کد خبر: ۲۲۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 01 May 2016
تابناک گیلان - دیدار مشاور وزیر کشور در امور بانوان در حالی با خانواده شهدای مدافع حرم گیلان صورت گرفت که وی به دلیل حضور درنشست خبری با صدا و سیما، جلسه را ترک کرده و اعتراض مسئولان شهری را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار مهر، فهیمه فرهمند پور که برای سخنرانی در اجلاسیه بانوان کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان در رشت حضور دارد، در دیدار با خانواده  شهدای مدافع حرم که شامگاه شنبه و در محل شهرداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: بدون شک شهدای جنگ تحمیلی و شهیدان مدافع حرم هنگام اعزام به عملیات گمان نمی کردند که بعد از شهادت، از خانواده های آنان پشتیبانی شود در حالی که امروز تمام ملت ایران پشتیبان و دست‌بوس این خانواده ها هستند.   

وی گفت: معلوم نیست چقدر عمر برای ادا کردن حق این افراد لازم باشد اما واقعیت این است که  این همسران نیاز به حمایت ندارند بلکه نیازمند واقعی به حمایت، ما مردم عادی هستیم.

مشاور بانوان وزیر کشور با اشاره به حمایت های  ویژه الهی از همسران، فرزندان و خانواده های شهدا تصریح کرد: این افراد از پشتوانه های عظیمی برخوردارند که ما از آن برخوردار نیستیم.

فرهمندپور خاطر نشان کرد: ادای دین به این خانواده ها وظیفه سنگینی است و با هیچ خدمت مادی و معنوی قابل جبران نخواهد بود.

توانمندسازی زنان بی سرپرست در راس امور شهرداری

شهردار رشت نیز در ادامه این نشست که آکنده از احساسات معنوی بود، صدای فرزندان کودک شهدای مدافع حرم حاضر در محفل را صدای مقاومت برشمرد و اظهار کرد: صدای فریاد فرزندان شهدای مدافع حرم، ادامه صدای فرزندان شهدای جنگ تحمیلی است.

محمد علی ثابت قدم با اشاره به تامین مسکن شهدا در بنیاد شهید گفت: با پیگیری های به عمل آمده به این نتیجه رسیده ایم که این مساله انتها ندارد و با شهادت عزیزان مدافع حرم، امروز بیش از پیش به معنای این کلمه پی می بریم.

وی با اشاره به نگرانی های موجود در مورد سرنوشت و آینده فرزندان شهدا تصریح کرد: گیلان یک میلیون  خانواده شهید، جانباز و ایثارگر دارد .

ثابت قدم همچنین با اشاره به حضور فعال زنان در جامعه نیز بیان کرد: امروز درصد بالایی از مدیران شهری رشت را بانوان تشکیل می دهند که این رقم در سال ۹۳ بیشتر از یک درصد نیز نبود.

به گقته شهردار رشت، توانمندسازی زنان بی سرپرست در راس امور قرار دارد و این مسئله در  برنامه سرای محلات توسط بسته های آموزشی به این افراد آموزش داده می شود.

وی رسیدگی به امور بانوان در خانواده شهدا را از الزامات برشمرد و بیان کرد: توسعه فرهنگ خانواده محور موجب ارتقای سطح بینش یک جامعه موفق می شود و آنچه را که موجب آسیب رساندن به کانون خانواده می شود باید کنار گذاشت.

ثابت قدم از ترویج فرهنگ پشتیبانی از خانواده شهدا با محوریت مساجد در سرای محلات خبر داد و افزود: باید به کمک سه محور بانوان، خانواده و فرهنگ توسعه محور به توسعه همه جانبه دست پیدا کنیم.

در ادامه این مراسم، «ابراهیم طاهرنژاد» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز ضمن قدردانی از خانواده شهدا گفت: لازم است نشست هم اندیشی دیگری در بنیاد شهید برای حل مشکلات خانواده های شهدا برگزار شود.

لزوم به تصویر کشیدن مشکلات همسران شهدا

همچنین در این مراسم  معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رشت با اشاره به نقش پررنگ و غیر قابل تغییر مادران و همسران شهدا اظهار کرد: جامعه نتوانسته حق واقعی زنان مظلوم شهدا را ترسیم کند.

مونا ابرو فراخ اضافه کرد: هنوز هیچ نهادی در کشور پیدا نشده که بتواند سختی های همسران شهدا را به تصویر بکشد.

وی افزود: این مساله که بار اصلی مشکلات بر دوش همسران، مادران و پدران شهدا است باید به سراسر جامعه تفهیم شود.

نامگذاری خیابان های رشت به نام زنان شهید

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی شورای اسلامی  رشت نیز در ادامه این نشست گفت: تا کنون هزار و ۵۰۰  معابر شهری به نام شهدا نامگذاری شده است.

مظفر نیکومنش ادامه داد: ۱۴ حوزه رشت به نام ۱۴ شهیده نامگذاری شده و این نامگذاری نیز در محل سکونت خانواده این شهیده ها انجام گرفته است.

کم کاری مسئولان در حق خانواده های شهدا

رییس کمسیون بهداشت، محیط زیست، و خدمات شهری شورای اسلامی رشت در ادامه این نشست خطاب به خانواده های شهدا گفت: گره گشایی از مشکلات خانواده شهدا موجب سهیم شدن ما در غم شما می شود.

 فاطمه شیرزاد  که تحت تاثیر شرایط معنوی و با چشمان اشکبار ادامه داد: استقامت خانواده های شهدا، همسران و فرزندان آنها مثال زدنی است و رنج هایی که این عزیزان می کشند را نمی توان با هیچ واژه ای توصیف کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان در استان در حق خانواده های شهدا کوتاهی می کنند تاکید کرد: مسئولان باید به دور از نگاه های جناحی و حزبی به حمایت از این افراد مبادرت کنند و باید بدانند که این خانواده ها نیاز به تعریف و تمجید نداشته بلکه نیاز به رسیدگی دارند.

رییس کمسیون بهداشت، محیط زیست، و خدمات شهری شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه زن باید به جایگاه واقعی خود در جامعه اسلامی دست یابد افزود: تعداد کرسی های بانوان باید افزایش یافته و این مساله باید مورد توجه مقامات کشوری و استانی قرار بگیرد.

ترک جلسه توسط مشاور بانوان وزیر کشورموجب ناراحتی حاضران در جلسه شد

در ادامه این جلسه معنوی که آکنده از حزن و اندوه بود، مشاور وزیر کشور در امور بانوان، پیش از پایان برنامه جلسه را به قصد شرکت در نشست خبری با صدا و سیمای مرکز گیلان ترک کرد که این مسئله موجب آزردگی خاطر  و عکس العمل چند تن از مسولان حاضر در جلسه شد.

در این راستا رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی شورای اسلامی رشت خطاب به مشاور امور بانوان وزیر کشور گفت: به عنوان یک مسئول شهری از خانم فرهمندپور گله دارم.

مظفر نیکومنش ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا از اهمیت زیادی برخوردار است و ایشان باید تا آخر جلسه حضور می داشتند.

وی با بیان اینکه به عنوان یک عضو شورا چنین مسئله ای را نمی پذیرم افزود: مصاحبه تلویزینی ایشان می توانست با تاخیر انجام شود.

نیکومنش  همگان را خادمان خانواده شهدا برشمرد و تاکید کرد: باید ضروری ترین برنامه ها را کنار گذاشته و در خدمت این افراد باشیم و تذکر بنده خطاب به این مقام این است که نباید جلسه ای به این اهمیت را ترک می کرد.

پیرو این گلایه، رییس کمسیون بهداشت، محیط زیست، و خدمات شهری شورای اسلامی رشت نیز گفت: خانم فرهمندپور حرف های خوبی زدند اما حرف های ایشان باید در عمل نمود پیدا می کرد.

فاطمه شیرزاد تصریح کرد: حضور در جلسه شهدا سعادت می خواهد و بعید بود از این مسئول که این جلسه معنوی را ترک کرده و جلسات دیگر را ترجیح دهد.

وی افزود: لازم بود مسئولان استانی برنامه ریزی دقیق تری در این زمینه اعمال می کردند تا شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

در انتهای این مراسم از همسران، مادران، پدران و فرزندان شهدای مدافع حرم با اهدای گل و لوح تقدیر تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار