رییس سازمان چای کشور گفت:
وی تشکیل صندوق حمایت از صنعت چای کشور را یکی دیگر از اقدامات خوب دولت در سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: تامین نشدن نقدینگی همواره یکی از مهم ترین مشکلات چایکاران بود و تشکیل این صندوق منجر به رفع این مشکل و بهبود تولید چای در کشور خواهد شد
کد خبر: ۲۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 13 April 2015
محمدولی روزبهان روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای اداری تنکابن در سال 94 با اشاره به قدیمی بودن باغ های چای گیلان و مازندران افزود: برای هرس کف بر در باغ های چای 50 میلیون ریال و هرس کمربر 25 میلیون ریال تسهیلات با سود صفر درصد پرداخت می شود و برای بازپرداخت آن 2 سال تنفس داده خواهد شد.

وی تشکیل صندوق حمایت از صنعت چای کشور را یکی دیگر از اقدامات خوب دولت در سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: تامین نشدن نقدینگی همواره یکی از مهم ترین مشکلات چایکاران بود و تشکیل این صندوق منجر به رفع این مشکل و بهبود تولید چای در کشور خواهد شد.

روزبهان با اشاره به این که اسفند ماه پارسال این صندوق با حمایت 25 هزار و 500 خانوار چایکار آغاز به کار کرد، بیان داشت: این صندوق با سرمایه اولیه حدود 80 میلیارد ریال فعال شده و سرمایه آن اکنون به 400 میلیارد ریال افزایش یافته است ضمن آن که 13 کارخانه چای سازی عضو آن هستند.

رییس سازمان چای کشور تصریح کرد: این صندوق نخستین صندوق حمایتی است که سهام آن توسط چایکاران و دولت تامین شده و دولت یازدهم برای حمایت از قشر ضعیف چایکار سهام بخش چایکاران را نیز خود پرداخت کرده است.

وی همچنین از افزایش 21 درصدی قیمت خرید برگ سبز چای در سال زراعی امسال خبر داد و افزود: امسال بیشترین افزایش قیمت محصولات کشاورزی در کشور به چای اختصاص یافته و دولت با انجام چنین اقداماتی به دنبال افزایش انگیزه چایکاران برای تولید بیشتر این محصول است.

روزبهان یادآور شد: با توجه به شرایط خوب اقلیمی، چای تولیدی در کشور عاری از سم بوده و برای کنترل آفت چای نیز از روش های بیولوژیک استفاده می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که به زودی چای ایرانی بازارهای بزرگ جهانی را از آن خود کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار