کد خبر: ۲۰۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 08 April 2016
تابناک گیلان: عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس استفاده شهرداری‌ها از انتشار اوراق مالی طبق مصوبه مجلس را در توسعه حمل ونقل عمومی به ویژه توسعه مترو موثر دانست.

ابوذر ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح اجازه به شهرداری‌ها و دولت جهت استفاده از اوراق مالی در لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور، گفت: بر اساس مصوبه مجلس به شهرداری‌ها اجازه داده شده تا با تضمین خود از اوراق مشارکت جهت تسریع در امور خدماتی و رفاهی شهری استفاده کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اوراق مشارکت به معنی قرض کردن پولی از مردم است، تصریح کرد: شهرداری‌ها با استفاده از اوراق مشارکت کار خود را پیش برده و از منافع حاصل شده بر اساس اوراق سودی نیز به مردم پرداخت می‌کنند.

وی افزود: شهرداری‌ها از انتشار اوراق مالی در حوزه‌های حمل‌ ونقل، بازیافت زباله، نوسازی بافت فرسوده و سایر امور خدماتی که برای شهرداری‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد بهره مند خواهند شد که البته استفاده از این روش در حوزه حمل ونقل و به خصوص مترو کمک موثری به شهرداری خواهد کرد.

ندیمی یادآور شد: مجلس با تصویب ماده 16 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور به شهرداری‌ها فرصت داد تا در امور رفاهی و خدماتی از اوراق مالی استفاده کرده و از این مسیر اجرای پروژه ها را تسریع ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: با توجه به وضعیت مالی نامناسب شهرداری‌ها به خصوص در حوزه حمل و نقل و مترو استفاده از اوراق مالی نه تنها فرصتی مناسب بوده بلکه وابستگی شهرداری به کمک های دولت را مرتفع کرده، ضمن اینکه شهرداری در این بخش نیازمند تضمین دولت نبوده بلکه خود تضمین کننده خواهند بود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجازه بسیطی به شهرداری‌ها داده شده و در این زمینه نیاز به تعهد بانک مرکزی نیست و نقش بانک‌ها تنها واسطه‌گری است که در کمک به شهرداری ها دریغ نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ ماده 16 مصوب لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور به شرکتهای دولتی و شهرداری‏ها اجازه می‌دهد در راستای تأمین منابع ارزی طرحهای سرمایه‌گذاری خود، با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و پس از تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی با رعایت قوانین مالی مربوطه اقدام به انتشار اوراق مالی نمایند./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار