دبیر اجرایی ششمین همایش ادیان توحیدی اصفهان:
تابناک: دبیر اجرایی ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی گفت: با برگزاری این همایش در اصفهان بین پیروان ۶ دین صابئین، کلیمیان، زرتشتیان، آشوریان، ارامنه و مسلمانان همزیستی اعتلایی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳ 01 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، فریبرز راهدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی ادیان توحیدی در اصفهان اظهار داشت: در این همایش، رهبران انجمن‌ها و مراکز اصلی و کشوری ادیان توحیدی از جمله رهبر صابئین جهان(پیروان حضرت یحیی)، رئیس انجمن کنکاش موبدان زرتشتیان ایران و رهبر کلیمیان ایران حضور می‌یابند.

وی بیان کرد: در این همایش که نمادی از همزیستی اعتلایی ادیان پیش روی چشم جهانیان قرار می‌گیرد، افرادی از 35 ملیت و 6 دین توحیدی شرکت می‌کنند.

دبیر اجرایی ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی خاطرنشان کرد: استقبال نویسندگان حوزه ادیان و مطالعات ادیانی است، به گونه‌ای که 209 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش رسید و در نهایت 89 مقاله انتخاب شد و خوشبختانه مشارکت خوب مراکز کشوری در این همایش، از ویژگی‌های برتر ششمین همایش ادیان توحیدی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: همچنین مقالاتی از عراق، یمن، آلمان، مراکش، هند و کنگو در میان مقالات رسیده به دبیرخانه همایش ادیان توحیدی وجود داشت و در روز برگزاری همایش نیز با هماهنگی جامعه‌المصطفی، پیروان ادیان توحیدی از 35 ملیت شرکت می‌کنند.

راهدان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و پوشش خبری همایش با هماهنگی صدا وسیما، برخی شبکه‌های ملی همانند پرس تی وی، العالم، شبکه قرآن و شبکه استانی صداو سیما و دیگر رسانه‌های جمعی همانند روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: فراخوان مقالات ششمین همایش ادیان توحیدی از حدود 6 ماه پیش آغاز شد و در مجموع 151 اصل مقاله به دست ما رسید.

دبیر اجرایی ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی افزود: این مقالات در قالب کمیسیون‌های علمی مختلف با حضور استادان برجسته حوزه و دانشگاه ارزیابی و 86 مقاله پذیرش شده و مجموعه آنها در قالب 5 مجلد به عنوان سند علمی همایش چاپ و در دسترس علاقه‌مندان مباحث ادیانی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: از این میان 10 مقاله برتر، 26 برگزیده و 50 مقاله قابل چاپ است و در نشست ادیان توحیدی از 10 مقاله برتر با اهدای جایزه، ارائه لوح تقدیر و تندیس همایش تقدیر می‌شود.

راهدان بیان کرد: مقالات برگزیده در مجموعه اسناد علمی چاپ می‌شود و به صاحبان 26 مقاله برگزیده نیز حق‌التالیف داده می‌شود و این مقالات به مجلاتی که با آنها تفاهم‌نامه داریم برای چاپ ارسال شده و سایر مقالات نیز در مجموع اسناد علمی چاپ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته ساختار همایش در قالب دو بخش علمی و اجرایی و 9 کمیته تخصصی شکل گرفت و افراد زیادی از مجموعه دفتر تبلیغات و پیروان ادیان شامل صابئین، کلیمیان، زرتشتیان، آشوریان و ارامنه به عنوان 6 دین رسمی مشارکت داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار