در ایام نوروز صورت گرفت
تابناک: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در ایام نوروز 400 غرفه صنایع دستی در استان اصفهان دایر شد.
کد خبر: ۱۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴ 05 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدحسین دهقان اظهار کرد: در نوروز سال جاری 400 غرفه صنایع دستی در قالب بازارچه‌های صنایع دستی در مرکز استان و شهرستان‌ها دایر شد.

وی افزود: عمده غرفه‌های صنایع دستی به فروش و نمایش صنایع دستی بومی اصفهان و برخی نیز به نمایش و فروش صنایع دستی سایر استان‌های کشور اختصاص یافت.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از میزان فروش صنایع‌دستی در استان اصفهان در دست نداریم، اظهار کرد: در مجموع از فروش صنایع دستی در استان اصفهان رضایت داریم.

وی با اشاره به اینکه میدان نقش جهان یکی از مهمترین مراکز عرضه و فروش صنایع دستی اصیل ایرانی است، گفت: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده در زمینه نظارت و کنترل فروش کالای قاچاق، شاهد موفقیت‌های خوبی در این زمینه بوده‌ایم.

دهقان خاطر نشان کرد: فروش کالاهای صنایع دستی قاچاق سایر کشورها در ایام نوروز با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، اتاق اصناف و تیم بازرسی مشترک به خوبی انجام شد و فروشگاه‌های متخلف با حکم قضایی پلمپ شدند.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان اصفهان همچنین از استقبال مسافران نوروزی از خرید صنایع دستی اصیل اصفهان خبر داد و اظهار کرد: اغلب مسافران صنایع دستی پارچه‌های قلمکار، ظروف مینا و آثار قلمکاری را برای خرید سوغات انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: این کالاها به دلیل برخوردار بودن از یک قیمت متعارف با استقبال خوبی از سوی مسافران روبرو شد.

توسعه خانه‌های صنایع دستی سیاست اصلی معاونت صنایع دستی اصفهان

دهقان توسعه خانه‌های صنایع دستی در کل استان را یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این نهاد دانست و گفت: راه‌اندازی این پایگاه‌ها در راستای حفظ، توسعه و ترویج صنایع دستی بومی در شهرستان‌هاست.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به افتتاح خانه صنایع دستی نجف‌آباد در سال گذشته از راه‌اندازی خانه‌ صنایع دستی نظنز، چادگان و آران و بیدگل در سال‌ جاری در صورت همکاری سایر نهادهای شهرستانی خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال جدید، همکاری بین بخشی برای توسعه و حفظ صنایع دستی استان اصفهان گسترش یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار