پاسخ نماینده مردم رودسر و املش به شبهات پروژه احداث راه کلاچای - رحیم آباد - قزوین ؛
تابناک: طی روزهای اخیر ، برخی در فضای مجازی خطاب به محمدمهدی رهبری املشی نوشته اند: نماینده فعلی روشن نمایند چه گامی برای تکمیل پروژه احداث راه کلاچای - رحیم آباد - قزوین که از جمله پروژه های ملی دوره نمایندگی مجلس اسدالله عباسی بوده و با پیگیری وی و نمایندگان استان قزوین شروع به کار کرد ، برداشته است؟
کد خبر: ۱۸۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 24 February 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک:
طی روزهای اخیر ، برخی در فضای مجازی خطاب به محمدمهدی رهبری املشی نوشته اند: نماینده فعلی روشن نمایند چه گامی برای تکمیل پروژه احداث راه کلاچای - رحیم آباد - قزوین که از جمله پروژه های ملی دوره نمایندگی مجلس اسدالله عباسی بوده و با پیگیری وی و نمایندگان استان قزوین شروع به کار کرد ، برداشته است؟


به گزارش تابناک گیلان، نماینده مردم رودسر و املش در پاسخ به برخی شبهات پیرامون این موضوع اظهاراتی داشت که عینا در ذیل آورده ایم:


اگر آقای دکتر عباسی و نمایندگان محترم قزوین در اجرایی شدن این پروژه مهم نقش داشته اند صمیمانه از ایشان تقدیر و تشکر می کنم. ولی در همین موضوع دو گلایه جدی از کاندیدای مورد حمایت شما دارم ، اول اینکه چرا این پروژه ۵ سال بعد از پروژه قزوین به تنکابن مطرح شد ، مسئله دیگر اینکه چرا با اعتبار اندک بسته شد؟

همیشه محور قزوین به رحیم آباد همراه با محور قزوین به تنکابن مطرح بود و مطابق نظر کارشناسان محور قزوین به رحیم آباد نسبت به قزوین به تنکابن به دلایل مختلف اولویت داشت.
احداث راه اصلی قزوین به الموت - تنکابن از سال ۱۳۸۵ شروع شده است و همانطور که در صفحه ۱۶۸ کتاب پیوست شماره ۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ با کد بودجه ای ۴۰۷۰۲۱۳۷ آمده است راه قزوین به تنکابن در طول برنامه چهارم ۳۸/۸ میلیارد تومان اعتبار عملکرد و در سال ۹۰ بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته است.

در صورتیکه احداث محور کلاچای - رحیم آباد ـ قزوین در سال ۱۳۸۹ شروع شده است. همانطور که در صفحه ۱۷۱ همان قانون فوق الذکر آمده است ، در سال ۱۳۸۹ هیچ اعتباری نداشته و در سال ۹۰ اعتبارش ۹۷۰ میلیون تومان و در سال ۱۳۹۱ یک میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته است.
چرا یک راه در حوزه تنکابن و رامسر در سال ۱۳۸۵ شروع می شود ، همه ساله اعتبار می گیرد در صورتیکه احداث محور کلاچای - رحیم آباد - قزوین در سال ۱۳۸۹ شروع شده است همانطوریکه در صفحه ۱۷۱ همان قانون فوق الذکر آمده است در سال ۸۹ هیچ اعتباری نداشته و در سال ۹۰ اعتبارش ۹۷۰ میلیون تومان است. راه قزوین به تنکابن از سال ۸۵ تا سال ۹۰ بیش از ۴۷/۸ میلیارد تومان اعتبار داشته است ولی برای راه قزوین به رحیم آباد تا سال ۹۰ کمتر از یک میلیارد تومان اعتبار منظور می شود.








اگر نماینده تأثیر گذار است که هست ، سوال این است که  یک راه در حوزه تنکابن و رامسر در سال ۱۳۸۵ شروع می شود و همه ساله اعتبار می گیرد در صورتیکه مشابه همان طرح(بلکه با اولویت بیشتر) در حوزه رودسر اصلا در بودجه مطرح نمی شود، در صورتیکه در سال ۸۵ ، ۸۶ ، ۸۷ و ۸۸ کاندیدای مورد حمایت شما در مجلس هفتم و هشتم که نماینده بود می توانست طرح راه قزوین - رحیم آباد - کلاچای را در بودجه مطرح کند. احتمالا پیگیری لازم را داشته اند ولی موفق نشده اند.

علی ای حال احداث راه اصلی کلاچای، رحیم آباد - قزوین یکی از طرح های مهم ، مفید و ضروری است . یکی از اهداف من پیگیری مستمر اجرای کامل این طرح است . احداث این راه می تواند راه قزوین به شرق گیلان و غرب مازندران را ۹۰ کیلومتر کاهش و توزیع ترافیک بدهد. کاهش سوخت ، کاهش استهلاک ماشین و سایر فواید اجتماعی و رفاهی و اقتصادی را به دنبال دارد. این طرح در سال ۹۴. مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار دارد( قانون بودجه ۹۴ - پیوست ۱ صفحه ۱۷۰)

در سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت به استان گیلان اجرای سریع طرح مذکور پیشنهاد شد.

در جلسه مسئولین استانی با آقای دکتر نوبخت اجرای این طرح مهم مورد بررسی قرار گرفت. از آقای دکتر نوبخت تقاضا شد مسیر را بازدید کند که در سال جاری شخصا بازدید کردند، در سال قبل اینجانب بهمراه دو نفر از نمایندگان محترم قزوین و دو معاون وزیر راه شهرسازی تمامی مسیر را مورد بازدید قرار دادیم.

چون اعتبار مورد نیاز این طرح بسیار زیاد است با تقطیع و زمان بندی و استفاده از سایر منابع اجرای این پروژه مهم و حیاتی در اولویت کاری می باشد.  

i
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دستگردی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
آقای رهبری با نگاهی شوینیستی که به زادگاه خود دارند قطعا اگر این راه از املش عبور میکرد ایشان از همه چیز مایه میگذاشتند متاسفانه نمایندگان دوران ما بدلیل محدود کردن نگاه و دایره تلاش خود به حوزههای رای آور و آبادانی غیر بازده اقتصادی این حوزهها از نگرش کلان توسعه غفلت گزیده اند لازم است یکبار از آقای رهبری پرسید طی این دوران طولانی وکالت کدامین طرح توسعه را برای اقتصاد بیمار ایران تجویز کرده اند این نگاه محدود به حوزههای رای آور حتی موجب بیمهری ایشان به حوزههای دیگر تحت وکلت نمودی چشمگیر داشته است
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
برای تجدید نظر در افکار تان نسبت به آقای رهبری کافی است قلبهای نه تنها مردم حوزه انتخابیه رودسر و املش بلکه حتی مردم آزاده و مومن کل استان گیلان را بو کنید تا عطر دل انگیز عشق به صداقت و پاکدستی و ایمان به خدا و خلق که در وجود این مرد مستتر است را اگر هنوز مشامی به غیر از بوییدن مردار متعفن فریب و نفاق برایتان مانده استشمام کنید.همه اینها گواه تعلق قلوب پاک همه مردم استان به او و تعلق او به همه مردم آزاده و خاک پاک استان گیلان و جای جای ایران عزیز است. مردی که آزادگی ، ایمان به راستی و حقیقت، اعتقاد به معاد و روز جزا و همچنین وفاداری به آرمانهای مردمش را با هیچ چیز و هیچ کس معامله نکرد. خدایش رستگار و عاقبت به خیر نماید . آمین یا رب العالمین .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار