کد خبر: ۲۲۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 29 April 2016
نماينده ولي فقيه در استان گيلان و امام جمعه رشت گفت: مردم بكوشند نامزدهاي انتخاباتي را بر اساس عملكردشان برگزينند و راهي مجلس شوراي اسلامي كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله زين العابدين قرباني روز جمعه در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر رشت با بيان اين كه مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در دو حوزه انتخابيه رشت و رودبار در حال برگزاري است، افزود: افرادي كه تا اين ساعت رأي ندادند، پاي صندوق هاي اخذ رأي حاضر شوند و بهترين ها را انتخاب كنند.

وي در ادامه سخنانش، با اشاره به برگزاري كنگره ملي هشت هزار شهيد استان گيلان در هفته پيش رو اظهار كرد: برگزاري چنين مراسم هايي براي زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهدا ، از اهميت بسزايي برخوردار است.
امام جمعه رشت به مقام والاي شهيدان اشاره و خاطرنشان كرد: شهيدان همه دارايي شان را در راه خداوند دادند و براي پيروزي انقلاب اسلامي و حمايت و سربلندي از رهبري، به شهادت رسيدند.
وي با استناد به آيات و روايات، شهيدان را شفاعت كننده معرفي و بيان كرد: پيامبران، علما و شهيدان سه گروهي هستند كه شفاعت آنها مورد قبول خداوند قرار مي گيرد.
خطيب جمعه رشت توجه به وصيب نامه هاي شهدا را مهم دانست و اظهار كرد: در وصيت نامه هاي شهدا حمايت رهبري، رعايت حجاب، توجه به فضايل دين و ... سفارش شده است.
آيت الله قرباني ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مرتضي مطهري و فرارسيدن روز معلم افزود: اگر مطهري در اين برهه از تاريخ به دنيا نيامده بود و در حوزه هاي علميه رشد نمي يافت و كتاب هاي ارزنده را براي ما به ارمغان نمي گذاشت، اينگونه انقلاب ما به ثمر نمي نشست و در دنيا داراي اعتبار علمي نبود.
وي تصريح كرد: نوشته هاي علمايي همچون مطهري، موجب آشنايي نسل ما با مباني دين شد و موجب گرديد كه آنها همه چيز خود را رها كرده و به جبهه ها بروند و موجب پيروزي و سربلندي ميهن شان شوند.
آيت الله قرباني با اشاره به جايگاه والاي معلمان تصريح كرد: امروز معلمان در كشور نقش بسيار مهم و موثري در هدايت جوانان و نوجوانان دارند.
وي همچنين فرارسيدن روز كارگر را تبريك گفت و يادآور شد: اقتصاد مقاومتي مورد تاكيد مقام معظم رهبري، بايستي مورد توجه همه مسئولان و دست اندركاران باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار