تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک: شاید تاکنون بارها تصاویر و فیلم های مختلفی از محترم شمردن خدمات طبیعت در مناطق شهری در اقصی نقاط دنیا را در فضاهای مجازی دیده باشید و حتی در برخی از تصاویر ریشه های برخی از درختان در پالت های کف خیابان دیده شده که با خلاقیت تمام مدیریت شده است.
کد خبر: ۲۱۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 25 April 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: شاید تاکنون بارها تصاویر و فیلم های مختلفی از محترم شمردن خدمات طبیعت در مناطق شهری در اقصی نقاط دنیا را در فضاهای مجازی دیده باشید و حتی در برخی از تصاویر ریشه های برخی از درختان در پالت های کف خیابان دیده شده که با خلاقیت تمام مدیریت شده است.

به گزارش تابناک گیلان، در هر کدام از استان ها و شهر های کشور، درختان نماد زیبایی و طرافت و هوای پاک محیط شهری میباشد چرا که با رشد روز افزون خودروها در شهرها ، این فیلتر های طبیعی هوا هستند که آلودگی آلاینده ها را به جان می خرند و حافظ سلامتی افراد، علی الخصوص افراد پیر و کم و سن سال جامعه هستند.






از طرفی زمان رخداد بلایای طبیعی از جمله بادهای شدید از جا کنده شدن درختان در بعضی نقاط امری نه چندان طبیعی بوده و با حضور به موقع مسئولین مربوطه و تیم مدیریت بحران آن منطقه جلوی خطرات ناشی از سقوط درختان گرفته می شود.

حال برخی مسئولین از جمله شهردار و فرماندار شهر آستانه اشرفیه برای آسان کردن کار تیم مدیریت بحران شهر و همچنین پس از به اتمام رسیدن تمامی راه های توسعه شهری، این بار به بهانه خدمات رسانی بیشتر به مردم، ضربه محکمی به پیکره محیط زیست شهری و زیبایی این شهرستان وارد نموده و در طی حرکتی عجولانه شهردار این شهر اقدام به قطع تمامی درختان سطح شهر نموده است.

حرکتی که دفاع  فرماندار محترم شهرستان آستانه اشرفیه را از شورا و شهردار به دنبال تخریب محیط زیست شهری این شهر را به دنبال داشته است ؛ که در بخشی از سخنان حیدری آمده که وجود ریشه‌های درختان چنار به جدول و پیاده‌روها خسارت وارد کرده و ریشه درختان چنار به لوله‌های فاضلاب شهری آسیب می‌رساند.






مگر می شود تمامی درختان فقط در مسیر لوله های فاضلاب شهری قرار گرفته باشند؟

این سخنان تنها توجیه فرماندار آستانه در قبال حرکت جنجالی شهردار این شهر نبوده و نگرانی ها زمانی بیشتر می شود که وی با بیان متضرر شدن شهرداری در قبال تنها یک حادثه و پرداخت خسارتی 19 میلیونی به یکی از شهروندان بهانه ای دیگر در دفاع از شهردار و این اقدام بیان می کند.

با اینکه در دهه اخیر فرهنگ سازی ها در قبال حفظ محیط زیست و احترام به این نعمت بزرگ الهی سمت و سوی خود را تاحدی پیدا نموده و توصیه های مقام معظم رهبری نیز اولیت را به توسعه پایدار و نیز انتقال این نعمت الهی به آیندان داده ، حال چگونه می توان به بهانه یک حادثه که در اکثر استان ها و شهرها نیز رخ می دهد و به بهانه خدمات رسانی به مردم،  تیشه به ریشه درختان کهنسال و با ارزش این شهر زد؟!


حال مردم این شهرستان باید 50 سال انتظار را برای دوباره دیدن این درختان کهن در آنسوی شهر تحمل کنند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار