یکبار از این کارها انجام می‌دهد.

پدر و مادر صنعان پاکستانی هستند ولی در کاردیف زندگی می‌کنند. صنعان یک بازیگر نیست اما می‌گوید تقلید از لهجه‌های مختلف برای انگلیسی صحبت کردن برای او آسان است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار