کد خبر: ۱۹۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 11 March 2016
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بودجه دو دوازدهم اثرات منفی زیادی بر بازار ندارد و در شرایط فعلی که بعید است بودجه تا 25 فروردین نهایی شود راهی جز بودجه دو دوازدهم وجود ندارد.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خاطرنشان کرد: دولت در ابتدا تصور می کرد که مجلس بتواند بودجه را تا 25 فروردین نهایی کند و در مقابل مجلس با توجه به محدودیت های آیین نامه ای امکان این کار و رسیدگی خارج از قاعده بودجه را نداشت و لذا بودجه چند دوازدهم تنها راه باقی مانده برای دخل و خرج کشور بود.

وی افزود:‌ نگرانی دولت برای ارائه لایحه بودجه چند دوازدهم از این رو بود که انضباط مالی کشور در یک سال وابسته به بودجه کشور است و اگر این انضباط به هم بخورد اثرات آن در بازار نمایان می‌شود و پیش‌بینی های اقتصادی را سخت می‌کند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاید قدری نگرانی دولت برای ارائه دو دوازدهم بودجه بزرگ نمایی شده باشد گفت:‌ دولت در شرایط جدید کشور قصد برنامه ریزی دقیق اقتصادی را داشت که این برنامه ریزی نیازمند تعیین تکلیف بودجه در مجلس است اما باید همین برنامه ریزی ها را در چارچوب جدید بودجه ای انجام دهد و راهی غیر از این وجود ندارد.

وی تصریح کرد: به لحاظ بودجه‌های عمرانی عمدتا اداره کشور با بودجه دو دوازدهم مشکلی ایجاد نمی‌کند چرا که معمولا از تیرماه این بودجه ها تخصیص می یابد و دولت می‌تواند بر اساس اصل بودجه 95 این بخش را پیش ببرد، در بخش بودجه‌های جاری نیز با تنخواهی که در اختیار دولت قرار می گیرد می‌تواند حقوق و مزایا را پرداخت کند که بنابراین تنها نکته ای که باقی می ماند بحث قیمت ارز و توزیع اوراق است که در این بخش هم امکان مدیریت بازار وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار